نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

درآمد بازی Rocket League از ۵۰ میلیون دلار هم فراتر رفت

بازی Rocket League که تابستان امسال توسط استودیوی بازیسازی مستقل سایانیکس  ساخته و منتشر شد، حسابی گرد و خاک به‌پا کرد و توانست طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کند. اکنون خبر‌ها از درآمد باورنکردنی بیش از ۲۵ برابری بودجه ی ساخت این بازی برای صاحبانش حکایت دارد. در ادامه با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

بازی Rocket League امسال در دوره‌ی سوت و کور عرضه‌ی بازی‌های بزرگ، یعنی تابستان، برای پلتفرم‌های پی‌سی و پلی استیشن ‌4 عرضه و حسابی فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست با کنار زدن تمامی رقبا در مراسم جوایز سال بازی‌های ویدئویی، بهترین بازی مستقل سال 2015 شود. شاید بتوان یکی از عوامل موفقیت و استقبال از این بازی را هم همین عرضه در زمان مناسب عنوان کرد.

نکته‌ی دیگری که همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پشتیبانی عالی تیم کوچک سایانیکس از بازی‌شان، عرضه‌ی محتوا‌های فراوان آن هم به صورت رایگان و انتشار بسته‌های الحاقی ویژه است که به نظر می‌رسد جامعه‌ی ۸ میلیونی گیمر این بازی را هم حسابی راضی کرده است. در گزارشی جدید به نقل از Wall Street Journal، بازی Rocket League درآمدی بیش از ۵۰ میلیون دلار (حدود ۱۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) داشته است.

شاید شما این درآمد را با درآمدهای هنگفت بازی‌هایی مثل Call of Duty بخواهید مقایسه کنید که سازندگان آن ۱ میلیارد دلار (۳۶۰۰ میلیارد تومان) تنها از بخش فروش به جیب می‌زنند، اما باید به این نکته هم توجه کرد که برای این بازی تیمی چند صد نفره (از سازندگان، منتشر کننده و عوامل فروش) مشارکت کرده‌اند. درحالی‌که برای بازی Rocket League، تیمی مستقل با تعداد بسیار اندکی از بازی‌سازان با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری این بازی را روانه ی بازار کرده‌اند که توانسته ۲۵ برابر بودجه‌اش در‌آمد داشته باشد.

psyonix-team-new

جالب است بدانید بازی پیشین سایانیکس به نام Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars با شکست مواجه شد و اعضای این تیم برای حفظ توان مالی و تامین بودجه‌ی بازی Rocket League در ساخت بازی‌های Mass Effect 3 و Gears of War همکاری کردند.

نسخه‌ی ایکس باکس‌وان این بازی هم در راه است و در ماه فوریه ۲۰۱۶ با محتواهای اختصاصی مانند ماشین‌های الهام گرفته شده از بازی‌های Gear of War و Halo عرضه خواهد شد.

واقعا باید به این تیم بازی‌سازی کوچک که دست به چنین کار بزرگی زدند تبریک گفت.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده