نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

نام بازی دوست‌داشتنی Unravel تغییر نخواهد کرد

چندی پیش یک مورد قانونی در رابطه‌ با اسم بازی Unravel به وجود آمده بود که بیان می‌کرد این بازی مستقل زیبا و خوش آب و رنگ نمی‌تواند با همین نام منتشر شود؛ ولی حالا الکترونیک آرتز، ناشر بازی اعلام کرده که مورد مذکور کاملا برطرف شده است.

بر اساس آنچه که در صفحه‌ی مخصوص Unravel در وبسایت رسمی USPTO (اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری امریکا) آمده است، این سازمان در ماه ژوئن ۲۰۱۵ به کمپانی الکترونیک آرتز اطلاع داده که نام تجاری Unravel برای استفاده روی جلد بازی قابل پذیرش نیست. USPTO در یک پرونده‌ی ۱۲۳ صفحه‌ای گزارش داده بود که نام Unravel قبلا به وسیله‌ی یک شرکت دیگر برای یکی از محصولاتش مورد استفاده قرار گرفته و از آنجا که این شرکت نیز در زمینه‌ی سرگرمی و ساخت بازی فعالیت می‌کند، تشابه نام‌ها می‌تواند ابهام و سردرگمی به همراه داشته باشد.

شرکتی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم SimplyFun, LLC نام دارد و محصول مورد بحث، یک بازی رومیزی مخصوص کودکان به اسم Unravel است. اگرچه هم SimplyFun و هم الکترونیک آرتز در زمینه سرگرمی و بازی مشغول به فعالیت هستند، اما اولی بازی‌های رومیزی و فیزیکی می‌سازد و دومی محصولات الکترونیکی (بازی ویدئویی) ارائه می‌دهد که از این نظر تفاوت‌های محسوسی بین دو کمپانی وجود دارد.

2994270-unravel

به هر ترتیب اخیرا نماینده‌ای از الکترونیک آرتز اعلام کرد که این موضوع نمی‌تواند تاثیری روی بازی ویدئویی Unravel داشته باشد و این بازی در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) با همین نام منتشر خواهد شد.

از قرار معلوم USPTO به الکترونیک آرتز ۶ ماه فرصت داد تا به عدم پذیرش نام بازی پاسخ دهد، اما این کمپانی چنین کاری را انجام نداده است؛ بنابراین نام تجاری Unravel رسما در تاریخ ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) رها شده است. USPTO در این باره توضیح می‌دهد که اگر پرونده‌ی شرکتی به صورت غیرعمدی دچار تاخیر شود، آن شرکت می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای، درخواست کند که مجددا به جریان بیفتد. در این بخش یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن رخ دادن خطا از جانب USPTO است که اگر این اتفاق افتاده باشد الکترونیک آرتز می‌توانست درخواست‌نامه‌ای برای بازگشت پرونده ارائه نماید.

الکترونیک آرتز هنوز اطلاعاتی در این رابطه منتشر نکرده است، اما خبر خوب برای طرفداران Unravel این است که بازی نامش را از دست نمی‌دهد. کاربران سایت NeoGAF که این خبر اولین بار در آنجا منتشر شده است، نام‌های جایگزین جالبی برای Unravel پیشنهاد داده‌اند که از میان آنها می‌توان به The Chronicles of Yarnia و Yarni's Island اشاره کرد. البته نام Unravel تغییری نمی‌کند، اما اگر قرار باشد دنباله‌ای برای این بازی منتشر شود، سازندگان می‌توانند نیم‌نگاهی به این اسامی پیشنهاد شده هم داشته باشند.

Unravel که به وسیله‌ی یک تیم کوچک سوئدی در استودیوی کلدوود اینتراکتیو ساخته شده است برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. در این بازی شما هدایت یک شخصیت بامزه به نام «یارنی» (Yarny) را بر عهده می‌گیرید که بدنش از نخ یا کاموا تشکیل شده است. وقتی نخ‌های یارنی از هم باز شوند، او می‌تواند به کمک آنها از روی شکاف‌ها تاب بخورد یا از سکوهای بالا و پایین برود. البته سازندگان بازی قبلا اعلام کرده‌اند که این‌ها فقط حرکات ساده و ابتدایی یارنی هستند و او برای حل معماها به شکل پیچیده‌تری از نخ‌هایش استفاده می‌کند.

اخیرا در خبرها داشتیم که کاربران EA/Origin Access می‌توانند پنج روز زودتر از سایر بازیکن‌ها Unravel را تجربه کنند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده