نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

شخصیت جدید بازی Evolve از قدرت هیولاها به نفع خود استفاده می‌کند

کمپانی 2K Games، ناشر بازی Evolve اعلام کرد که یک شخصیت جدید به نام «دکتر کالا کاپور» به این بازی تیراندازی اول‌شخص ساخته‌ی استودیوی ترتل راک اضافه خواهد شد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

Evolve-DLCاین شخصیت درواقع یک متخصص بیولوژی هیولاها است. او می‌تواند با تحلیل و ترکیب دی‌ان‌ای (DNA) هیولاها با بدن خود، از قدرت‌های ویژه‌ی این موجودات به نفع خودش استفاده کند. کالاکاپور از این جهت یادآور شخصیت اصلی فیلم علمی-تخیلی District 9 به کارگردانی نیل بلومکمپ یعنی «ویکس ون دی مروه» (با بازی شارلتو کوپلی) است؛ با این تفاوت که کالا به صورت عمدی و دانسته از دی‌ان‌ای موجودات فضایی استفاده می‌کند، اما این اتفاق در مورد ویکس به طور تصادفی رخ داده بود.

2K Games برخی از توانایی‌های اصلی کالا را به صورت زیر شرح می‌دهد:

  • موشک‌های آژیری(Siren Missiles): این موشک‌های هوایی که حاصل پیشرفت تکنولوژی «کراکن» هستند، دشمنان نزدیک را مورد هدف قرار می‌دهند. موشک‌های آژیری اگر در زمین کار گذاشته شوند قدرت بیشتری خواهند داشت.
  • پدهای دوربری (Teleport Pads): این پدها که با تکنولوژی «شبح» ارتباط دارند، باعث به وجود آمدن شکاف‌هایی می‌شوند که اعضای تیم می‌توانند از طریق آنها به صورت سریع و آنی، از یک نقطه‌ی نقشه به نقطه‌ی دیگر آن منتقل شوند.
  • کاهنده‌ی زره (Armor Reducer): این ویژگی که از فناوری «گلایث» استفاده می‌کند، با انتشار یک پرتوی نوری باعث می‌شود که زره هیولاها از بین برود. با قطع شدن این پرتو، بلافاصله زره هیولاها نیز فعال خواهد شد.

شخصیت کالا از تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس است. این شخصیت در مجموعه Hunting Season 2 که با قیمت ۲۵ دلار عرضه می‌شود نیز وجود دارد، اما بازیکن‌ها می‌توانند آن را به صورت تکی و جداگانه نیز خریداری کنند. البته هنوز قیمتی برای  کالا مشخص نشده، ولی شخصیت‌های قبلی Evolve هر کدام قیمتی معادل ۵ دلار داشتند.

اگر تاکنون بازی Evolve را تهیه نکرده‌اید و قصد انجام این کار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که نسخه‌ی Ultimate Edition بازی را برای کنسول‌های نسل جدید خریداری کنید. در این نسخه که ۶۰ دلار قیمت دارد علاوه بر بازی اصلی‌، بسته‌های الحاقی شامل هیولا (Monster Expansion Pack)، فصل شکار ۱ (Hunting Season 1) و فصل شکار ۲ (Hunting Season 2) موجود خواهند بود.

بازی Evolve در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۵ (۲۱ بهمن ۱۳۹۳) منتشر شد و فروش بیش از ۲.۵ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد. کمپانی تیک-تو که مالک شرکت 2K Games است، قبلا درباره‌ی Evolve گفته بود که این بازی مثل مجموعه‌های Grand Theft Auto و Red Dead Redemption «دائمی» است؛ بدین معنی که طرفداران می‌توانند منتظر شماره‌های بعدی Evolve در آینده باشند. تیک-تو همچنین به این موضوع اشاره کرد که قسمت بعدی Evolve لزوما یک بازی چندنفره‌محور نخواهد بود.

Evolve پس از انتشار، نمرات خوبی از منتقدین دریافت کرد؛ منتقد سایت گیم‌اسپات نمره‌ی خوب ۸ از ۱۰ را برای بازی در نظر گرفت و آی‌جی‌ان به آن ۹ از ۱۰ داد. با این حال میانگین امتیازات نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی در وبسایت متاکریتیک ۷۷ از ۱۰۰ است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده