نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

مایکروسافت: ما فروش کنترلر الیت ایکس‌باکس وان را دستِ‌ کم گرفته بودیم

کنترلر الیت ایکس‌باکس وان فروشی عالی را تجربه می‌کند و اکثر خرده‌فروشی‌های بزرگ جهان با مشکل کمبود موجودی این کنترلر مواجه شده‌اند. حال مایکروسافت اعلام کرده که آن‌ها هرگز انتظار چنین فروش بالایی را نداشتند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

چندی پیش فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرد که میزان فروش کنترلر الیت ایکس‌باکس وان «دیوانه‌وار» است و به همین دلیل هم اکثر خرده‌فروشی‌های بزرگ دنیا مثل گیم‌استاپ، آمازون و حتی فروشگاه خود مایکروسافت با مشکل کمبود موجودی این کنترلر‌های ۱۵۰ دلاری مواجه شده‌اند.

حال کریس کاپوسِلا، مدیر بازاریابی مایکروسافت، اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده زمانی که برای اولین بار این کنترلر‌ها در جریان E3 2015 و با برچسب ۱۵۰ دلاری معرفی شدند، اکثریت حضار با «گران» خطاب کردن آن باعث شدند تا مایکروسافت قید تولید انبوه آن را بزند و فقط تعداد محدودی از آن تولید و عرضه کند:

در مورد کنترلر الیت ایکس‌باکس وان ما با محصولی روبرو هستیم که فروش آن را کلا «دستِ‌کم» گرفته بودیم. چرا که شاید اگر ۱۰ برابر میزان فعلی هم از این محصول به بازار عرضه می‌کردیم، باز هم تمامی آن‌ها فروخته می‌شدند. زمانی که برای اولین بار در جریان رویداد E3 2015 ما این کنترلر را معرفی کردیم، اکثر حاضرین از کیفیت و ویژگی‌های آن هیجان‌زده شده بودند. با این حال اعتقاد داشتند که قیمت ۱۵۰ دلاری بسیار بالا است و به همین دلیل هم ما امید چندانی به فروش بالای این محصول نداشتیم.

با این حال چندی پیش و دقیقا چند روز قبل از روز شکر‌گزاری، من همراه با کوین تِرنر، مدیر اجرایی بخش فروش، و دیوید پورتر، مسئول سامان‌دهی فروشگاه‌های مایکروسافت، گشتی در شهر زدیم و از ۳۰ یا ۴۰ فروشگاه مختلف بازدید کردیم که شامل فروشگاه‌های بِست‌بای، گیم‌استاپ و ورایزون هم می‌شدند و تنها نکته‌ای که تمامی آن‌ها به ما اعلام کردند این بود که باید کنترلر الیت بیش‌تری تولید و عرضه می‌کردیم.

جالب است بدانید که در زمان نگارش این خبر، اکثر فروشگاه‌های بزرگ مرتبط با بازی، با مشکل عدم موجودی این محصول مواجه هستند و این کنترلر در حال حاضر عملا «نایاب» است و هر بار که مایکروسافت تعدادی از آن‌ها به بازار عرضه می‌کند، بلافاصله همگی فروخته می‌شوند. البته مایکروسافت اعلام کرده که علاقه‌مندان به این کنترلر، می‌توانند باندل الیت کنسول ایکس‌باکس وان را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کنند که شامل یک کنسول ۱ ترابایتی و یک کنترلر الیت می‌شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده