نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

مدیر اجرایی سونی لندن: ۲۰۱۶ سال واقعیت مجازی است

تهیه‌کننده‌ی اجرایی استودیوی لندن سونی، بر این باور است که سرنوشت فناوری واقعیت مجازی با سال میلادی جاری گره خورده است. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.

درحالی‌که روزبه‌روز به عرضه‌ی نسخه‌ نهایی هدست‌هایی مانند آکیولس ریفت و پلی‌استیشن VR نزدیک می‌شویم، نظاره‌گر افزایش اظهارنظرها درباره‌ی واقعیت مجازی هستیم. اکنون براینلی گیبسون، مدیر اجرایی بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در لندن، عنوان کرده که از نظر وی امسال به‌عنوان «سال واقعیت مجازی» مطرح خواهد شد.

گیبسون در پاسخ به پرسش نویسندگان وبلاگ پلی‌استیشن مبنی بر این‌که در سال ۲۰۱۶ بیشتر چشم‌به‌راه چه بازی یا سرگرمی مرتبطی است، گفت:

[گمان می‌کنم] چیزی که بیشتر از همه در ۲۰۱۶ انتظارش را می‌کشم، عرضه‌ی پلی‌استیشن VR باشد. ممکن است که من سرگرم توسعه‌دادن [محتوا] برای آن باشم؛ ولی یکی [هم] برای [استفاده کردن در] خانه‌ام می‌خواهم. ۲۰۱۶ سال واقعیت مجازی است. این آغاز سفری است که قرار است چشم‌انداز گیمینگ را برای همیشه تغییر دهد. هم‌اکنون مجموعه‌ای عالی از آثار برگزیده [برای پلی‌استیشن VR] معرفی شده و من نمی‌توانم برای امتحان کردن این تجربیات جدید صبر کنم.

هدست پلی‌استیشن VR به احتمال زیاد در نیمه‌ی اول سال جاری به بازارها راه پیدا خواهد کرد و نسخه‌ی مصرف‌کنندگان ریفت هم در سه‌ماهه‌ی نخست امسال عرضه خواهد شد. ولو و اچ‌تی‌سی هم تصمیم دارند تا هدست واقعیت مجازی وایو را در بهار ۲۰۱۶ به دست علاقه‌مندان برسانند.

به نظر شما واقعیت مجازی در سال میلادی جدید چه عملکردی از خودش به نمایش می‌گذارد؟

منابع: PushSquare / PlayStation Blog


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده