نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵

مدیر اپیک گیمز: سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند به زودی به سطح کنسول‌ها خواهد رسید

گوشی‌های هوشمند نقشی اساسی در بازی‌های ویدیویی دارند و قشر عظیمی از گیمر‌ها بیش‌تر زمان خود را صرف بازی با این وسیله‌های قابل حمل می‌کنند. حال یکی از مدیران اپیک گیمز اعلام کرده که سخت افراز گوشی‌های همراه کم‌کم در حال نزدیک شدن به کنسول‌های خانگی است.

بازار بازی‌های موبایل امروزه به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است. چرا که هر شخصی با حداقل سواد بازیسازی آثاری کاملا ابتدایی تولید می‌کند و با قراردادن امکان خرید درون برنامه‌ای در برخی موارد پول زیادی هم به جیب می‌زند. در این بین البته شاهد برخی بازی‌های واقعا با ارزش هم هستیم که مرز بین بازی‌های موبایل و کنسول را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. به‌علاوه پس از محبوبیت بسیار زیاد گوشی‌های موبایل و پیشرفت‌هایی که این وسیله داشت، مفهوم کنسول‌های دستی تا حد زیادی به فراموشی سپرده شد و امروزه شاهد کاهش فروش کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن ویتا هستیم. چرا که بازی‌های موبایل هم تجربه بهتری ارائه می‌دهند و هم از لحاظ جلوه‌های بصری از بازی کنسول‌های دستی پیشی گرفته‌اند.

تاکا کاوازاکی، یکی از مدیران شعبه ژاپن اپیک گیمز، اخیرا مصاحبه‌ای در مورد گوشی‌های هوشمند، سخت‌افزار آن‌ها و توان رقابتی آن‌ها با کنسول‌های خانگی داشته که می‌توانید چکیده‌ای از آن را در ادامه بخوانید:

مردم همواره نیازی به داشتن بهترین تجربه ممکن از بازی کردن ندارند. اجازه بدهید این مورد را با یک مثال توضیح دهم. گوشی‌های آیفون برای عکس‌برداری بسیار مناسب هستند و قشر عظیمی از جامعه برای عکاسی از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به خرید یک دوربین حرفه‌ای ندارند. البته در این میان افرادی هم هستند که طرفدار پر و پا قرص عکاسی هستند و در نتیجه دوربین‌هایی با لنز‌های مختلف را خریداری می‌کنند. در بازار ابزار مرتبط با بازی هم کم‌کم شاهد همین روال هستیم. گوشی‌های موبایل از لحاظ سخت‌افزاری روز به روز در حال نزدیک شدن به کنسول‌ها هستند و به همین دلیل نیاز قشر عظیمی از بازی دوستان را تامین می‌کنند. در این میان فقط افرادی که بازی بخشی جدا‌نشدنی از زندگی آن‌ها است، به سمت کنسول‌های خانگی می‌روند. منظور من از مطرح کردن این صحبت‌ها این نیست که بازار کنسول‌های خانگی از بین خواهد رفت یا این وسایل آینده‌ای نخواهند داشت. بلکه دیگر نمی‌توان انتظار داشت کنسول‌های خانگی همانند چندین سال پیش فروش کنند.

همچنین بازی‌های موبایل از لحاظ کیفیت در حال نزدیک شدن به کنسول‌ها هستند و خیلی زود شاهد آن خواهیم بود که مثلا یک بازی موبایل کیفیتی به مراتب بهتر از یک بازی کنسول ایکس‌باکس 360 ارائه می‌دهد و در نتیجه خواهید توانست با وصل کردن گوشی خودتان به تلویزیون، بازی مثل Gears of War را بر روی یک صفحه نمایش عظیم بازی کنید. به نظر من این اتفاق برای گیمر‌ها خبر خوبی است. چرا که آن‌ها دیگر مجبور نخواهند بود پول بسیار زیادی برای خرید کنسول‌ها و بازی‌ها خرج کنند و فقط از طریق گوشی موبایل می‌توانند تجربه‌ای مشابه داشته باشند. من اطمینان دارم که خیلی زود سخت افزار گوشی‌های هوشمند حتی از پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 هم بهتر خواهد شد.

صحبت‌های کاوازاکی در حالی مطرح شده است که فروش عالی کنسول پلی‌استیشن 4، که اخیرا هم از مرز ۳۰ میلیون نسخه گذشته است، نشانگر محبوبیت بالای کنسول‌ها در میان گیمر‌ها است و به همین دلیل هم شاید حداقل در آینده‌ای نزدیک صحبت‌های وی رنگ واقعیت به خود نگیرند. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده