// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

گمانه‌زنی‌هایی در مورد Battlefield 5 و آینده این بازی

مدتی قبل بازی Battlefield 5 برای سال ۲۰۱۶ تایید شد و تیم اصلی استودیو دایس مشغول ساخت این بازی پس از Star Wars Battlefront است. حال وب‌سایت گیم‌پور در مورد ویژگی‌ها و آینده این بازی گمانه‌زنی هایی کرده است. با زومجی همراه باشید.

وب‌سایت گیم‌پور در این نوشته تلاش کرده مواردی مانند پیش‌زمینه، میزان فروش در مقایسه با Call of Duty و محتواهای انحصاری را از طریق شواهد و مدارک پیش‌بینی کند.

پیش‌زمینه:

دو نسخه اول Bad Company جزء الهام بخش‌ترین بازی‌های تیراندازی تاریخ از لحاظ داستان، در عین‌حال بسیار سرگرم‌کننده و وفادار به گیم‌پلی سری بودند

بدون شک به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های Battlefield در دوران مدرن رخ داده‌اند. منظور از به یادماندنی‌ترین، بهترین نیست. Battlefield 4 ثابت کرد که کمی دوری از دوران مدرن امری حیاتی است و باید به عناصر دیگر، حداقل در بخش مربوط به آمریکای داستان اجازه خودنمایی داد. سازندگان می‌توانند بازی را به ژاپن یا دوران جنگ‌های خونین بر علیه ارتش محلی در ویتنام منتقل کنند. اما احتمال دارد به دلیل فاجعه‌آمیز بودن این دوران الکترونیک آرتز این برهه تاریخی را نادیده بگیرد. طرفدران بدون شک از Bad Company 3 استقبال خواهند کرد،  زیرا دو نسخه اول از الهام بخش‌ترین بازی‌های تیراندازی تاریخ از لحاظ داستان، و در عین‌حال بسیار سرگرم‌کننده و وفادار به گیم‌پلی سری بودند. بنابراین هیچ مانعی بر سر راه دایس برای ساخت این بازی وجود ندارد. آینده هم می‌تواند پیش‌زمینه مناسبی باشد. با این وجود که این پیش‌زمینه ساده‌ترین گزینه پیش‌روی است، اما به دلیل بهره‌گیری از این پیش‌زمینه در سری‌هایی چون Call of Duty،  در حال حاضر موفق عمل نخواهد کرد. البته داستان مبتنی بر فلش‌بک نیز می‌تواند موفق عمل کند. لازم است که برای مشاهده تغییرات و عناصر جدید صبر پیشه کرد.

فروش:

مایکل پچر، تحلیل‌گیر حوزه‌های بازی ویدیویی و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد که Battlefield 5 یا هر نامی که برای این بازی درنظر گرفته شود، پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۶ خواهد بود. این گفته پچر را شاید عجیب و غیرممکن بدانید، اما براساس شواهد می‌توان سال خوبی را برای Battlefield 5 پیش‌بینی کرد. استودیو دایس تجربه نسبتا خوبی را از Star Wars Battlefront بدست آورده و ساخت یک بازی بزرگتر با محتوای بیشتر مسلما از عهده این استودیو برخواهد آمد. به دلیل مشکلات ناشی از عرضه سالانه Assassin's Creed و عدم موفقیت احتمالی Watch Dogs 2 به دلیل شروع نامناسب این سری، یوبی‌سافت را نمی‌توان رقیب جدی به حساب آورد. از سوی دیگر، سری Call of Duty به دلیل سال‌ها عرضه متوالی و شکست رکوردهای فروش به استراحت نیاز دارد. علاوه بر این، نسخه امسال سری Call of Duty را استودیو اینفینیتی وارد خواهد ساخت که به احتمال زیاد دنباله Ghosts، یکی از ناموق‌ترین بازی‌های سری Call of Duty است. حتی در صورت ساخت یک بازی کاملا جدید و متفاوت، روبه‌رو شدن با اقبال عمومی قدری دشوار خواهد بود. الکترونیک آرتز و دایس می‌دانند که امسال فرصت بدست آوردن لقب پرفروش‌ترین سری سال برای آن‌ها بوجود آمده و این مورد به نفع گیمرها نیز هست. آن‌‌ها می‌دانند که نباید فرصت شکست Call of Duty را از دست بدهند. به همین دلیل با یک Battlefield  عالی روبه‌رو خواهیم شد و استودیو سوئدی دایس ، تمام توان خود را بر روی ساخت این بازی متمرکز خواهد کرد.

محتوای انحصاری:

تبدیل پلی‌استیشن به خانه Call of Duty قدری وضعیت امسال بازار بازی‌های ویدیویی را تغییر داد

تبدیل پلی‌استیشن به خانه Call of Duty قدری وضعیت امسال بازار بازی‌های ویدیویی را تغییر داد. در گذشته محتواهای Battlefield در ابتدا بر روی پلی‌استیشن و سپس بر روی ایکس‌باکس منتشر می‌شدند. اما در این دنیا سرنوشت هرچیزی با تغییر نوشته شده است. سونی و اکتیویژن همکاری خود را آغاز کردند، به همین دلیل علاقه سونی نسبت به سری Battlefield از بین رفته است. در طرف مقابل مایکروسافت در بین بازی‌های انحصاری خود تیراندازی اول شخص ندارد و بدون شک بوسیله همکاری با کمپانی و استودیوی دیگر قصد دارد این ضعف را از بین ببرد. نسخه دوم Titanfall  امسال عرضه نمی‌شود و انحصاری ایکس‌باکس وان نیز نخواهد بود. بر این اساس همکاری ایکس‌باکس و Battlefield و مذاکره مایکروسافت و الکترونیک آرتز در این‌باره امری محتمل خواهد بود. انحصاری بودن Battlefield 5 بر روی ایکس‌باکس غیرممکن به نظر می‌رسد. با این‌حال عرضه زودتر بسته‌های الحاقی بر روی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان بهترین و آسان‌ترین گزینه روی میز است. همچنین در اختیار داشتن انحصار مسابقات، تریلرها و باندل‌های این بازی توسط ایکس‌باکس، به مانند سری بازی‌های FIFA بسیار به واقعیت نزدیک است.

Battlefield

جمع‌بندی:

آیا رویه عادی تغییر می‌کند؟ پاسخ منفی است، همکاری پلی‌استیشن با Call of Duty و ایکس‌باکس باBattlefield 5 امری عجیب و غریب نیست. بازی های ویدیویی در نهایت یک صنعت است و نابودی دیگران برای بقا در این صنعت الزامی است. رقبا برای شکست یکدیگر تمام توان خود را به کار می‌گیرند. کیفیت بازی اهمیت بیشتری نسبت به انحصاری‌های زمانی دارد. با این‌حال به دلیل ذات صنعتی بودن بازی‌های ویدیویی نمی‌توان نسبت به این حرکت‌ها و همکاری‌ها خرده گرفت.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده