نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

مدیر‌عامل الکترونیک آرتز در سال مالی ۲۰۱۴ تقریبا ۱۴ میلیون دلار حقوق گرفته است

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، اندرو ویلسون، مدیر‌عامل کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز، در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۴ میلیون دلار حقوق دریافت کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

اندرو ویلسون در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر‌عامل جدید کمپانی الکترونیک آرتز معرفی شد و در آن زمان حقوق سالانه وی ۸۰۰ هزار دلار اعلام شده بود که البته بر اساس بند‌هایی که در قراردارد وی وجود داشت، ویلسون می‌توانست در صورت داشتن عملکردی موفق امتیازات ویژه‌ای نیز دریافت کند. حال کمپانی استرالیایی اِی اِف آر که سالیانه گزارش‌های دقیق مالی در مورد کمپانی‌های بزرگ منتشر می‌کند، اعلام کرده که ویلسون در سال مالی ۲۰۱۴، به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش، ۱۳.۹ میلیون دلار در مجموع حقوق و پاداش دریافت کرده است.

بر اساس گزارش این موسسه، بخشی از حقوق بسیار بالای دریافتی ویلسون به دلیل رشد سود سهام کمپانی الکترونیک آرتز پس از حضور وی در راس آن بوده است. در سال ۲۰۱۳ و در زمان آغاز مدیریت ویلسون ارزش سهام این کمپانی ۲۶.۶۰ میلیون دلار بوده که این رقم در حال حاضر معادل با ۶۷ میلیون دلار است و سودی ۱۵۰ درصدی را تجربه می‌کند.

یکی دیگر از دلایل موفقیت‌های ویلسون و EA از زمانی که وی مدیر‌عاملی آن را بر‌عهده داشته، تغییر سیاست‌های این کمپانی است. چرا که پیش از این افراد زیادی EA را یک کمپانی حریص و پول‌پرست می‌دانستند که ویلسون این رویه را تغییر داده و اعلام کرده که رضایت مشتری اولین هدف الکترونیک آرتز است. وی همچنین چندی پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که الکترونیک آرتز دوست ندارد همانند یک هیولای حریص به پول شناخته شود.

پس از اعلام رقم حقوق ویلسون، کمپانی اِی اِف آر مصاحبه‌ای هم با مدیر‌عامل EA ترتیب داده که وی طی آن اعلام کرده علی‌رغم بر‌عهده داشتن مدیریت این کمپانی، افراد کمی در کشور استرالیا (که سرزمین مادری ویلسون است) با وی آشنا هستند و حتی مادرش هم دقیقا نمی‌داند که شغل ویلسون چیست!

نظر شما در مورد موفقیت‌های ویلسون و کمپانی EA چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده