نویسنده: حامد افرومند
// یکشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۴

هفته نامه:‌ قسمت ۴۷ - از نمایش گیم‌پلی Mafia III تا تاخیر دوباره در زمان انتشار Uncharted 4

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ی گذشته اپیزود هفتم Star Wars بود که بیش از هر چیزی خبرساز شد. پس از عرضه فیلم Star Wars: The Force Awakens، دنیای آخرالزمانی فال‌اوت 4 هم از هجوم این فیلم در امان نبوده و شمشیر‌های نوری سری استار وارز از طریق یک ماد به بازی اضافه شده‌اند! سازنده این ماد با نام Invalidlife شناخته می‌شود و پس از نصب آن، می‌توانید به شمشیر‌های نوری قرمز، آبی، سبز و صورتی دسترسی داشته باشید:

|

به‌علاوه، افکت‌های صوتی این سلاح‌ها هم دقیقا از فیلم‌های سری استار وارز گرفته شده تا مبارزه با آن‌ها طبیعی‌تر باشد.

بازی Call of Duty Black Ops 3 توانست با پشت سر گذاشتن Star Wars Battlefront در هفته کریسمس، در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا قرار بگیرد و به ششمین بازی‌ای از این مجموعه تبدیل شود که انتخاب شماره یک بریتانیاها در هفته کریسمس باشد. شوتر اکتیویژن بلیزارد در این هفته با افزایش فروش ۳۳ درصدی مواجه شد و حتی افزایش فروش ۲۰ درصدی بازی شوتر آنلاین دایس نتوانست کاری در راستای رسیدن Battlefront به صدر جدول از پیش ببرد. با این حال Battlefront توانست به پرفروش‌ترین بازی الکترونیک آرتز در این هفته تبدیل شود. در این هفته FIFA 16، بازی شبیه ساز فوتبال EA Sports با ۲۴ درصد افزایش فروش مواجه شد اما نتوانست که جایگاهش را در جدول بهبود بخشد و در جایگاه سوم هفته قبل خود باقی‌ ماند. Fallout 4، جدیدترین بازی نقش آفرینی بتسدا نیز با اینکه به مناسبت نزدیک شدن به تعطیلات سال نو با کاهش قیمت روبرو شده است و رشد فروش ۴۴ درصدی به خود دید، اما بسان هفته قبل، در جایگاه چهارم باقی‌ ماند. مکان پنجم جدول این هفته نیز در مقایسه با هفته قبل هیچ تغییری نکرده است.

1

هفته‌ی گذشته و بر طبق صفحه Super Mario Galaxy در وب‌سایت Nintendo.com، در نهایت یکی از برترین بازی‌های تاریخ کنسول وی بر روی وی یو نیز عرضه شده است. نسخه Wii U بازی Super Mario Galaxy با قیمت ۲۰ دلار از طریق فروشگاه دیجیتالی کنسول قابل خرید است. اولین مدرک از عرضه نسخه دیجیتال و وی یو این بازی زمانی بدست آمد که ESRB یکی از بازی‌های وی را برای وی یو رده بندی سنی کرد. اگر هم‌اکنون نسخه وی Super Mario Galaxy را در اختیار دارید می‌توانید با استفاده از ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل بر روی وی یو نیز این بازی را تجربه کنید. دنباله این بازی یعنی Super Mario Galaxy 2 نیز از طریق فروشگاه دیجیتالی کنسول وی یو قابل خرید است.

جعبه‌گشایی یا انباکسینگ این روزها به یکی از مباحث دیدنی و جذاب مخصوصا برای گیمرها تبدیل شده و قبلا هم در زومجی این امر ثابت شده بود. از این پس دوباره با ویدیوهای اختصاصی، سراغ این بخش می‌رویم. Uncharted 3: Drake’s Deception یکی از بازی‌های انحصاری و قوی کنسول پلی‌استیشن 3، ساخته‌ی استودیو مطرح ناتی‌ داگ بود که توانست افتخارات زیادی هم کسب کند.  ویژه‌ترین نسخه‌ای که برای این بازی به صورت خیلی محدود عرضه شد، Explorer Edition بود که شکل ظاهری و ملحقات آن بسیار وسوسه‌انگیز و جذاب است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

منتظر جعبه گشایی‌های جذاب زومجی در هفته‌های آینده نیز باشید.

در ادامه مهم‌ترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته را مرور خواهیم کرد:

سونی اخیرا اعلام کرد که قصد دارد برای تبلیغ بیش‌تر بازی آنچارتد 4، تریلری از آن را در سینما‌های محل اکران فیلم Star Wars: The Force Awakens پخش کند. حال این تریلر برای عموم هم پخش شده است و می‌توانید آن را تماشا کنید:

|

نیتن دریک، شخصیت اصلی بازی، در این تریلر اعلام می‌کند که مردم وی را به عنوان یک دزد می‌شناسند که برای به دست آوردن وسایل با‌ارزش حاضر است همه‌چیز خود را فدا کند. ولی بر اساس اعلام نیتن، شخصیت واقعی وی این‌گونه نیست و در آخر ویدیو شاهد هستیم که نیتن ترجیح می‌دهد تا به جای گرفتن یک سکه قیمتی، جان برادرش را نجات دهد.

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدا قرار بود شاهد انتشار بازی Uncharted 4: A Thief’s End در سال ۲۰۱۵ باشیم که در ادامه با تاخیری چند ماهه، به اواسط ماه مارچ موکول شد. این پایان کار نبود و ناتی‌داگ خبر از تاخیر دوباره‌ی بازی داد. با این حساب، Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ ۲۶ آپریل سال ۲۰۱۶ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. دراکمن ضمن عذرخواهی و دلجویی از طرفداران دلایل تاخیر بازی را این‌گونه برشمرد:

اگرچه با توجه به این موضوع که ما به ضرب الاجل نهایی خود رسیدیم و جمع‌بندی مراحل بازی را آغاز کردیم، متوجه شدیم که برخی از عناصر کلیدی، به منابع بیشتری برای کامل شدن نیاز داشتند. بعد از اینکه تمامی گزینه‌های موجود به دقت در نظر گرفته شد، تصمیم گرفتیم تا برنامه زمانی ساخت بازی را افزایش دهیم. هدف ما از این کار، اطمینان یافتن از اعمال برخی بهبود‌ها پیش از قرار گرفتن بازی در مرحله گلد (قرار گرفتن بازی بر روی دیسک‌های فروش) بود.

بتای عمومی بخش چندنفره بازی آنچارتد ۴ به تازگی به اتمام رسید و الان دیگر وقت آن رسیده که ناتی‌داگ با توجه به بازخورد بازیکنان، مشکلات آن را حل کند. به همین مناسبت رابرت کاگ‌برن، طراح ارشد بخش چندنفره بازی اخیرا مصاحبه‌ای انجام داده و درباره برنامه‌های ناتی‌داگ در مورد این بخش پس از انتشار بازی حرف‌هایی زده است.

The Surge بازی جدید استودیو دِک ۱۳ است که پیش از این سابقه ساخت بازی نقش‌آفرینی Lords of the Fallen را در کارنامه دارد. حال سازندگان توضیحاتی در مورد ویژگی‌های بازی را همراه با تعدادی تصویر هنری ارائه داده‌اند. به نظر می‌رسد در این بازی شاهد جامعه‌ای در زمان آینده خواهیم بود که به دلیل تصمیمات نا‌درست انسان‌ها رو به ویرانی است. همچنین مبارزات این بازی حالتی تاکتیکی خواهند داشت و اکثرا به شکل تن به تن خواهند بود و با استفاده از اعضای مکانیکی خودتان باید با دشمنان مبارزه کنید. البته گیمر در این بازی از یک زره مخصوص هم استفاده می‌کند که قابل ارتقا است و می‌توان به اقتضای سبک دلخواه بازی قسمت‌های مختلف آن را ارتقا داد. بازی The Surge فعلا تاریخ انتشار دقیقی ندارد و فقط می‌دانیم که در سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

هنوز کار ساخت بازی بسیار مورد انتظار Star Citizen به پایان نرسیده است، اما هفته‌ی گذشته استودیو کلاد ایمپریموم گیمز تصاویر و ویدیوهای جدیدی از این بازی ارائه کرده است:

 

|

هِیدِن بلک‌من، سازنده بازی Mafia III، اخیرا بخش‌هایی از گیم‌پلی نسخه Pre Alpha بازی را برای سایت IGN اجرا کرده که حال ویدیویی ۱۲ دقیقه‌ای از آن منتشر شده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

|

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اولین نگاه به این ویدیو به چشم می‌خورد، جزییات گرافیکی بالای بازی است. این جزییات از نورپردازی‌های رنگارنگ بازی گرفته تا طراحی شخصیت‌ها و خودرو‌ها کاملا به چشم می‌آیند. به‌علاوه طراحی محیطی شهر نیو اورلئان هم بسیار زیبا و چشم‌نواز است که تمامی این موارد نوید یک اثر عالی را از لحاظ گرافیکی می‌دهند. بازی مافیا 3 داستان لینکلن کلی را روایت خواهد کرد که پس از بازگشت از جنگ ویتنام وارد نبردی انتقامی با مافیای ایتالیایی حاکم بر شهر نیو اورلئان می‌شود. همچنین ویتو اسکالتا، شخصیت اصلی مافیا 2، هم در این نسخه حضور خواهد داشت تا رابطی بین داستان نسخه‌های دوم و سوم بازی باشد. این اثر که توسط استودیو تازه‌تاسیس هنگِر 13 ساخته می‌شود، در سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

2

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا از منابع داخلی خود فقط به صورت انحصاری استفاده نکند و آن‌ها را در اختیار دیگران هم قرار دهد. تکنولوژی ابری آژور از این پس نه فقط برای بازی‌های ایکس‌باکس وان، بلکه حتی به انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 هم راه پیدا می‌کند. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس و سرگرمی‌های مایکروسافت در پرسش و پاسخی که از طریق توییتر با هواداران انجام داده است، اظهارات جالبی در مورد بازی Titanfall 2 و تکنولوژی ابری آژور مایکروسافت ارائه داده است. اظهارات اسپنسر بسیار خوش‌بینانه و سخاوتمندانه است، چرا که نشان می‌دهد مایکروسافت یک چنین تکنولوژی مهم و محوری را در انحصار خود نگه نمی‌دارد و می‌گذارد حتی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 هم از آن بهره ببرند. این نکته وقتی قابل توجه می‌شود که مایکروسافت از تکنولوژی ابری خود به عنوان یک سلاح و مزیت قدرتمند برای کنسول ایکس‌باکس وان یاد کرده بود و قرار است قدرت آن را در بخش چند نفره بازی Crackdown به وضوح مشاهده کنیم.

در ماه ژوئن اعلام شد که نسخه پی‌سی بازی Gears of War: Ultimate Edition بعد از ایکس باکس وان عرضه می شود، اما بعد از گذشت چندین ماه از عرضه نسخه ایکس‌باکس وان همچنان خبری از نسخه پی‌سی نیست. حال فیل اسپنسر با انتشار یک توییت تاریخ عرضه این نسخه را اعلام کرده است. با توجه به این توییت زمان انتشار بازی اوایل ۲۰۱۶ خواهد بود. علاوه بر اعلام تاریخ انتشار نسخه پی‌سی Gears of War: Ultimate Edition، فیل اسپنسر خبر از انتشار نسخه پی‌سی بازی مبارزه‌ای Killer Instinct  نیز در اوایل سال ۲۰۱۶ داده است.

کمپانی تری‌آرک تا چند ماه آینده DLC ‌جدیدی برای بلک آپس ۳ عرضه خواهد کرد. این کمپانی  تیزری از این بسته الحاقی ارائه کرد تا طرفداران را هرچه بیشتر هیجان زده کند. در این ویدیو جیسون بلاندل، کارگردان بسته الحاقی زامبی این بازی، حضور دارد که در مورد پروژه و کار سخت تیم توسعه صحبت می‌کند:

|

استودیو تری‌آرک اوایل سال ۲۰۱۶ بسته الحاقی Awakening‌ را برای Call of Duty Black Ops 3 ارائه خواهد کرد. علاوه بر این بسته الحاقی دیگری نیز برای Black ops 3 در حال توسعه است، این بسته Black Ops 3 Zombies نام خواهد داشت.

در ماه می اعلام شد که مایکل فورجی تهیه کننده اجرایی مونولیث پروداکشنز مبتلا به گلیوبلاستوما (سرطان مغز) بدخیم است. دوستان و همکاران او در مونولیث تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در تامین هزینه‌های درمانی فورجی به خانواده او کمک کنند. اندی سالیسبوری، مدیر روابط عمومی مونولیث با انتشار پستی در سایت  رددیت هدف از این کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی را یاری رسانی به خانواده فورجی و کم کردن شدت ناراحت‌کننده بودن این اتفاق اعلام کرد. در زمان نگارش این خبر صفحه کمک به مایکل فورجی در وب‌سایت YouCaring بیش از ۱۰۰ هزار دلار (یک سوم مبلغ لازم) جمع‌آوری کرده بود.

3

یکی از طراحان سابق کمپانی راک‌استار اخیرا چندین تصویر هنری از بازی Agent فاش کرده که طراحی ساختمان‌ها و همچنین محیط‌های شهری بازی را نشان می‌دهند. Agent یکی از بازی‌های راک‌استار بود که در سال ۲۰۰۹ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 معرفی شد و حال پس از گذشت ۶ سال هنوز تکلیف این بازی مشخص نشده است. این وضعیت در حالی است که اگر به شبکه Social Club راک‌استار مراجعه کنید، عبارت «به زودی عرضه می‌شود» در برابر اسم این بازی ثبت شده است. حال یکی از طراحان هنری این اثر تصاویری از آن منتشر کرده که مدل‌سازی ساختمان‌ها و همچنین طراحی‌های شهری بازی را نشان می‌دهند.

4

یک مرد روسی زندگی‌اش را پای فال‌اوت 4 گذاشته؛ به‌شکلی که کارش به جاهای باریک کشیده و حالا می‌خواهد از سازندگان بازی شکایت کند! این طرفدار «سابق» مردی ۲۸ ساله از کراسنویارسک (واقع در سیبری) است که اطلاعی از نام او نداریم؛ اما می‌دانیم که آن‌قدر خودش را وقف بازی محبوب بتسدا کرده که شاید دیگر جز نام‌اش چیزی برای‌اش باقی نمانده باشد! گویا بازی کردن بیش از حد، وضعیت تغذیه و خواب وی را هم تحت تأثیر قرار داده و سلامتی او را با مشکل روبه‌رو کرده است. در سال ۲۰۱۰ و در موردی مشابه، یک مرد ساکن هاوایی از کمپانی ان‌سی‌سافت بابت اعتیادآور بودن بازی Lineage II شکایت کرده بود که البته به نتیجه‌ای نرسید.

بدون شک معرفی بازی Ace Combat 7 در جریان مراسم پلی‌استیشن اکسپرینس و پشتیانی آن از هدست‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن بهترین خبر مراسم مذکور بود. حال سازندگان بازی توضیحات بیش‌تری در مورد آن ارائه داده‌اند. کازوتوکی کُنو، سازنده بازی، مصاحبه‌ای انجام داده و توضیحات زیر را در مورد این اثر و پشتیبانی آن از واقعیت‌مجازی ارائه کرده است:

وقتی برای اولین بار ایده‌های مختلف را در ساخت این بازی بررسی می‌کردیم، به این نتیجه رسیدیم که در تجربه بازی با استفاده از یک تلویزیون معمولی وسعت تصورات شما فقط به همین اتاقی ختم می‌شود که در آن جا بازی می‌کنید. ولی در حین تجربه بازی با واقعیت مجازی شما واقعا حس خلبان یک جت جنگی را خواهید داشت که آزادانه در حال پرواز است.

صحبت‌های اخیر کُنو در حالی مطرح شده است که بازی برای افرادی که با هدست‌های واقعیت مجازی مشکل دارند هم یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای عرضه بازی Tom Clancy’s The Division  به تازگی مصاحبه‌ایی با جولیان گرایتی، کارگردان بازی در مورد وضعیت فعلی بازی انجام گرفته است. Tom Clancy’s The Division  که در سبک ماجراجویی – تیراندازی است روزهای نهایی ساخت خود را می‌گذراند و تست آلفای بازی نیز اخیرا به اتمام رسیده است. بر اساس گفته‌های گریتی سطح سختی بازی متناسب با ماموریت‌ها در طول بازی افزایش می‌یابد که این از نکات اصلی تجربه بازی است، اما محور اصلی سختی بازی بخش Dark Zone‌ است. در این بخش باید برای بدست اوردن بهترین تجهیزات بازی با قویترین دشمنان مبارزه کنید. در بخش دارک زون علاوه بر faction های بازی در مقابل دیگر بازیکنان نیز قرار خواهید گرفت و این سختی بازی را دوچندان می‌کند. بازی The Division که امکان انتخاب ۴ شخصیت مختلف را در آن‌واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در تاریخ ۸ اسفند ۹۴ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

5

مایکروسافت از لیست بازی‌هایی که قرار است در ماه ژانویه و با سرویس Games With Gold به صورت رایگان برای مشترکین گلد ایکس‌باکس لایو در دسترس قرار بگیرند، رونمایی کرد. بر طبق گفته این کمپانی، کاربران کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانند بازی Killer Instinct: Season One Ultra Edition را در این ماه به صورت رایگان تجربه کنند. کاربران کنسول ایکس‌باکس 360 می‌توانند در این ماه بازی رانندگی‌ Dirt Showdown را در ۱۵ روز اول ماه به صورت کاملا رایگان تجربه کنند. در نیمه دوم ژانویه، کاربران این کنسول به بازی Deus Ex: Human Revolution به صورت رایگان دسترسی خواهند داشت.

در حالی که اکثر نسخه‌های اخیر سری فاینال فانتزی در کنار کنسول‌ها برای رایانه‌های شخصی هم عرضه می‌شوند، به نظر می‌رسد که Final Fantasy XV یک بازی انحصاری کنسولی خواهد بود. هاجیما تاباتا، سازنده بازی Final Fantasy XV، اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که اسکوئر انیکس در حال حاضر قصد ندارد این اثر را برای رایانه‌های شخصی هم عرضه کند. صحبت‌های تاباتا در حالی مطرح شده که چندی پیش اعلام شد نسخه Pre-Beta بازی Final Fantasy XV در حال حاضر بر روی رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 قابل اجرا است. به‌علاوه این ناشر بزرگ اخیرا سه‌گانه Final Fantasy XIII را به طور کامل برای پی‌سی بازسازی کرد و این اتفاق در مورد Final Fantasy VI هم رخ داده است. تاریخ انتشار دقیق این بازی قرار است طی رویدادی در اسفند ماه سال جاری اعلام شود.

6

سیستم درجه‌بندی سنی ESRB اخیرا بازی Far Cry: Primal را رتبه‌بندی سنی کرده که در توضیحات بازی اطلاعات جدیدی از آن را نیز ارائه می‌دهد. این بازی به دلیل خشونت بالا و وجود خون برای افراد بالای ۱۷ سال درجه‌بندی سنی شده است. Far Cry: Primal یک بازی اکشن است که گیمر‌ها در آن نقش شخصیت تاکار را بازی می‌کند. وی یک شکارچی است که سعی دارد قبیله‌اش را مجددا به روز‌های شکوهش برگرداند. زاویه دید بازی اول‌شخص است و مراحل بازی شامل دنبال کردن و شکار کردن حیوانات، جمع‌آوری منابع، مبارزه با قبایل دیگر می‌شود. به‌علاوه گیمر‌ها از سلاح‌هایی مثل نیزه، تیر و کمان و چوب‌دستی برای شکست دادن دشمنان استفاده می‌کنند و همچنین برخی مراحل به شکل مخفی‌کارانه انجام می‌شوند. با استناد به توضیحات سازمان ESRB، به نظر می‌رسد که در Far Cry: Primal شاهد صحنه‌های خشن زیادی خواهیم بود. این بازی که توسط استودیو مونترئال یوبی‌سافت در دست ساخت است، در تاریخ ۴ اسفند ۹۴ برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۴ هم برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و یوبی‌سافت چندی پیش اعلام کرد که از موفق بودن این بازی مطمئن است.

بر اساس گزارشات سایت Nintendo Enthusiast، کمپانی ژاپنی نینتندو قصد دارد تا در جریان نمایشگاه CES 2016 که ماه آینده برگزار خواهد شد، کنسول جدید خود را با نام Nintendo NX پشت در‌های بسته رونمایی کند. سایت Nintendo Enthusiast اعلام کرده که نینتندو با ارسال دعوت‌نامه برای برخی بازیسازان بزرگ از آن‌ها خواسته تا برای مشاهده معرفی رسمی کنسول Nintendo NX در نمایشگاه  CES 2016 حاضر شوند و قصد دارد تا مشخصات سخت‌افزاری و توانایی‌های این کنسول را نشان دهد. البته این منبع مرتبط با نینتندو فعلا توضیحاتی در مورد کنترلر‌های احتمالی این کنسول یا شکل ظاهری آن ارائه نکرده است. جالب است بدانید که احتمال واقعی بودن این نظریه سایت Nintendo Enthusiast بسیار بالا است. چرا که اگر به ۳ سال قبل برگردیم، نینتندو برای رونمایی از کنسول Wii U هم دقیقا اقدام مشابهی انجام داد و در جریان نمایشگاه CES 2012 این کنسول را پشت در‌های بسته معرفی کرد.

7

سوالی‌ که از زمان رونمایی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR مطرح شده بود، اندازه و عملکرد دستگاه پردازشگر خارجی‌ این هدست بود. هفته‌ی گذشته تصاویر و اطلاعات جدیدی از این دستگاه منتشر شده که اطلاعات تازه‌ای از آن‌ را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.  با توجه به کیت توسعه‌ای که هم‌اکنون در اختیار بازی سازان قرار دارد (این نکته را باید توجه داشته باشید که امکان تغییر ظاهر و ابعاد این دستگاه وجود دارد، زیرا کیت توسعه، نسخه نهایی محصول نیست) ابعاد این پردازشگر ۱۴۰ در ۱۴۰ در ۳۵ میلی‌متر است. ابعاد این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های اولیه، بسیار بزرگ‌تر شده است. همچنین یک آداپتور برق ۱۲ ولتی نیز به همراه این دستگاه عرضه خواهد شد.

پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس، با انتشار توییتی به صورت ضمنی اعلام کرد که در هنگام عرضه، قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت گران‌تر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. با توجه به سخنان او، به نظر می‌رسد هدست آکیولس ریفت پس از عرضه بسیار محبوب خواهد شد اما همه افراد در ابتدا قدرت خرید آن‌ را ندارند. با این حال، سال ۲۰۱۶ را باید سال واقعیت مجازی نامید. زیرا علاوه بر آکیولس ریفت، دو هدست دیگر وایو و پلی‌استیشن VR نیز در این سال عرضه خواهند شد.

بدون شک یکی‌ از موفق‌ترین بازی‌های سال گذشته، بازی مستقل Rocket League بود. سایانیکس، علاوه بر اعلام این خبر که شمار بازیکنان بازی به نزدیک ۹ میلیون نفر رسیده است، افزود که آنها برنامه‌های بزرگ‌تری در سال ۲۰۱۶ برای بازی دارند. بازی Rocket League که در تاریخ ۷ جولای (۱۶ تیر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی‌ منتشر شد، توانست به سرعت به یک بازی محبوب بین طرفداران تبدیل شود. ترکیب رانندگی، فوتبال، سرعت، ذات چند نفره بازی و انتشار محتوای مختلف به صورت مداوم توسط سازنده بازی، این بازی را تبدیل به یکی از غیر منتظره‌ترین بازی‌های موفق امسال کرد. در راستای دیگر اخبار مربوط به بازی، چندی پیش اعلام شد که این بازی در سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان نیز منتشر خواهد شد.

جان رومرو، طراح بازی کهنه‌کار که سابقه‌ی طراحی بازی‌هایی همچون Doom، Quake و Wolfenstien در کارنامه حرفه‌ایش دیده می‌شود، اعلام کرد که بازی‌های ویدئویی نهایت هنر هستند و در آینده، موزه‌ها این مساله را کاملا درک خواهند کرد. سال ۲۰۰۵ بود که راجر ایبرت، منتقد فقید معروف سینما، اعلام کرده بود که بازی‌های ویدیویی، هرگز توانایی این را ندارند که به نوعی‌ از هنر تبدیل شوند. از آن‌ زمان تا به حال بحث‌های بسیار زیادی حول این موضوع و ارزش هنری سرگرمی‌های تعاملی شده است. در سال ۲۰۱۱، دولت ایالات متحده، بازی‌های ویدیویی را به صورت رسمی‌ به عنوان فرمی از هنر شناخت. تنها چیزی که مسلم است، این است که صحبت‌های اخیر رومرو، آخرین باری نیست که درباره این مساله بحث می‌شود.

ویدیو جدیدی از گیم‌پلی Unravel، بازی مستقل بسیار مورد انتظار کولدوود اینتراکتیو منتشر شد که در آن‌ می‌توان محیط‌های فوق‌العاده زیبای بازی و معماهای منحصر به فرد آن‌ را مشاهده کرد:

|

بازی پلتفرمر – معمایی Unravel دارای محیط‌های فوق‌العاده زیبایی است. در این ویدیو، علاوه بر دیدن این محیط‌ها، ساهلین به طرفداران توضیح می‌دهد که چه چیزی منبع الهام ساخت این محیط‌ها شده است. همچنین وی و تیمش در کمپانی کولدوود اینترکتیو، روش‌های خلاقانه جدیدی را برای تعریف کردن داستان خود بدون استفاده از یک خط دیالوگ در این بازی استفاده کرده‌اند. بازی Unravel در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۶ (۲۰ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی‌ و ایکس‌باکس وان و فقط به صورت دیجیتالی و با قیمت ۱۴.۹۹ پوند / ۱۹.۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

کمپانی اپیک‌گیمز نسخه آزمایشی آنریل انجین 4.11 را معرفی کرد و برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار داده است که تغییراتی نسبت به نسخه‌های پیشین دارد. اپیک همچنین اعلام کرده که مدت زمان آزمایشی بودن این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی بیش‌تر خواهد بود تا تمام باگ‌ها و مشکلات احتمالی آن شناسایی و رفع شوند. به‌علاوه اپیک در ابتدا قصد داشت تا اولین نسخه آزمایشی آنریل انجین 4.11 را اندکی بعد و پس از اعمال برخی بهبود‌ها عرضه کند که به دلیل مصادف شدن با تعطیلات سال نوی میلادی، تصمیم گرفت تا این نسخه را زودتر عرضه کند. لازم به‌ذکر است که نسخه 4.11 موتور بازی‌سازی آنریل انجین برخی تغییرات و ویژگی‌های جدید نسبت به نسخه‌های پیشین دارد.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

ممنون!


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده