نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

جدول فروش هفتگی انگلستان: Black Ops 3 سال را در صدر به پایان رساند

در آخرین هفته سال ۲۰۱۵، بازی Call of Duty: Black Ops 3 توانست به روند صدرنشینی چند هفته اخیر خود در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان ادامه دهد و سال میلادی را در صدر این جدول به اتمام برساند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی‌ به ۴ ژانویه (۱۴ دی) همراه باشید.

در حالیکه چند هفته‌ای می‌شود که بازی‌ جدید مطرحی منتشر نشده است، جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان در حال سپری کردن هفته‌های آرامی است و تغییرات بسیار کمی هر هفته در این جدول رخ می‌دهد. این هفته نیز به مانند روال چند هفته گذشته، بازی Call of Duty: Black Ops 3 با اینکه در این هفته با ۳۹ درصد افت فروش مواجه شد، توانست به روند صدرنشینی خود ادامه دهد. نکته بسیار درخور توجه درباره این بازی، این است که هر سال که یک نسخه جدید از این مجموعه منتشر می‌شود، زیاد توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما به موفقیت عظیم خود در فهرست پرفروش‌ترین‌ها ادامه می‌دهد. مکان دوم جدول این هفته نیز مانند هفته گذشته در اختیار بازی Star Wars: Battlefront، شوتر آنلاین دایس قرار گرفت. این بازی هم درست مانند رقیب صدرنشین خود با ۳۹ درصد افت فروش مواجه بود اما توانست مکان هفته قبل خود را حفظ کند.

اولین تغییر جدول این هفته در مکان سوم است. جایی که بازی جدید نقش‌آفرینی بتسدا یعنی Fallout 4 (که دیروز هم به‌عنوان بازی سال توسط تیم تحریریه زومجی انتخاب شد)، با وجود ۳۴ درصد افت فروش جای FIFA 16 را گرفت که هفته گذشته با ۵۴ درصد افت فروش روبه‌رو شده بود. این مسئله شبیه‌ساز فوتبال بخش ورزشی شرکت الکترونیک آرتز را به مکان چهارم فرستاد. در مکان پنجم هم مانند هفته قبل تغییری دیده نشد و بازی Grand Theft Auto V استودیو راک‌استار، با ۳۲ درصد افت فروش، مکان خود را حفظ کرد. یکی از صعودهای قابل‌توجه این هفته مربوط‌به بازی Tom Clancy's Rainbow Six: Siege بود که توانست سه پله صعود کند و از مکان نهم هفته قبل به مکان ششم برسد. این بازی شوتر تاکتیکال شرکت یوبی‌سافت، این هفته ۹ درصد افت فروش را تجربه کرد.

در مکان هفتم هم Assassin's Creed: Syndicate، دیگر بازی شرکت یوبی‌سافت قرار گرفت. این بازی هم این هفته با ۴۴ درصد افت فروش روبه‌رو شده بود. Just Cause 3 که هفته قبل جایگاه ششم را در اختیار داشت، با ۲ پله سقوط و افت فروش ۴۸ درصدی نتوانست به مکانی بهتر از هشتم دست پیدا کند. WWE 2K16، جدیدترین نسخه از مجموعه بازی‌های WWE 2K شرکت توکی اسپورتز، توانست نسبت به هفته قبل یک پله صعود را تجربه کند و در مکان نهم جا خوش کند. تنها بازی این هفته که دوباره وارد این جدول شد، Forza Motorsport 6، بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان بود که توانست با دو پله صعود، از مکان دوازدهم خود را به مکان دهم برساند.

نکته‌ای که با مشاهده به جدول این هفته به وضوح قابل رویت است، این است که این هفته تمامی بازی‌های جدول با افت فروش مواجه شده بودند و به نظر می‌رسد که همه کسانی که قصد خرید بازی داشتند، خریدهای خود را از هفته قبل انجام داده بودند.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۴ ژانویه (۱۴ دی) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
۳۹ درصد افت فروش و به پایان رساندن سال ۲۰۱۵ در صدر

۲

۲
Star Wars: Battlefront
۳۹ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته گذشته

۳

۴
Fallout 4
۳۴ درصد افت فروش و یک پله صعود

۴

۳
FIFA 16
یک پله سقوط و افت فروش ۵۴ درصدی

۵

۵
Grand Theft Auto V
حفظ جایگاه هفته قبل با وجود ۳۲ درصد افت فروش

۶

۹
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
سه پله صعود و ۹ درصد افت فروش

۷

۷
Assassin's Creed: Syndicate
۴۴ درصد افت فروش و حفظ مکان هفتم

۸

۶
Just Cause 3
۲ پله سقوط و افت فروش ۴۸ درصدی

۹

۱۰
WWE 2K16
یک پله صعود و افت ۴۲ درصدی فروش

۱۰

۱۲
Forza Motorsport 6
۳۵ درصد افت فروش و ورود دوباره به جدول

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک