نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵

Mass Effect 4 در انحصار ایکس‌باکس‌وان نخواهد بود

همیشه شایعات بسیاری درباره بازی‌های ویدئویی وجود دارد٬‌ یکی از این شایعه‌ها که مدتی است در فضای اینترنت منتشر شده٬ عرضه Mass Effect 4 به‌صورت انحصاری یا انحصار زمانی برای ایکس باکس‌وان است. امروز تولید کننده این بازی مطالبی راجع به آن در صفحه توییتر خود منتتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

Mass Effect یکی از سری بازی‌های مهمی بود که برای نسل هفتم کنسول‌های خانگی معرفی شد و توانست با گیم‌پلی و دنیای پهناور و زیبای خود به‌عنوان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های مدرن در بازی‌های رایانه‌ای مطرح شود. اگرچه اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما یکی از نکات محتمل راجع به Mass Effect 4 این است که به خوبی در حال طی کردن مراحل ساخت و توسعه است و به احتمال زیاد امسال می‌توانیم نسخه چهارم این بازی را روی کنسول‌های نسل هشتم ببینیم. چندی پیش مشخص شد که فرمانده شپرد دیگر در این شماره حضور نخواهد داشت و ما کنترل شخصی جدید را بر عهده خواهیم داشت. حالا مایکل گمبل تولید کننده Mass Effect 4 اطلاعات جدیدی راجع به این بازی در صفحه توییتر خود منتشر کرده است و دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

اولین نکته‌ای که گمبل به آن اشاره کرده این است که حس تجربه Mass Effect 4 شبیه شماره اول این بازی خواهد بود. نکته‌ای که می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران سرسخت این بازی و علاقه‌مندان به بازی‌های نقش‌ُآفرینی باشد. نکته بعد اینکه برخلاف شایعات به نظر می‌رسد Mass Effect 4 در انحصار کنسول نسل هشتم مایکروسافت نخواهد بود و در سوالی که از گمبل راجع به این موضوع پرسیده شد٬ او جواب می‌دهد که «این فقط یک شایعه است». اگرچه باید منتظر اخبار رسمی در آینده بمانیم اما به نظر نمی‌رسد که استودیو بایووِیر این بازی را به‌صورت انحصاری برای کنسول خاصی عرضه کند. Mass Effect 4 در خلال برگزاری نمایشگاه سالانه E3 سال گذشته میلادی معرفی شد و اینطور که به گوش می‌رسد این بازی هم مانند بازی تحسین شده Dragon Age: Inquisition توسط موتور بازی‌سازی Frostbite 3 ساخته خواهد شد. هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای بازی وجود ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا نمایشگاه E3 امسال صبر کنیم. منبع:‌ Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده