نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

سازنده Minecraft و تلاش برای حذف نسخه دوم تقلبی بازی از فروشگاه آیتونز

اخیرا یک بازی تقلبی با نام Minecraft 2 در فروشگاه آیتونز عرضه شده که البته با سواستفاده از محبوبیت بازی اصلی، خیلی سریع فروش زیادی را تجربه کرده است. حال موجانگ قصد دارد تا این بازی تقلبی را از فروشگاه اپل حذف کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

زمانی که محبوبیت یک بازی بیش از حد تصور بالا می‌رود، افرادی سعی می‌کنند تا با سواستفاده از این محبوبیت برای خود کسب در‌آمد کنند. حال شخصی با استفاده از این روش، یک بازی با نام Minecraft 2 را در فروشگاه آیتونز به قیمت ۷ دلار عرضه کرده که از قضا خیلی سریع هم توانسته به رتبه چهارم بازی‌های محبوب و پرفروش این فروشگاه برسد! سازندگان در توضیحات این بازی اعلام کرده‌اند که در این اثر می‌توان در دنیایی همانند نسخه اول بازی آیتم‌های مختلف ساخت و حتی یک تریلر هم از بازی در صفحه آن دیده می‌شود. ولی بر اساس گزارش سایت یوروگیمر، این بازی هیچ شباهتی با ماینکرافت ندارد:

بازی که با نام Minecraft 2 عرضه شده است، یک بازی با دوربین ایزومتریک است که باید با شخصیت «اسکورپیون» سری مورتال کامبت در برابر موج زامبی‌ها مبارزه کنید! در یک کلمه همه‌چیز در این بازی «افتضاح» است و هیچ ربطی به ماینکرافت ندارد.

جالب است بدانید که نام سازنده این بازی اسکات کاوترن نوشته شده است که شبیه به نام اسکات کاوتُن، سازنده بازی‌های Five Night at Freddy's است. به‌علاوه پیش از این هم فردی با همین اسم چند بازی تقلبی مرتبط با سری‌های مورتال کامبت و Five Night at Freddy's در فروشگاه آیتونز عرضه کرده است. این بازی در زمان نگارش خبر فعلا در فروشگاه مذکور موجود است. ولی موجانگ، سازنده بازی اصلی ماینکرافت،‌ قصد دارد تا آن را حذف کند و در این مورد گفته است:

این که بازی ماینکرافت توانسته برای بازیسازان دیگر الهام بخش باشد، بسیار رضایت‌بخش است. ولی زمانی که حس کنیم عده‌ای قصد دارند از موفقیت بازی ما و طرفداران بی‌شمارش سو‌استفاده کنند، وظیفه ما است که جلوی آن را بگیریم. به همین دلیل هم اقدامات اولیه برای حذف این بازی از فروشگاه آیتونز را انجام داده‌ایم که کار‌های مربوط به آن در حال پیگیری است.

نظر شما در مورد این کار و اقدامات مشابه چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده