// یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱

دلایل سازندگان برای استفاده از شخصیت مؤنث در بازی Life is Strange

بازی Life is Strange توسط استودیو دونت‌نود اینترتینمنت  ساخته شده و سازنده با وجود فشارهایی که سایر ناشران درباره استفاده از کاراکتر مرد به عنوان شخصیت اصلی وارد کرده‌‌اند٬ روند اصلی داستان را با استفاده از یک کاراکتر زن پیش می‌برد. اگرچه ناشر قصد نداشت درباره دلایل استفاده از شخصیت مؤنث در بازی‌هایش بیانیه‌ای ارائه کند، اما به نظر می‌رسد  بر خلاف میل باطنی‌ عمل کرده و گلایه‌های خود را از دیگر ناشران مطرح کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
ژان ماکسیم موریس، مدیر نوآوری بازی Life is Strange  می‌گوید:
شرکت  اسکوئر انیکس (Square Enix)  تنها ناشری بود که نخواست هیچ تغییری در محتوای بازی داشته باشیم. ناشران قبلی به ما می‌گفتند باید شخصیت اصلی بازی مرد باشد. اما اسکوئر انیکس حتی در مورد این موضوع صحبت هم نکرد.
در ادامه موریس درباره ریشه‌های بازی، داستان و شخصیت‌های آن و این که چگونه مجبور به ساخت آن‌ها شده است، می‌گوید. Life is Strange یک بازی داستان محور است که در آن تک تک انتخاب‌های شما نقشی کلیدی را در مسیر کلی بازی ایفا خواهد کرد. در این بازی داستان از زبان شخصیتی به نام مکس کوفیلد روایت می‌شود که یک دختر جوان در سرزمینی خیالی به نام اُرگن است. او با کلویی تیمی، دوست قدیمی خود، گروهی را تشکیل می‌دهند تا به دنبال هم‌کلاسی گمشده‌ی خود، راچل آمبر بگردند. اوایل کار مکس متوجه می‌شود که یک قدرت غیرعادی دارد و آن برگرداندن زمان است. بازیکن با این قابلیت در بازی Life is Strange می تواند به کلی تغییراتی را ایجاد کند و سرنوشت تازه‌ای را رقم بزند. سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی نیز اعلام شده است که در زیر مشاهده می‌کنید: حداقل سیستم مورد نیاز:
  • سیستم عامل ویندوز 7 و ویستا
  • پردازنده دو هسته‌ای با  فرکانس ۲ گیگاهرتز یا معادل آن
  • ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • کارت گرافیک ای‌تی‌آی یا انویدیا با ۵۱۲ مگابایت حافظه و مجهز به DirectX 9 (برای کارت گرافیک‌های اینتل توصیه نمی‌شود)
  • ۳ گیگابایت دیسک سخت
سیستم پیشنهادی:
  • سیستم عامل ویندوز 7 و ویستا
  • پردازنده دو هسته‌ای با  فرکانس۳ گیگاهرتز یا معادل آن
  • ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • کارت گرافیک ای‌ام‌دی یا انویدیا با ۱۰۲۴ مگابایت حافظه و مجهز به DirectX 9 (معادل کارت گرافیک‌های انویدیا مدل GeForce GTX 260 یا ای‌ام دی مدل ATI HD 4890)
  • ۳ گیگابایت دیسک سخت
این بازی در پنج قسمت عرضه خواهد شد و قسمت اول آن در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) به صورت دیجیتالی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار خواهد گرفت. با توجه به سیستم مورد نیاز نسبتا پایین این بازی، آیا اقدام به تهیه‌ی آن خواهید کرد؟ ما را در جریان نظرات خواد قرار دهید. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده