نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

اهدای جایزه ی ویژه ی تالارِ مشاهیرِ آکادمی علوم و هنرهای تعاملی به کوجیما توسط گیرمو دل تورو

هیدئو کوجیما، مردی که نامش با مجموعه بازی‌های بسیار محبوبی همچون متال گیر گره خورده است، دیروز به عنوان بیست و یکمین عضو تالارِ مشاهیرِ آکادمی علوم و هنر‌های تعاملی انتخاب شد و قرار است در مراسمی با حضور گیرمو دل تورو، کارگردان مطرح سینما، از او تقدیر به عمل آید. در ادامه با زومجی همراه باشید.

هیدئو کوجیما، اسمی است که بزرگان دنیای گیم به خاطر خلق شاهکار‌های مختلف او را تحسین کرده‌اند. جایزه‌ی سال ۲۰۱۵ تالار مشاهیرِ آکادمی علوم و هنر‌های تعاملی قرار است طی اجلاس ماه آینده‌ی D.I.C.E توسط گیرمو دل تورو، کارگردان و نویسنده‌ی مطرح، به کوجیما به پاس زحماتش اهدا شود. نام اجلاس D.I.C.E مخفف ابتدای کلمات انگلیسی Design، Innovate، Communicate و Entertain (طراحی کن، نوآوری del-toro-and-kojimaداشته باش، ارتباط برقرار کن، سرگرم کن) و در واقع گردهمایی چند روزه‌ی مدیران اجرایی بازی‌های ویدئویی در لاس وگاس آمریکا است. تفاوت این مراسم با سایر مراسم های صنعت بازی های ویدئویی را می توان در تاکید آن بر رویکرد‌های جدید و نوآوری در طراحی بازی دانست.

این خبر در حالی منتشر شد که کوجیما سال بسیار پر اتفاق و پر هیاهویی را گذراند. این بازیساز مشهور سال گذشته‌ی میلادی به دنبال تغییرات به وجود آمده در کونامی، این شرکت ژاپنی را ترک کرد. خروج او همانا و لغو قسمت جدید مجموعه بازی‌های سایلنت هیل همان، بازی‌ای که کوجیما به کمک همین دل تورو ای که قرار است جایزه را از دستش دریافت کند ساختند. ولی افسوس که داغ عرضه‌ی نسخه‌ی کامل پس از دموی موفق P.T بر دل طرفدارانش ماند.

در ماه دسامبر کوجیما قرار بود برای دریافت جایزه در مراسم جوایز بازی‌های ویدئویی حضور پیدا کند،‌ اما بنا بر گفته‌های جِف کیفلی، مجری مراسم، از سوی کونامی از این کار بازداشته شد. در ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) کوجیما به طور رسمی به کار خودش در کونامی پایان داد و استودیوی مستقلی را به نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کرد و طبق آخرین اخبار در اولین همکاری‌ مستقلش با سونی، قرار است اولین بازی‌اش هم یک بازی انحصاری برای پلی‌استیشن ‌4 باشد.

بر اساس مطالب مندرج در مطبوعات، جایزه‌ای که ماه آینده قرار است به کوجیما اهدا شود در واقع برای قدردانی از وی به خاطر بازی متال گیر، سبک نوآورانه‌ی روایت داستان و ارائه‌ی سینمایی‌اش است.

D.I.C.E. Summit 2016 -artofengagement

مارتین رِی، رئیس آکادمی علوم و هنر‌های تعاملی، درباره‌ی او و انتخابش به عنوان  بیست و یکمین عضو تالار مشاهیر این آکادمی می‌گوید:

آثار هیدئو کوجیما که بنیان‌های بازیسازی را تعریف می‌کنند، در واقع، بسیاری از فرآیند چگونگی حرکت صنعت بازی‌های ویدئویی به سمت سبک روایتِ سینمایی داستان و درگیر کردن مخاطب را به خود اختصاص می‌دهند. این افتخار بزرگی برای این آکادمی است که وی را به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین و مورد احترام‌ترین طراحان عصر حاضر به تالار مشاهیرمان اضافه کنیم. هیدئو بازیسازی است که همیشه چشمانش جلو و آینده را می‌نگرد و ما منتظر نظر و حرف‌های وی روی صحنه‌ی اجلاس D.I.C.E خواهیم ماند.

از جمله افراد دیگری در صنعت گیم که قبلا این جایزه را گرفته‌اند می‌توان به لِزلی بِنزیس (رئیس کمپانی بازیسازی Rockstar North)، برادران دَن و سَم هاوزِر (نائب رئیسان بخش خلاقیت راک‌استار)، دکتر گرِک زِشوک (نائب رئیس پیشین الکترونیک آرتز و مدیر کل فعلی استودیو بایووِر) و رِی موئیکا (یکی از بنیان گذاران استودیو بایووِر) اشاره کرد.

قطعا مسئولان این آکادمی فرد شایسته‌ای را برای اضافه کردن به تالار مشاهیر‌شان انتخاب کرده‌اند. نظر شما چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده