نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰

تمام کردن Fallout 4 بدون کشتن حتی یک نفر و شگفت‌زدگی خالقان بازی!

Fallout 4 یکی از بازی‌هایی است که حق انتخاب زیادی برای نحوه انجام دادنش در اختیار گیمر می‌گذارد. با این حال خشونت جزئی جدایی‌ناپذیر از بازی است. ولی حال گیمری پیدا شده که این بازی را بدون کشتن دشمنان تمام کرده و باعث شگفتی بتسدا شده است. با زومجی همراه باشید.

زمانی که بازی فال‌اوت 4 در دست ساخت بود، تاد هاوارد، سازنده بازی، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که خشونت بخشی جدایی ناپذیر از بازی خواهد بود. متن کامل صحبت‌های وی به شرح زیر بود:

حقیقت این است که در فال‌اوت 4 این امکان وجود ندارد که بازی را بدون خشونت تمام کنید و البته ما هرگز قصد نداشتیم که چنین تجربه‌ای از این اثر ارائه دهیم.

مقاله مرتبط

همین صحبت‌های هاوارد باعث شده تا گیمر‌های متعددی سعی کنند خلاف حرف‌های وی را ثابت کنند و در این بین فردی به نام کایل هینکلی توانسته بازی را در مدت زمان ۷۵ ساعت و بدون کشتن دشمنی تمام کند. البته برخی ماموریت‌های بازی نیازمند کشتن گروه خاصی از دشمنان هستند که کایل برای تمام کردن آن‌ها واقعا هوش زیادی به خرج داده است و از تاکتیک‌های مختلفی بهره برده است. برای مثال به جای کشتن سوسک‌هایی که در ابتدای بازی به گیمر حمله می‌کنند، آن‌ها را بین موانع مختلفی زندانی کرده است که این مساله باعث می‌شود بازی آن‌ها را مرده فرض کند و اجاره پیشروی را بدهد. همچنین کایل از پِرک Wasteland Whisperer، که باعث مطیع شدن دشمنان می‌شود، به دفعات استفاده کرده و این مورد هم یکی دیگر از روش‌های وی برای اتمام بازی بوده است.

مقاله مرتبط

البته شاید این سوال را بپرسید که کایل برای بالا بردن سطح شخصیت خود چه کاری انجام داده است؟ چرا که اکثر امتیازات XP را در بازی از طریق کشتن دشمنان به‌دست میاورید که برای ارتقای شخصیت و همچنین فعال کردن پِرک‌های مختلف ضروری است. وی برای حل این مشکل، ساعت‌ها مشغول ساخت چندین و چند باره سازه‌های مختلف در پناه‌گاه شده است و از این طریق XP مورد نیاز را کسب کرده است.

کایل همچنین در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کشتن شخصیت کلاگ سخت‌ترین قسمت کارش بوده است:

در بازی این امکان وجود ندارند که بدون کشتن کلاگ بتوان آن را تمام کرد. به همین دلیل هم مجبور بودم وی را به منطقه‌ای مین‌گذاری شده هدایت کنم و پس از این که سلامتی وی کاهش یافت، چند دشمن دیگر را شست‌شوی مغزی دادم تا برای مدت محدود برای من مبارزه کنند و آن‌ها کلاگ را کشتند! این کار نزدیک به ۵ ساعت زمان برد. چرا که کلاگ سلامتی خود را در طی نبرد بازیابی می‌کند و مجبور بودم این پروسه را چندین بار تکرار کنم.

جالب است بدانید که بتسدا هم با عملی نبودن این کار، علاقه و صبر و حوصله این گیمر را تحسین کرده است.

کایل همچنین ویدیویی از تمام کردن بازی در صفحه یوتیوب خود به اشتراک گذاشته که می‌توانید با مراجعه به صفحه مذکور آن را تماشا کنید.

نظرات خود را در مورد تمام کردن بدون خشونت فال‌اوت 4 با زومجی در میان بگذارید.

منبع: FragHero


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده