نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵

مدیر پلی استیشن: خالق کنسول پلی استیشن 4 حامی ارشد بازیسازان است

طی مصاحبه‌ای که به‌تازگی با اَندرو هاوس، مدیر بخش پلی‌استیشن کمپانی سونی انجام شده، وی اعلام کرده مارک سِرنی، خالق کنسول پلی‌استیشن 4، بزرگ‌ترین حامی بازیسازان است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اکثر موفقیت‌هایی که این روزها سونی با کنسول پلی‌استیشن 4 بدست می‌آورد را مدیون مارک سِرنی و ذهن خلاق وی در زمان تولید جدیدترین کنسول پلی‌استیشن است. سرنی قدم‌های بزرگ و انقلابی زیادی را در زمینه خلق این کنسول برداشت که به طراحی مجدد کنترلر دوال‌شوک می‌توان به‌عنوان یک مثال اشاره کرد.

مهم‌ترین کار سرنی در زمان معماری پلی‌استیشن 4، تولید سخت‌افزار قدرتمندی بود که سازندگان بدون بروز هیچ‌گونه مشکل و چالشی بتوانند برای آن بازی تولید کنند. سرنی به این هدف خود دست یافت و همان‌طور که در طی این دو سال اخیر مشاهده کردید، اکثر بازیسازان بدلیل آسانی تولید بازی برای پلی‌استیشن 4 این کنسول را پلتفرم اصلی ساخت بازی خود انتخاب می‌کنند.

طی مصاحبه‌ای که به‌تازگی با اَندرو هاوس (Andrew House)، مدیر بخش پلی‌استیشن کمپانی سونی انجام شده، وی از نقش و تمرکز جداگانه خود و سرنی در زمان تولید کنسول پلی‌استیشن 4 گفته است:

هدف اصلی من در زمان تولید کنسول پلی‌استیشن 4 این بود که مجددا تمرکز اصلی را روی گیمرها و مشتری‌ها بگذاریم. این تنها شعار ما برای تبلیغات نیست، چراکه تصمیمات زیادی را بر مبنای این هدف گرفتیم.

من مارک سرنی را به‌عنوان حامی بازیسازان و خودم را به‌عنوان حامی مشتریان می‌دانم.

یکی از سرویس‌هایی که سونی تمرکز زیادی روی آن کرده، PlayStation Now است که قابلیت تجربه بازی‌های نسل هفتم به‌صورت استریم را به دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 می‌دهد. هاوس درادامه صحبت‌های خود از گسترش PlayStation Now و درس‌هایی که از نظرات کاربران برای هرچه بهترکردن این سرویس استفاده کردند صحبت کرده است:

در نسخه آزمایشی PlayStation Now چند بخش مختلف وجود داشت که به بررسی آنها پرداختیم. یکی از آنها قیمت این سرویس برای اشتراک‌های مختلف بود.

خواسته‌ی اصلی اکثر کاربران تولید سرویس قدرتمند و در عین حال ساده‌ای مانند نِت‌فِلیکس بود. ما تلاش زیادی را برای بدست‌آوردن ارزش لازم این سرویس کردیم. مهم‌تر از همه، هدف ما تولید دسته‌‌ی بزرگ و عالی از بازی‌ها بود. در حال‌حاضر بیش از ۲۰۰ بازی در سرویس PlayStation Now وجود دارد که تمرکز گیمرهای آمریکایی را به‌شدت به‌خود جلب کرده است.

منبع: Examiner


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده