نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵

سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی بازی‌ها به ایکس‌باکس وان بازنگشته است

کمپانی مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد حتی با حذف‌شدن بازی‌های ایکس‌باکس وان از فروشگاه آن‌ها، بازیکنان همچنان می‌توانند بازی‌های خود را دانلود و بازی کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
هفته‌ی گذشته با خطایی که در فروشگاه مایکروسافت به‌وجود آمد، دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان امکان دانلود نسخه‌ی دیجیتالی بازی Far Cry 4 را نداشتند. در همان زمان این بازی از فروشگاه مایکروسافت حذف شد و به همین دلیل برخی از مردم فکر کردند سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی (DRM) مایکروسافت باری دیگر به کنسول نسل هشتمی آن‌ها بازگشته است. این خطا بازیکنان را نگران کرد که با حذف بازی‌ها از فروشگاه مایکروسافت، توانایی دسترسی به بازی‌هایی که پول آن‌ها را پرداخت کرده‌اند را از دست می‌دهند . اما مایکروسافت اعلام کرده این تنها یک خطا در سیستم آنلاین آن‌ها بوده است:
اگر مشتری بازی را خریداری کرده باشد، می‌تواند به بخش تاریخچه‌ی دانلودها برود و باری دیگر آن را دانلود کند. اگر بازی از فروشگاه مایکروسافت حذف شود، باز هم خریداران اجازه‌ی دسترسی به آن را خواهند داشت. دوشنبه هفته‌ی گذشته، برخی از کاربران اجازه‌ی دسترسی به نسخه‌ی دیجیتالی بازی Far Cry 4 را از دست دادند. تیم ما این مشکل را رفع و از این پس علاقه‌مندان می‌توانند بازی خود را به‌صورت دیجیتالی دانلود کنند.
حذف‌شدن یک بازی از فروشگاه تقریبا غیرممکن است و زمانی که یک ناشر حق امتیاز نشر بازی را از دست دهد، این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین اگر این اتفاق زمانی برای یک بازی هم رخ بدهد، دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان باز هم اجازه‌ی دسترسی به بازی خریداری شده‌ی خود را خواهند داشت. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده