کارگردان Rise of the Tomb Raider از کریستال داینامیکس جدا شد
هورتون پیش از جدایی از استودیو کریستال داینامیکس کارگردان هنری ریبوت بازی Tomb Raider بوده و در دنباله این بازی با نام Rise of the Tomb Raider که در پایان سال ۲۰۱۵ بر روی پلتفرمهای ایکسباکس منتشر شد، توانست سمت کارگردانی را بدست آورد. هورتون در پستی مرتبط بر روی تامبلر چنین نوشته است:
حضور در مراحل ساخت سری Tomb Raider و عضویت در تیم کریستال داینامیکس، برای من افتخار بزرگی بود. برای گسترش و تقسیم عشق و علاقه خودمان به سری Tomb Raider و شخصیت لارا کرافت، به صورت حضوری و آنلاین با طرفداران زیادی آشنا شدم.
هورتون اذعان میکند که برای «شروع ماجراجویی تازه» به همراه خانوادهاش به جنوب کالیفرنیا نقل مکان میکند. با اینحال وی از اهداف و برنامههای خود در قبال صنعت بازیهای ویدیویی توضیحی نمیدهد. استودیوهای مشهوری از جمله ناتیداگ، ریوت گیمز، اینفینیتی وارد و بلیزارد در جنوب کالیفرنیا قرار دارند، بهمین دلیل احتمال پیوستن هورتون به یکی از این استودیوها وجود دارد. هورتون چنین اضافه میکند:
به همان اندازه که برای ترک کردن تیم کریستال ناراحت هستم، به عنوان یک طرفداران نسبت به بازیهای آینده آنها هیجانزدهام. برای سالها حمایت و توجه از همگان تشکر میکنم و امیدوارم بتوانم به صورت انلاین با همه شما ارتباط داشته باشم.
بر طبق گزارشات، استودیو کریستال داینامیکس در حال ساخت سومین بازی Tomb Raider بوده و مشغول بررسی جوانب برای Legacy of Kain جدید است. Rise of the Tomb Raider که در نوامبر سال ۲۰۱۵ بر روی پلتفرمهای ایکسباکس 360 و ایکسباکس وان منتشر شد، طبق اعلام مایکروسافت بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است. در اواخر این ماه نسخه رایانههای شخصی در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت و در فصل تعطیلات امسال دارندگان پلتفرم پلیاستیشن 4 میتوانند به تجربه این بازی بپردازند. اواخر سال گذشته بسته الحاقی Endurance منتشر شد و گسترش دهندههای بیشتری نیز برای عرضه در سال ۲۰۱۶ در حال ساخت هستند.
Rise of the Tomb Raider در مراسم D.I.C.E. Awards که بزودی برگزار خواهد شد، نامزد دریافت نه جایزه از جمله بهترین بازی سال است. این بازی اکشن ماجرایی بیش از هر بازی دیگری نامزد دریافت جایزه بوده است.
منبع: Gamespot