سازنده Horizon Zero Dawn: برای ما بخش تکنفره غنی مهمتر از بخش چندنفره است
پس از معرفی بازی Horizon Zero Dawn در جریان نمایشگاه E3 2015، سوالات زیادی در ذهن طرفداران شکل گرفت زیرا سازندگان اطلاعات زیادی در مورد بازی منتشر نکردند. اما نکتهای که تایید شده بود، نبود بخش چندنفره در بازی بود و این مسئله باعث شد که طرفداران دلیل این امر را بارها از سازندگان بپرسند چرا که اکثر بازیهای امروزی به خصوص بازیهای جهانباز که Horizon Zero Dawn نیز در این دسته قرار میگیرد همراه با بخش چندنفره عرضه میشوند. مارک نوریس، سازنده بازی Horizon Zero Dawn، اخیرا مصاحبهای انجام داده است که در میان صحبتهای خود به دلیل نبود بخش چند نفره در بازی نیز اشاره کرده است:
در Horizon Zero Dawn ما دنیایی خلق کردیم که بر پایه ارتباطات گیمر با شخصیت استوار است. اضافه کردن یک بخش چندنفره به این مجموعه، نیازمند زمان و تلاش زیادی است. ما برای اولین بار در طی ۱۰ سال گذشته، در استودیو در حال ساخت یک IP کاملا جدید هستیم و به همین دلیل هم هدف ابتدایی ما ساخت یک بازی عالی است.
نوریس در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که این بازی فقط داستان شخصیت الوی را روایت خواهد کرد و قصد دارد تا یک داستان عالی با محوریت فقط یک شخصیت ارائه دهد. البته به نظر میرسد که انتخاب یک زن به عنوان شخصیت اصلی این بازی خیلی هم ساده نبوده است. نوریس در این مورد هم گفت:
یکی از مواردی که من را در ساخت این بازی اذیت کرد، این است که حتی در دنیای امروزی و با تمام پیشرفتهایی که داشتیم، انتخاب یک زن به عنوان شخصیت اصلی بازی بسیار دشوار است و باید جوانب بسیار زیادی را پیش از این کار سنجید. ولی خوشبختانه ما از همان ابتداییترین مراحل ساخت بازی راجع به سه مسئله به توافق کامل رسیده بودیم که یکی از آنها حضور الوی به عنوان شخصیت اصلی در بازی بود. موارد دیگر هم مکانیزمهای گیمپلی بازی و وجود دنیایی با فضای آخرالزمانی در بازی بود.
بخش آخر صحبتهای نوریس هم در مورد ویژگیهای جهان باز بودن بازی است که بر اساس آنها غنی بودن محیط و فعالیتهایی که میتوان در آن انجام داد بسیار مهمتر از وسعت محیط بازی بوده است:
دنیای بازی فعلا اندازه مشخصی ندارد که بتوانیم آن را به طرفداران اعلام کنیم. ولی ما بازیهای هم سبک دیگر را بررسی کردیم و در نهایت یک دنیای بسیار غنی، پر از ماموریتها و شخصیتهای مختلف و متنوع از لحاظ ظاهری را تقدیم طرفداران خواهیم کرد که از نظر وسعت هم قابل قبول خواهد بود.
لازم به ذکر است که این بازی توسط استودیو گوریلا گیمز ساخته میشود و در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.
نظرات خود را در مورد صحبتهای نوریس با زومجی در میان بگذارید.
منبع:SegmentNext