نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

ناتی داگ برای بخش چند نفره Uncharted 4 ایده های فوق العاده ای دارد

مهلت بتای بازی Uncharted 4 به تازگی به اتمام رسید. حال رابرت کاگ‌برن، طراح ارشد بخش چندنفره بازی در مصاحبه‌ای در مورد برنامه‌های آینده ناتی داگ برای این بخش صحبت‌هایی کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بتای عمومی بخش چندنفره بازی آنچارتد ۴ به تازگی به اتمام رسید و الان دیگر وقت آن رسیده که ناتی‌داگ با توجه به بازخورد بازیکنان، مشکلات آن را حل کند. به همین مناسبت رابرت کاگ‌برن، طراح ارشد بخش چندنفره بازی اخیرا مصاحبه‌ای انجام داده و درباره برنامه‌های ناتی‌داگ در مورد این بخش پس از انتشار بازی حرف‌هایی زده است. وی در ابتدا سخنان خود را با بازخورد بازیکنان درباره بخش چندنفره و عکس العمل بازیکنان در قبال میستیکالز (Mysticals) شروع کرد:

به محض اینکه ما بازی را منتشر کردیم، برای اینکه بازیکنان را بیشتر درگیر این بخش بکنیم، برنامه‌های مختلفی داریم. این یک پروسه برنامه‌ریزی بسیار بسیار عمیق است.

این مساله که چگونه نظر مردم با گذشت زمان عوض می‌شود خیلی جالب است. ابتدا همه می‌گفتند ما میستیکالز را دوست نداریم اما کمی بعد اکثرا گفتند که نه! اتفاقا میستیکلزها خیلی باحالن! الان هم دقیقا همین‌جوری است. خیلی از بازیکنان به ما گفتند که ما همراهان (Sidekicks) را دوست نداریم. با اینکه بازخورد نسبت به همراهان خیلی مثبت نبود اما ما برنامه داریم که این مساله را حل بکنیم.

در ادامه هنگامی که از وی سوال شد که آیا بخش چندنفره یک بخش جدایی ناپذیر از بازی است، وی در پاسخ گفت:

صد در صد. استودیو ما دوست دارد تجربه‌هایی برای کاربران درست کند که همه بخواهند آنها را انجام دهند. ما در ناتی داگ یک تیم بخش چندنفره جدا داریم و این شانس را داریم که مواردی را به این بخش اضافه کنیم که خودمان دوست داریم. این دقیقا همان چیزی است که باعث به وجود آمدن آنچارتد ۲ و ۳ و در نهایت The Last of Us شد و باعث شد جامعه بازیکنان ما هرروز بیشتر گسترش پیدا کند. بازیکنان ما از بازی آنچارتد ۲ تا بازی The Last of Us از لحاظ تعداد مرتب در حال رشد بودند و ما نمی‌خواهیم که این رشد توقف پیدا کند. ما می‌خواهیم تجربه‌های منحصر بفردی برای بازیکنان بسازیم تا بازیکنان بیشتری راغب به تجربه بازی‌های ما بشوند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا اصلا تقاضایی هم وجود دارد؟‌ بازیکنان بسیاری هستند که بازی‌های ما را تجربه می‌کنند و این نکته که از آغاز بتا تعداد بازیکنان بیشتر و بیشتر شد این نکته را که تقاضا وجود دارد، تایید می‌کند. امیدوارم که بتوانیم بازیکنان بیشتری را ترغیب به تجربه این بخش بکنیم.

|

بخش چندنفره بازی The Last of Us دارای یک بخش داستانی بود که به نوعی به داستان اصلی بازی ربط پیدا می‌کرد. آیا ناتی داگ برای بخش چندنفره آنچارتد ۴ نیز چنین رویه‌ای در پیش گرفته است؟

این مساله که ما چه روشی را برای پیاده‌سازی این بخش درنظر بگیریم، بسیار جالب خواهد بود. ما یک سری ایده فوق‌العاده داریم.

در انتها کاگ‌برن درباره برنامه‌های ناتی‌داگ برای درگیر نگه داشتن بازیکنان برای این بخش پس از انتشار بازی صحبت‌هایی کرد و گفت که آنها برنامه‌های خیلی جالب و هیجان‌انگیزی برای آینده دارند و گفت این برنامه‌های فقط محدود به میستیکال‌ها، همراهان و اسلحه‌های جدید نمی‌شود:

نکته اصلی این است که ما چگونه بازیکنان را برای تجربه مداوم این بخش ترغیب کنیم. شما این‌کار را با انتشار بروزرسانی‌های مختلف و گوش کردن به پیشنهادات بازیکنان انجام می‌دهید. من فکر می‌کنم وقتی که سال آینده ما اطلاعات بیشتری درباره سیستم پیشرفت بازیکنان در این بخش منتشر کنیم، بازیکنان تا حدودی از برنامه‌های آینده ما آگاه می‌شوند.

جدای از ساخت و انتشار مواردی مانند میستیکال‌ها، همراهان و اسلحه‌های جدید ما برنامه‌های خیلی باحالی برای آینده داریم و امیدواریم که این برنامه‌ها را به نحو احسن پیاده‌سازی کنیم. برنامه‌های ما کمی جاه‌طلبانه هستند اما ما می‌خواهیم که به بازخورد بازیکنان گوش دهیم و این تغییرات را بر اساس نظرات آنها پیاده‌سازی کنیم.

نظر شما درباره حرف‌های کا‌گ‌برن چیست؟ آیا شما بخش چندنفره بازی را تجربه کردید و فکر می‌کنید این بخش توانایی سرگرم کردن شما را داشته باشد؟ نظرات خود را در این‌باره با زومجی در میان بگذارید.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به بازی Uncharted 4: A Thief's End هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه مخصوص به بازی Uncharted 4: A Thief's End  مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده