نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

بعضی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان با مشکل اجرا می‌شوند

با اینکه مایکروسافت با قرار دادن قابلیت Backwards Compatibility به پیشرفت تکنیکی شگفت‌انگیزی دست یافت، اما برخی بازی‌های منتشر شده برای این قابلیت، مشکلاتی در اجرا برروی کنسول ایکس‌باکس وان دارند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی مایکروسافت، با اضافه کردن ویژگی شبیه‌سازی کنسول ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان، به دست‌آورد فوق‌العاده‌ای از نظر تکنیکی رسیده است، زیرا شبیه‌سازی کردن معماری کنسول‌های مدرن، کار بسیار دشوار و چالش‌برانگیزی است. با این حال برخی از بازی‌هایی که از طرف مایکروسافت برای این ویژگی منتشر شده‌اند، عملکرد ضعیفی برروی کنسول ایکس‌باکس وان دارند. وب‌سایت دیجیتال فاندری، یک بررسی‌ از چگونگی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان انجام داده که نتایج آن بسیار قابل توجه هستند.

در طرف مثبت قضیه، ایکس‌باکس وان توانسته ویژگی هم‌گام‌سازی عمودی (Vertical Sync) را به خوبی پیاده‌سازی کند که این مسئله باعث شده بازی‌های ایکس‌باکس 360 بدون هیچ پارگی تصویر (Screen Tearing) بر روی این کنسول اجرا شوند. کیفیت «بالا بردن رزولوشن» تا 1080p (آپ‌اسکیلینگ) نیز بالا است و بازی‌هایی که برای اجرا نیاز به دیسک و فضای دیسک سخت دارند،‌ از طریق این قابلیت سریع‌تر اجرا می‌شوند. قسمت اول بازی Gears of War، عنوانی است که استریم تکسچرها در آن سریع‌تر رخ می‌دهد، با این حال پیشنهاد می‌شود کسانی که قصد دارند این بازی را برروی ایکس‌باکس وان تجربه کنند، نسخه‌ی Gears of War Ultimate Edition را تهیه کنند زیرا این بازی به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان ریمستر شده است و علاوه بر گرافیک بهتر، روان‌تر نیز اجرا می‌شود. از دیگر بازی‌هایی که بر روی ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری دارند، می‌توان به Hydro Thunder و Condemned اشاره کرد.

با این حال، بازی‌های دیگر عملکردی به خوبی بازی‌های ذکر شده در بالا ندارند. دیجیتال فاندری اعلام کرده که بازی‌های Gears of War: Judgment Day و Halo: Reach، تقریبا غیر قابل بازی هستند و مشکلات عدیده باعث شده که نرخ فریم این دو بازی، افت شدیدی داشته باشد. مشکلات بازی Halo: Reach برروی ایکس‌باکس وان خبر بسیار بدی برای طرفداران این مجموعه است زیرا این بازی، تنها قسمت از مجموعه هیلو است که در Master Chief Collection (که برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت منتشر شده بود) وجود ندارد. بازی Mass Effect با اینکه دچار بهبودهایی در زمان بارگذاری شده است، اما مبارزات بازی فوق‌العاده بد پیاده‌سازی شده‌اند. بازی‌های Gears of War 2 و Gears of War 3 قابل بازی هستند اما شما باید انتظار مشکلاتی از قبیل افت فریم را داشته باشید.

با این همه، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر دست‌آورد چشم‌گیر مایکروسافت در زمینه‌ی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان شود اما این کمپانی، می‌تواند در آینده بازی‌هایی را که قصد دارد برای این قابلیت منتشر کند، با دقت بیشتر و سنجیدن تمام جوانب انتخاب نماید. در نهایت پیشنهاد می‌شود که اگر قصد تجربه‌ی بازی‌های قدیمی را دارید و کماکان به کنسول‌ ایکس‌باکس 360 خود دسترسی دارید، این بازی‌ها را برروی کنسول نسل هفتمی مایکروسافت بازی کنید زیرا مسلما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

در انتها این نکته را نیز در نظر بگیرید که این ویژگی ایکس‌باکس وان، در آینده و با گذر زمان، می‌تواند پیشرفت کند و بهبود یابد. این بهبود حتی در حال حاضر نیز دیده می‌شود زیرا تعدادی از بازی‌هایی که در هنگام عرضه‌ی این ویژگی مشکلاتی در اجرا داشتند، با پیشرفت این تکنولوژی، با ایرادات کمتری اجرا می‌شوند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما نیز در هنگام تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، به مشکل برخوردید؟

منبع:   The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده