نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

آیا ثبت نشان تجاری VRPG توسط سونی به بازی های نقش آفرینی واقعیت مجازی بر می گردد؟

هدست واقعیت مجازی سونی به نام PlayStation VR درواقع دریچه‌ی ورود این شرکت به تکنولوژی واقعیت مجازی است. سونی به تازگی علامت تجاری VRPG را  در ژاپن ثبت کرده است، اما آیا این نام به بازی‌های نقش آفرینی دنیای واقعیت مجازی مربوط می‌شود؟ با زومجی همراه باشید.

بخش سرگرمی‌های کامپیوتری شرکت سونی با مراجعه به سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاریِ ژاپن، نام تجاری VRPG را به ثبت رساند. این علامت تجاری در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) در کلاس ۹ طبقه بندی اسناد این سازمان به ثبت رسیده است که مربوط به بازی ها می شود. در زیر تصویر سند این ثبت را می‌توانید مشاهده کنید:

تصویر سند ثبت علامت تجاری VRPG توسط سونی تصویر سند ثبت علامت تجاری VRPG توسط سونی

در توضیحات مربوط به ثبت این نام اطلاعات دیگری درباره‌ی ماهیت آن داده نشده است، اما چیزی که بیش از همه در این نام جلب توجه می‌کند، اختصار RPG یا همان بازی‌های نقش آفرینی (Role Playing Games) است.

به دلیل توجه ویژه‌ی سونی به واقعیت مجازی و هدست PlayStation VR، به احتمال زیاد حرف V هم به کلمه ی Virtual مربوط باشد و بتوان این نتیجه را گرفت که این علامت تجاری به بازی‌های نقش آفرینی واقعیت مجازی بر می‌گردد. البته با توجه به هیاهوی این روز‌های هدست‌های واقعیت مجازی، ثبت تجاری این نام توسط سونی جای تعجب خیلی زیادی هم شاید نداشته باشد، اما قطعا در صورت تایید شدن بازی‌های نقش‌آفرینی واقعیت مجازی، تجربه این بازی‌ها فوق‌العاده خواهد بود.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده