نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

فروش بازی Rise of the Tomb Raider از مرز یک میلیون نسخه گذشت

مایکروسافت اخیرا گزارشی از میزان فروش بازی Rise of the Tomb Raider منتشر کرده که بر اساس آن، این بازی توانسته از مرز فروش یک میلیون نسخه عبور کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

آرون گرینبرگ، مدیر بخش فروش کمپانی مایکروسافت، اخیرا توییتی منتشر کرده که بر اساس آن بازی Rise of the Tomb Raider توانسته با فروشی عالی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵، از مرز فروش یک میلیون نسخه عبور کند. متن کامل توییت منتشر شده به شرح زیر است:

Rise of the Tomb Raider از مرز فروش یک میلیون نسخه عبور کرد. دسامبر ماهی عالی بود!

این خبر در حالی منتشر شده که Rise of the Tomb Raider در مجموع فروشی پایین‌تر از حد انتظارات را تجربه کرد. این اثر که به صورت یک انحصاری زمانی برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شد، در چند جدول فروش هفتگی اخیر انگلستان هم در بین ۱۰ بازی برتر هفته دیده نمی‌شود. البته یکی از دلایلی که در کنار انحصاری بودن بازی مانع از فروش بالای آن شد، عرضه همزمان بازی با Fallout 4 بود. این اثر کمپانی بتسدا (که به عنوان برترین بازی سال زومجی هم انتخاب شد) فروشی عالی را تجربه کرد و همین مساله در فروش پایین Rise of the Tomb Raider بی‌تاثیر نبود.

البته بر خلاف این مورد، Rise of the Tomb Raider یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ بود که در بررسی زومجی هم نسخه ایکس‌باکس وان بازی نمره عالی ۹ و نسخه نسل هفتمی بازی هم نمره ۸/۵ را دریافت کردند. نیلوفر ابراهیم پور در بررسی نسخه ایکس‌باکس وان بازی گفت:

Rise of the Tomb Raider با تمام نقاط قوتی که در خود جای داده‌، تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی نسل هشتم شده است. نمی‌توان به خاطر سیستم ضعیف مبارزات کل بازی را زیر سوال برد. اما اگر استودیو کریستال داینامیک وقت بیشتری را برای آن صرف می‌کرد، بدون شک این بازی یکی از آثار بی‌نقص این نسل به شمار می‌رفت. درست است که مایکروسافت برای مدت کوتاهی این بازی را در انحصار خود قرار داد. اما بدون شک اگر طرفدار این سبک هستید، باید سراغ کنسول ایکس‌باکس وان بروید تا این جواهر ارزشمند را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که این بازی توانست به عنوان بهترین اثر انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان هم از دید زومجی انتخاب شود. به‌علاوه قرار است بازی در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۹۴) برای رایانه‌های شخصی و در طی ماه‌های آینده برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه شود.

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده