نویسنده: محمد رستمی
// جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

ارزش سهام کمپانی نینتندو به دلیل مشکلات ورود به حوزه موبایل ۷.۶ درصد کاهش یافت

کمپانی شناخته شده نینتندو که در زمینه ساخت کنسول‌های بازی و گیمینگ فعالیت می‌کند، به دلیل مشکلات ورود به تجارت حوزه موبایل و مشکلات بازار دچار سقوط ۷.۶ درصدی در سهامش شده است. برای جزئیات بیشتر این خبر در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

مدتی پیش مشخص شد که نینتندو با همکاری دنا (یک وبسایت ژاپنی که در زمینه تجارت الکترونیک و تولید پورتال تلفن همراه فعالیت می‌کند) وارد حوزه بازی‌سازی برای تلفن‌های هوشمند شده است.

در آن زمان نینتندو اعلام کرده بود که قصد تولید IP جدیدی را دارد که تنها مختص تلفن‌های هوشمند است. این IP جدید همان Miitomo بود که با همکاری دنا معرفی شد، اما به دلیل مشکلات به وجود‌ آمده فرآیند ساخت بازی با تاخیر مواجه شد. این بازی در واقع بیشتر یک اپلیکیشن ارتباطی بین دوستان و خانواده‌ها است.

در نتیجه‌ی این اتفاقات و به طبع آن نارضایتی سرمایه‌گذاران شرکت از تاخیر‌های به وجودآمده در ارائه بازی و همچنین قطع حمایت‌های کمپانی اس ام بی سی نیکو سکیوریتی، سهام نینتندو ۷.۶ درصد کاهش یافت و علاوه بر آن نینتندو موفق نشد به‌طور کامل وارد حوزه موبایل شود.

به همین دلیل نینتندو اعلام کرده است که بخش موبایل این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۸ هیچ کمکی به درآمدهای کمپانی نخواهد کرد. این افت ۷.۶ درصدی بیشترین افت سهام نینتندو از ابتدای تاسیس کمپانی تا به امروز بوده است. بر اساس پیش‌بینی ها درآمد سال مالی نینتندو تا ۱ آپریل (۱۳ فروردین ۱۳۹۵) حدود ۲۵۳ میلیون دلار خواهد بود که تقریبا نصف میزانی است که از این شرکت انتظار می‌رفت. دلیل اصلی این کاهش درآمد احتمالا کاهش فروش کنسول 3DS‌ شرکت است.

 

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده