نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بهترین فروش تاریخ خود را در ماه دسامبر تجربه کردند

بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی NPD، هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در ماه دسامبر ۲۰۱۵ بیش‌ترین میزان فروش تاریخ خود را در منطقه آمریکا تجربه کرده‌اند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

موسسه تحقیقاتی NPD یک موسسه آمریکایی است که آمار مختلفی را به صورت ماهانه از میزان فروش محصولات مختلف منتشر می‌کند. حال در جدید‌ترین آمار منتشر شده این موسسه از میزان فروش کنسول‌های بازی در آخرین ماه سال ۲۰۱۵، اعلام شده که هر دو کنسول خانگی نسل هشتمی سونی و مایکروسافت بهترین عملکرد تاریخ خود را در این ماه ثبت کرده‌اند. البته این موسسه آماری از میزان دقیق فروش این کنسول‌ها منتشر نکرده و فقط اعلام کرده است که کماکان پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول بازار است.

به‌علاوه در مقایسه با ماه دسامبر سال ۲۰۱۴، بازار فروش کنسول‌های خانگی با افتی ۶ درصدی روبرو شده است. دلیل این امر افت ۷۱ درصدی میزان فروش کنسول‌های خانگی نسل هفتمی و افت ۳۲ درصدی میزان فروش کنسول‌های دستی اعلام شده است. البته میزان فروش کنسول‌های نسل هشتمی نسبت به سال ۲۰۱۴، با رشد ۴ درصدی روبرو شده است.

موسسه NPD همچنین یک آمار جالب هم از مقایسه میزان فروش کنسول‌های نسل هفتمی و هشتمی منتشر کرده است. در  حالی که ۲۶ ماه از عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 می‌گذرد، این دو کنسول در مجموع ۴۷ درصد بیش‌تر از میزان فروش مجموع ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در بازه زمانی مشابه فروش کرده‌اند.

بخش آخر گزارش NPD هم مربوط به میزان فروش بازی‌ها در منطقه آمریکا است که بر اساس آن بازی Call of Duty: Black Ops 3 توانسته پرفروش‌ترین بازی سال در منطقه آمریکا باشد.

منبع: GSMArena


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده