نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

هفته نامه: قسمت ۵۰ - از انتشار Gears of War 4 در پاییز ۲۰۱۶ تا اعلام خبر انتشار اپیزودیک Hitman

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

۵۰ قسمت از هفته نامه گذشت و این برای ما بسیار هیجان انگیز است. هیجان انگیز از این جهت که این بخش از همان هفته‌ی اول افتتاح سایت شروع به کار کرده و به جز چند هفته‌ی اول سال ۱۳۹۴، به‌صورت منظم منتشر شده است. امیدواریم در این مدت توانسته باشیم گزارشی کامل از وقایع هر هفته را در اختیار شما بگذاریم. ما تلاش می‌کنیم تا افرادی که موفق نمی‌شوند در طول هفته اخبار را دنبال کنند، با خواندن هفته نامه چیزی را از دست ندهند و از این دنیای بزرگ عقب نمانند. با ما همراه باشید:

نمایشگاه CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا به کار خود پایان داد. بیراه نگفته‌ایم اگر گیمینگ و بازی‌های ویدیویی را یکی جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال بنامیم. ویدیو اختصاصی از بهترین و جذاب‌ترین محصولات گیمینگ نمایشگاه CES 2016 را تماشا کنید:

لپ‌تاپ‌های گیمینگ و قدرتمند، یکی از جذاب‌ترین گجت‌های حوزه بازی‌های ویدیویی هستند. شرکت MSI که در سال‌های اخیر سعی کرده تا سهم بزرگی از این بازار به‌دست آورد، جدیدترین محصول خود یعنی لپ‌تاپ گیمینگ سری GS60 خود را به بازار عرضه کرده است. پیش از این در زومجی به بررسی کامل و متنی این لپ‌تاپ پرداختیم و حالا قصد داریم در قاب ویدیو، این لپ‌تاپ قدرتمند را مورد بررسی قرار دهیم:

اولین هفته سال ۲۰۱۶ میلادی در صنعت بازی‌سازی، به‌دلیل انتشار نشدن بازی جدید مهمی، بسیار آرام سپری شد و Call of Duty Black Ops 3، سال را همانگونه آغاز کرد که به پایان رسانده بود. جدیدترین بازی مجموعه‌ی Call of Duty که توسط تری‌آرک ساخته شده، این هفته با ۶۸ درصد افت فروش مواجه شده بود، اما همچنان توانست جایگاه اولی خود را حفظ کند. اولین تغییر جدول اولین هفته سال جدید میلادی،‌ در مکان دوم مشاهده می‌شود. جایی که فیفا ۱۶ توانسته با دو پله صعود، به رتبه دوم جدول این هفته راه پیدا کند. این مسئله باعث شده که Star Wars Battlefront، شوتر چندنفره استودیو دایس، یک پله سقوط کند و با افت فروش ۶۶ درصدی در مکان سوم قرار بگیرد. یکی دیگر از نکات جالب جدول این هفته، قرار گرفتن Grand Theft Auto V، اثر ساخته شده توسط راک‌استار و یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این جدول، در مکان چهارم است. قرار گرفتن GTA V در مکان چهارم به این معنی است که Fallout 4، بازی نقش‌آفرینی جدید بتسدا و بهترین بازی سال از دید تحریریه زومجی، دو پله سقوط کرده و با افت فروش ۷۵ درصدی به مکان پنجم رضایت بدهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

1

مدتی قبل بود که که وب‌سایت آمازون کانادا، برای لحظاتی قیمت پلی استیشن VR را معادل با ۸۰۰ دلار اعلام کرد و باعث تعجب بسیار کاربران شد. اما سونی در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که این قیمت اشتباه بوده است. با این همه باید منتظر بمانیم و ببینیم سونی کِی قصد دارد قیمت نهایی این هدست را اعلام کند؟ به نظر می‌رسد پلی استیشن VR قیمتی در بازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت. این هدست قرار است اویل امسال عرضه شود و براساس تحقیقاتی که انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که ۱.۹ میلیون دستگاه فروش کند.

دیوید برویک، یکی از سازندگان اصلی بازی به‌یاد‌ماندی Diablo که از شش سال گذشته مدیریت استودیو گازیلیون را بر عهده داشته، از سمت خود استعفا داده است. پس از جدا شدن برویک، دِیو دورمن به‌طور موقت مدیر‌عاملی استودیو گازیلیون را بر‌عهده گرفته و قرار است به‌زودی مدیر‌عامل دائمی جدید این استودیو هم معرفی شود. به‌علاوه گازیلیون کماکان از بازی Marvel Heroes پشتیبانی خواهد کرد و به‌روز‌رسانی‌های این اثر طبق روال قبلی عرضه خواهند شد.

یکی از کاربران یوتیوب باشکستن رکورد قبلی تمام کردن بخش داستانی Fallout 3 در ۱۵ دقیقه،‌ موفق شده است که این بازی نقش‌آفرینی را در کمتر از ۱۵ دقیقه به اتمام برساند:

هرچند این کاربر یوتیوب دقیقا در ۱۴:۵۴.۷۱ صدم ثانیه بازی را به پایان رسانده، بااین‌حال به اعتقاد وی می‌شود Fallout 3 را در ۱۴:۵۰ دقیقه نیز به پایان رساند. این شخص برای تمام کردن بازی با این سرعت مجبور به استفاده از لودسریع و ذخیره‌سریع بوده است. وی همچنین با استفاده از اشکالات نرم‌افزاری بازی سرعت حرکت خود را افزایش داده و توانسته با عبور از بین دیوارها با سرعت بیشتری به مکان‌های مورد نظر خود برسد.

بنابر آخرین تغییرات پدید آمده در وب‌سایت آمازون فرانسه، تاریخ انتشار بازی مورد انتظار Doom از ماه آوریل به ماه ژوئن تغییر کرده است که به احتمال زیاد، طی روزهای آینده شاهد تایید رسمی از سوی بتسدا مبنی‌بر صحت تاریخ عرضه اعلام شده نیز خواهیم بود. اگرچه ممکن است این اطلاعات صرفا براساس حدس و گمان یا منابع غیررسمی باشند؛ اما شاخه فرانسه آمازون، سابقه درخشانی در اعلام صحیح تاریخ انتشار بازی‌های رایانه‌ای دارد. برای مثال، چندی پیش وب‌سایت آمازون فرانسه، تاریخ انتشار نسخه پی‌سی بازی Rise of the Tomb Raider را مشخص کرده بود که بعدا با اعلام رسمی استودیوی سازنده، درستی آن روشن شد. بنابراین تاریخ یادشده را باید در صدر فهرست احتمالات قرار داد.

2

در جریان یک استریم زنده، یکی از نمایندگان مایکروسافت اعلام کرد که Gears of War 4، بازی انحصاری مورد انتظار ایکس باکس وان، زودتر از زمانی‌که پیش از این اعلام شده بود،‌ منتشر خواهد شد. بر این اساس بازی در پاییز ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. بااین‌حال، اگر شما قصد دارید که بازی را تجربه کنید، لازم نیست تا پاییز صبر کنید زیرا بتای بازی برای کسانی که بازی Gears of War Ultimate Edition را خریداری کرده‌اند، بهار سال ۲۰۱۶ در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین در جریان این استریم زنده مشخص شد که ۴۵ درصد کسانی که بازی GeoW Ultimate Edition را بازی کرده‌اند، برای اولین‌بار بازی‌ای از این مجموعه را تجربه می‌کردند.

استودیو مدیا مالیکیول، اسکرین‌شات جدیدی از Dreams، بازی مورد انتظار کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرد و به طرفداران نشان داد که با این بازی علاوه‌بر محیط‌های شاد، می‌توان محیط‌های تاریک و غمناکی هم ساخت. در راستای دیگر اخبار مربوط‌به این بازی، چندی پیش و در جریان نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس، ویدیوی جدیدی از بازی منتشر شد که می‌توانید آن را در زومجی مشاهده کنید. همچنین پیش‌تر نیز تصاویری از مراحل ساخت مدل‌های گرافیکی بازی منتشر شده بود که دیدن آن‌ها قطعا خالی از لطف نیست.

مایکل پچر، تحلیلگر نام آشنای دنیای بازی‌های ویدیویی، مدعی شد که احتمال دارد نسل نهم کنسول‌‌های بازی در سال ۲۰۱۹ آغاز شود و احتمال داد سونی و مایکروسافت از همین حالا در حال کار روی نسل بعدی کنسول‌‌های خودشان باشند. معماری به کار رفته در کنسول‌های نسل هشتمی به‌خصوص در مورد کنسول پلی استیشن 4، باعث شده که انتقال به نسل بعدی کنسول‌ها به کار راحت‌تری تبدیل شود و احتمال به وقوع پیوستن پیش‌بینی‌های پچر بسیار زیاد است. در حال حاضر که هر دو غول ساخت کنسول‌‌های بازی، تمرکز خود را روی نسل هشتم گذشته‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی اولین اطلاعات درباره نسل بعدی کنسول‌های بازی منتشر خواهد شد.

3

آگهی استخدامی توسط اینفینیتی وارد برای یک طراح مراحل ارشد منتشر شد که به‌طور ضمنی خبر ساخته شدن بازی بعدی مجموعه Call of Duty را توسط این استودیو تایید کرد. این استودیو امروز در وب‌سایت رسمی اکتیویژن، یک آگهی استخدام برای یک طراح ارشد مراحل منتشر کرد. در توضیحات این آگهی استخدام جدید، تعدادی مهارت بسیار خاص ذکر شده است. با اینکه در این آگهی نامی از هیچ بازی ذکر نشده، اما تمام شواهد به سمت یک بازی دیگر از مجموعه ندای وظیفه است. ساخت Call of Duty هر ساله به عهده یکی از سه استودیو اسلج‌همر، اینفینیتی وارد و تری‌آرک است و به نظر می‌رسد امسال نوب اینفینیتی وارد باشد و شاهد معرفی نسخه‌ی دوم Ghost باشیم.

طی مصاحبه‌‎ای که اخیراً توسط وب‌سایت پی‌سی‌ گیمر با مینائه ماتسوکاوا، جان اِیرهارت و هیدکی ایتسونو تهیه کنندگان بازیDragon’s Dogma: Dark Arisen انجام شده، آن‌ها در مورد احتمال ساخته شدن ادامه ‎این اثر صحبت‎هایی کرده‎اند. مینائه ماتسوکاوا، در ابتدای صحبت‎های خود، گفت که «نظرات و بازخوردها» از پورت نسخه رایانه‌های شخصی این بازی، مجالی برای ساخته شدن نسخه دوم را به آن‌ها می‎دهد. در سال ۲۰۱۳، هیدکی ایتسونو، کارگردان بازی، برای ادامه فرایند توسعه قسمت‌های بعدی سری ابراز علاقه و اعلام کرد که همان موقع داستان و محیطی برای نسخه بعدی در نظر گرفته شده بود و با استناد به این صبحت‎ها، احتمال ساخت دنباله‏‏‎ای بر این سری بیشتر می‌شود.

5

با اینکه Mass Effect: Andromeda یک بازی بسیار مهم است، اما بایوویر تا به امروز اطلاعات محدودی از آن را در اختیار طرفداران گذاشته است. طبق اعلام بایوویر، این شرکت در نمایشگاه E3 امسال اطلاعات زیادی از Mass Effect: Andromeda را ارائه می‌کند. بایوویر دروبسایت رسمی‌اش ضمن تبریک سال نوی میلادی این خبر را اعلام کرد. این بازی که دنباله‌ی Mass Effect 3 (سال ۲۰۱۲) است، اولین‌بار در کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 2015 معرفی شد. قرار است Mass Effect: Andromeda اواخر سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود.

بازی Ratchet and Clank به‌زودی منتشر می‌شود و هفته‌ی گذشته شاهد اعلام تاریخ دقیق بازی درکنار اعلام حجم دقیق آن بودیم. با استناد به صحبت‌های جیمز استیونسون، یکی از اعضای اینسامنیاک، بازی در تاریخ ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت ۱۳۹۵) در اروپا (البته در فرانسه این بازی ۵ روز زودتر یعنی در تاریخ ۱۵ آوریل مصادف با ۲۷ فروردین منتشر خواهد شد) و در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) در آمریکا منتشر خواهد شد. همچنین بازی حجمی بالغ بر ۲۶.۴ گیگا بایت خواهد داشت که حجم نسبتا زیادی است. این نسخه از مجموعه Ratchet and Clank، اولین بازی از این سری است که برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد و یک داستان جدید از ریشه‌های این زوج را تعریف می‌کند. سیستم کنترل، سیاره‌ها، گیم‌پلی و مبارزه با باس‌های این بازی کاملا جدید هستند.

4

امکان خرید‌های درون برنامه‌ای امروزه یک مورد رایج در اکثر بازی‌های ویدیویی است. حال یکی از طرفداران بازی FIFA 16 نزدیک به ۷ هزار و ۶۰۰ دلار برای این بازی خرج کرده است. در نسخه‌های اخیر سری فوق محبوب FIFA، برخی از آیتم‌های بازی مثل برخی بازیکنان در حالت Ultimate Team را می‌توان با پرداخت مبلغ، راحت‌تر به‌دست آورد. ولی گاهی برخی بازیکنان بدون توجه به مبلغ نهایی پول زیادی صرف خرید چنین آیتم‌هایی می‌کنند که ممکن است آن‌ها و خانواده‌هایشان را دچار مشکل کند. این گیمر که اهل کانادا بوده احتمالا این مبلغ را خرج بازی FIFA 16 کرده که درنهایت باعث واکنش خانواده‌ی اون به این قضیه نیز شده است.

درحالی‌که شرکت یوبی‌سافت پیش از این اعلام کرده بود نسخه بتا محدود The Division را اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد کرد، یکی از کاربران سایت ردیت تاریخ عرضه نهایی آن را اعلام کرده است. این کاربر برای اطلاع از تاریخ انتشار دقیق این نسخه، با بخش ارتباط مشتریان یوبی‌سافت ارتباط برقرار کرده و این شرکت هم در پاسخ ۲۹ ژانویه (۸ دی) را تاریخ عرضه نسخه آزمایشی اعلام کرده است.

همچنین دو تریلر نیز از بازی منتشر شده است. یکی از آن‌ها به‌صورت رسمی و دیگری تریلری سه دقیقه‌ای است که در اینترنت پخش شد و به سرعت توسط یوبی‌سافت حذف شد. با این وجود این تریلر دید بسیار خوبی از فضای بازی را به ما می‌دهد:

بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ اثر The Division از یوبی‌سافت است. نسخه نهایی این بازی در تاریخ ۸ اسفند ۹۴ برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

بازی بسیار زیبای The Room Three، اواخر سال گذشته میلادی برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS منتشر شده بود. حال و پس از گذشت چند ماه، این بازی برای اندروید نیز منتشر شد:

در این بازی، گیمر باید جعبه‌های معمای مختلفی را حل کند. هر کدام از این جعبه‌ها، حاوی چندین معما هستند که به طرز بسیار زیبایی طراحی شده‌اند. در بازی اول این مجموعه، شما فقط باید معماهای موجود در یک جعبه را حل می‌کردید تا بازی به اتمام می‌رسید اما قسمت‌های دوم و سوم بازی، تبدیل به یک بازی طولانی سبک ماجراجویی شده‌اند. همچنین در این بازی داستانی هم وجود دارد که برای هرچه بیشتر لذت بردن شما از بازی، از گفتن آن خودداری می‌کنیم.

پس از فعال شدن امکان پیش‌خرید و قیمت نهایی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، شرکت اچ‌تی‌سی هم تاریخ آغاز پیش‌فروشهدست وایو خود را اعلام کرده که براساس آن از تاریخ ۱۰ اسفند می‌توان این هدست را پیش‌خرید کرد. شرکت اچ‌تی‌سی در همکاری با شرکت وَلو در حال ساخت هدست واقعیت مجازی وایو است. این هدست یک تفاوت عمده با هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت یا پلی استیشن VR دارد و آن این است که می‌تواند محیط اطراف کاربر را با مقیاس یک به یک وارد دنیای واقعیت مجازی کند و در نتیجه فضای بیش‌تری برای استفاده از آن نیاز خواهد بود که در عین حال به واقعی‌تر بودن تجربه کار با این هدست هم کمک می‌کند. البته این شرکت تایوانی فعلا اشاره‌ای به قیمت این هدست نکرده و احتمالا باید تا زمان فعال شدن امکان پیش‌خرید آن برای مشخص شدن قیمت صبر کنیم.

شرکت دیپ‌سیلور ضمن انتشار تریلر جدیدی از بازی Homefront: The Revolution ، تاریخ انتشار آن را اعلام کرد:

دیپ‌سیلور اعلام کرد که این بازی در تاریخ ۱۷ می در ایالات متحده (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) و ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) در بریتانیا و روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.این بازی دنباله‌ای بر Homefront محصول سال ۲۰۱۱ استودیو کاوس است. به‌دنبال ورشکستگی شرکت تی‌اچ‌کیو، کرایتک حقوق این سری رابدست آورد و مدتی بعد اعلام شد که به‌دلیل اصلاح زیرساخت‌های داخلی، کرایتک حقوق سری Homefront را به کوچ مدیا، شرکت مادر دیپ‌سیلور واگذار می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های یوبی‌سافت که در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد، بازی For Honor است که قرار است مبارزات با شمشیر آن معنی تازه‌ای از این نوع نبرد‌ها را به گیمر ارائه دهند. درحالی‌که انتظار می‌رفت بازی For Honor یک اثر با تمرکز روی نبرد‌های وسیع چند‌نفره باشد، یوبی‌سافت وجود بخش تک‌نفره در این بازی را تایید کرد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با بازی، چندی پیش یوبی‌سافت اعلام کرد که برای این اثر برنامه‌های بلند‌مدتی دارد و تا مدت زمان طولانی از آن حمایت خواهد کرد. به‌علاوه برای آشنایی با روند بازی، می‌توانید تریلر گیم‌پلی کلاس سامورایی‌ها را تماشا کنید.

استودیو ندررلم چند روز پیش وعده انتشار تریلر جدید گیم‌پلی Mortal Kombat X را با محوریت شخصیت‌های جدید بازی داد و حال این تریلر منتشر شده است:

بسته‌الحاقی بعدی که برای بازی Mortal Kombat X منتشر خواهد شد، Kombat Pack 2 نام دارد و ۴ شخصیت جدید را به بازی اضافه می‌کند. این شخصیت‌ها صورت چرمی از سری فیلم‌های Texas Chainsaw Massacre، بو رای چو، از شخصیت‌های قدیمی سری کامبت، زنومورف، شخصیت منفی سری فیلم‌های Alien و ترایبورگ، شخصیت ترکیبی کاراکتر‌های سایرکس، سکتور و اسموکخواهند بود. بسته Kombat Pack 2 هنوز تاریخ عرضه یا قیمت دقیقی ندارد و همان‌طور که در پایان ویدیو هم مشاهده کردید، ندررلم فقط سال ۲۰۱۶ را به‌عنوان تاریخ عرضه آن مشخص کرده است.

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که سرویس EA Access که پیش از این فقط برای کاربران کنسول ایکس باکس وان در دسترس بود، برای کاربران رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است.سرویس EA Access در سال ۲۰۱۴ کار خود را روی کنسول ایکس باکس وان آغاز کرد. این سرویس به مشترکینش این اجازه را می‌دهد که با پرداخت ماهیانه مبلغ ۳.۹۹ پوند، به‌طور کامل به برخی از باز‌ی‌های شرکت الکترونیک آرتز دسترسی نامحدود داشته باشند. یکی دیگر از مزایای این سرویس، این است که به مشترکینش اجازه دسترسی به برخی از بازی‌ها را پیش از زمان انتشارشان می‌دهد و کاربران می‌توانند به مدت ۱۰ ساعت، نسخه اصلی بازی را تجربه کنند و در صورت تمایل، با تخفیف نسخه اصلی را خریداری کنند.

استودیو ریسپاون برای ساختن یک بازی جدید به‌دنبال جذب نیرو است و جالب این است که این بازی برخلاف انتظار قرار نیست از دید اول شخص روایت شود. تهیه شدن یک بازی سوم شخص توسط تیمی که در ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص تخصص دارد و اعضای کلیدی آن از خالقان Call of Duty به شمار می‌روند، کمی غافلگیرکننده به نظر می‌رسد. به هر حال باتوجه‌به سوابق سازندگان، با اثری سر و کار داریم که ممکن است مانند Titanfall سروصدای زیادی به پا کند. هنوز نمی‌توان نظر دقیقی در مورد بازی بعدی این استودیو داد، اما احتمال ساخت نسخه‌ی دوم Titanfall، همچنان وجود دارد.

6

راک‌استار اعلام کرد که لزلی بنزیس، رئیس استودیو راک‌استار نورث، پس از ۱۷ ماه مرخصی، از این شرکت جدا شده است. بنزیس از سال ۱۹۹۹ و حتی پیش از اینکه این شرکت راک‌استار نورث نامیده شود، به این شرکت پیوسته بود. بنزیس نقشی اساسی در ساخت و توسعه مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto داشت و از بازی Grand Theft Auto III به بعد، به‌عنوان تهیه کننده ارشد در ساخت بازی‌های بعدی این مجموعه مشارکت داشت. ۱۷ ماه پیش پس از انتشار بسیار موفق بازی Grand Theft Auto V، بنزیس به یک مرخصی بلند مدت رفت و از آن موقع به شرکت راک‌استار نورث بازنگشته بود.

استودیو ونکوور کپ‌کام، سازنده سری Dead Rising، آگهی استخدامی در سایت خود منتشر کرده است که احتمال ساخته شدن قسمت بعدی بازی Dead Rising را افزایش می‌دهد. این استودیو پستی رسمی در سایت خود منتشر کرده است که براساس آن دنبال استخدام طراح گرافیکی، بازیساز و تهیه‌کننده برای ساخت حداقل دو بازی با استفاده از موتور آنریل انجین 4 است. از ویژگی‌های این بازی‌ها هم جهان‌باز و اکشن سوم‌شخص بودن و داشتن بخش آنلاین ذکر شده است که احتمال ساخته شدن Dead Rising 4 را افزایش می‌دهد.

استودیو ونکوور همچنین متن زیر را درکنار این آگهی استخدام منتشر کرده است:

شاید با بازی Dead Rising آشنا باشید، حال کپ‌کام ونکوور، استودیو سازنده این بازی، به‌دنبال جذب نیرو برای بازی‌های بعدی خود است و در این راه با همکاری اپیک گیمز، از موتور آنریل انجین 4 استفاده خواهد کرد.

تصور یک دنیای پر از زامبی با آنریل انجین 4 جالب به نظر می‌رسد، نه؟

بدون شک، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، مافیا ۳ است. حال هنگر ۱۳، استودیو سازنده بازی، قول داده که تمام تلاش خود را بکند تا بازی در بهترین حالت و بدون باگ‌های زیادی منتشر شود. این بازی که یکی از شاخص‌ترین بازی‌های است که قرار است در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، قسمت سوم مجموعه محبوب مافیا خواهد بود. این بازی توسط استودیو هنگر ۱۳ در ساخت است و قرار است برای پلتفر‌م‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. بازی مافیا ۳ قرار است در سال جاری برای پلتفرم‌های ذکر شده منتشر شود. با اینکه هنوز تاریخ دقیق عرضه بازی توسط هنگر ۱۳ اعلام نشده، اما چندی پیش تعدادی فروشگاه تاریخ انتشار احتمالی بازی را فاش کرده بودند.

7

پیش از این قرار بود شرکت اسکوئر انیکس آخرین نسخه هیتمن را در قالب یک بازی کامل ارائه دهد و سپس با عرضه محتویات اضافی از آن پشتیبانی کند. ولی این شرکت مجددا موضع خود را در مورد این بازی تغییر دارد و حال قرار است بازی به شکل یک اثر چند‌قسمتی عرضه شود. در نتیجه نسخه جدید Hitman یک بازی چند‌قسمتی خواهد بود که قسمت اول آن در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند ۹۴) و به قیمت ۱۵ دلار عرضه می‌شود. این قسمت فقط شامل منطقه پاریس و مأموریت‌های مرتبط با آن خواهد بود. پس از انتشار این قسمت و با فاصله یک ماهه، قسمت دوم بازی عرضه خواهد شد که داستانش در کشور ایتالیا جریان دارد و ماه پس از آن هم گیمر‌ها در نقش مامور ۴۷ به مراکش سفر خواهند کرد. اسکوئر انیکس پس از از عرضه این قسمت با ارائه محتویات ماهیانه از بازی پشتیبانی خواهد کرد که در بین آن‌ها سه مأموریت بزرگ در کشور‌های تایلند، آمریکا و ژاپن هم وجود خواهند داشت. آخرین قسمت بازی هم در ژاپن جریان خواهد داشت که این قسمت در اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند بازی کامل را به قیمت ۶۰ دلار خریداری کنند و در پایان سال ۲۰۱۶ و پس از تمام شدن تمام قسمت‌های بازی، یک نسخه کامل از آن به شکل فیزیکی عرضه خواهد شد.

شرکت تحقیقات بازاریابی ScribbleLive پس از برگزاری نمایشگاه CES 2016 فهرستی از تاثیرگذارترین نام‌های تجاری و افراد حاضر در این نمایشگاه تهیه کرده است که در میان آن‌ها اسامی آشنایی برای گیمرها نیز به چشم می‌خورد. تاثیرگذارترین یا پرنفوذترین نام تجاری در بین برندهای مرتبط با بازی مایکروسافت است که اندکی بالاتر از سونی قرار می‌گیرد و سایر نام‌ها فاصله‌ی نسبتا زیادی با این دو دارند. اما نکته‌ی جالب اینکه برند پلی استیشن نیز امتیاز تاثیرگذاری بالایی را به خود اختصاص داده که اگر آن را با امتیاز سونی جمع کنیم، این شرکت به‌راحتی سایر نام‌ها را پشت سر خواهد گذاشت. مسئله‌ی دیگری که می‌تواند جذاب باشد بیشتر بودن امتیازات کوجیما پروداکشنز از شرکت نینتندو است!

8

Cobalt، یک بازی شوتر دو بعدی است که استودیو موجانگ، سازنده بازی ماینکرافت، وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد. در هنگام رونمایی بازی، اعلام شد که بازی در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) منتشر خواهد شد، اما چند روز مانده به تاریخ مذکور، این استودیو به طرفداران خبر داد که بازی به‌دلیل وجود باگ‌های فراوان با تاخیری سه‌ماهه مواجه شده و در ماه فوریه ۲۰۱۶ (بهمن) منتشر می‌شود. بنا به‌گفته موجانگ، Cobalt در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) برای پلتفرم‌های مک، رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس باکس 360 وایکس‌باکس وان و با قیمت ۱۹.۹۹ دلار منتشر خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی NPD، هر دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در ماه دسامبر ۲۰۱۵ بیش‌ترین میزان فروش تاریخ خود را در منطقه آمریکا تجربه کرده‌اند. البته این مؤسسه آماری از میزان دقیق فروش این کنسول‌ها منتشر نکرده و فقط اعلام کرده است که کماکان پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول بازار است.به‌علاوه در مقایسه با ماه دسامبر سال ۲۰۱۴، بازار فروش کنسول‌ها با افتی ۶ درصدی رو‌به‌رو شده است. دلیل این امر افت ۷۱ درصدی میزان فروش کنسول‌های خانگی نسل هفتمی و افت ۳۲ درصدی میزان فروش کنسول‌های دستی اعلام شده است. البته میزان فروش کنسول‌های نسل هشتمی نسبت به سال ۲۰۱۴، با رشد ۴ درصدی رو‌به‌رو شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده