نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی کریسمسی Call of Duty: Black Ops 3

بازی Call of Duty Black Ops 3 توانست با پشت سر گذاشتن Star Wars Battlefront در هفته کریسمس، در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا قرار بگیرد و به ششمین بازی‌ای از این مجموعه تبدیل شود که انتخاب شماره یک بریتانیاهای هفته کریسمس باشد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی‌ به ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته حتی اکران فیلم بسیار مورد انتظار Star Wars The Force Awakens باعث نشد که بازی Star Wars Battlefront بتواند گوی سبقت را از Call of Duty Black Ops 3 برباید و این بازی توانست صدرنشین جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته کریسمس شود. شوتر اکتیویژن بلیزارد در این هفته با افزایش فروش ۳۳ درصدی مواجه شد و حتی افزایش فروش ۲۰ درصدی بازی شوتر آنلاین دایس نتوانست کاری در راستای رسیدن Battlefront به صدر جدول از پیش ببرد. با این حال Battlefront توانست به پرفروش‌ترین بازی الکترونیک آرتز در این هفته تبدیل شود. در این هفته FIFA 16، بازی شبیه ساز فوتبال EA Sports با ۲۴ درصد افزایش فروش مواجه شد اما نتوانست که جایگاهش را در جدول بهبود بخشد و در جایگاه سوم هفته قبل خود باقی‌ ماند. Fallout 4، جدیدترین بازی نقش آفرینی بتسدا نیز با اینکه به مناسبت نزدیک شدن به تعطیلات سال نو با کاهش قیمت روبرو شده است و رشد فروش ۴۴ درصدی به خود دید، اما بسان هفته قبل، در جایگاه چهارم باقی‌ ماند. مکان پنجم جدول این هفته نیز در مقایسه با هفته قبل هیچ تغییری نکرده است. Minecraft: Story Mode,، بازی ماجرایی تل‌تیل گیمز که بر اساس دنیای محبوب ماینکرافت ساخته شده، با ۱۱ درصد افزایش فروش مواجه شد اما این بازی هم به مانند چهار بازی قبل، در جایگاه هفته قبل خود باقی ماند.

با این حساب نیمه اول جدول پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته نسبت به هفته گذشته هیچ تغییری نکرده است. اما اوضاع در نیمه دوم جدول کمی‌ فرق می‌کند. Assassin's Creed: Syndicate توانسته با یک پله صعود و به لطف انتشار بسته الحاقی Jack The Ripper (جک قصاب) در مکان ششم جای بگیرد. انتشار این بسته الحاقی باعث افزایش فروش ۲۰ درصدی بازی شده است. قرار گرفتن این بازی در مکان ششم، باعث شده که این اولین باری از سال ۲۰۰۸ باشد که کمپانی یوبی‌سافت در جدول کریسمس در ۵ بازی برتر هیچ اثری نداشته باشد.

Just Cause 3 نیز که هفته پیش در مکان ششم قرار داشت با اینکه هیچ تغییری در آمار فروشش رخ نداده، یک پله سقوط کرد و به مکان هفتم رضایت داد. مکان‌های هشتم و نهم جدول نیز مانند هفته پیش به ترتیب در اختیار بازی‌های Grand Theft Auto V و Tom Clancys Rainbow Six: Siege قرار گرفتند. تنها بازی‌ای که هفته پیش غایب بود و دوباره به جدول بازگشته است، بازی Unchrated: The Nathan Drake Collection است که با ۱۰ درصد افزایش فروش، آخرین مکان جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته کریسمس را به خود اختصاص داد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
تبدیل شدن به ششمین بازی از مجموعه ندای وظیفه که در هفته کریسمس مقام اول را کسب می‌کند

۲

۲
Star Wars: Battlefront
اکران The Force Awakens و رشد فروش ۲۰ درصدی هم نتوانست بازی را به مکان اول برساند

۳

۳
FIFA 16
۲۴ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۴

۴
Fallout 4
کاهش قیمت بازی و افزایش ۴۴ درصدی فروش

۵

۵
Minecraft: Story Mode
۱۱ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۶

۷
Assassin's Creed: Syndicate
یک پله صعود و افزایش ۲۰ درصدی فروش به لطف انتشار بسته الحاقی جک قصاب

۷

۶
Just Cause 3
یک پله سقوط

۸

۸
Grand Theft Auto V
۲۱ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۹

۹
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
۲ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۱۰

۱۱
Uncharted: The Nathan Drake Collection
افزایش فروش ۱۰ درصدی و ورود دوباره به جدول

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده