نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۶

بازی جدید کوجیما دوست‌داشتنی‌تر از مجموعه Metal Gear Solid خواهد بود

بازی جدید هیدئو کوجیما که این روزها مبحث اصلی دنیای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است، قرار است دوست‌داشتنی‌تر و محبوب‌تر از مجموعه پرطرفدار Metal Gear Solid شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اگرچه زمان زیادی تا آغاز رسمی این پروژه و واردشدن به خط تولید این بازی ناشناس زمان باقی است، اما کوجیما و تیمش قصد دارند محصولی را خلق کنند که شخصیت‌ها و دنیای آن محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر از مجموعه Metal Gear Solid باشد.

پس از سال‌ها کار و تلاش فراوان برای تولید موتور فاکس، کوجیما در ابتدای راه خود باید کار ساخت یک موتور جدید را آغاز کند. اگرچه هنوز هیچ چیزی در این رابطه مشخص نیست، اما امکان دارد که کوجیما با کمک سونی از یکی از موتورهای محبوب و شناخته‌شده این کمپانی استفاده کند. وی در این رابطه می‌گوید:

هنوز مشخص نیست چه موتوری را انتخاب می‌کنیم. ممکن است هر اتفاقی در راه گرفتن این تصمیم رخ دهد. شاید یک موتور جدید و شاید از یک موتور شناخته‌شده استفاده کنیم. پیش از گرفتن این تصمیم، باید یک سری تحقیقات انجام دهیم.

کار عاقلانه‌ای که کوجیما در زمان جدایی از کونامی انجام داد، آوردن یوجی شینکاوا، طراح ارشد و کِنیچیرو ایمازومی، تهیه‌کننده بازی‌های وی به استودیو مستقل خود بود. طراح ارشد محصولات کوجیما برای بازی جدیدشان انگیزه و ایده‌های جاه‌طلبانه‌ی زیادی در سَر دارد:

با مجموعه Metal Gear Solid شخصیت‌ها و دنیایی خلق کردیم که در میان مردم کاملا شناخته‌شده هستند. هدف ما در پروژه جدیدی که در دست تولید داریم فراتر از این است. قصد داریم دنیا و شخصیت‌هایی خلق کنیم که از مجموعه Metal Gear Solid شناخته‌شده‌تر و محبوب‌تر باشند. زمانی که بحث به سمت طراحی‌ بازی می‌رود، این مسئله یکی از اهداف اصلی من است.

Kojima Productions Members

با این حال کوجیما قصد دارد برای تولید اولین بازی استودیو شخصی خود زیاد اطراف خود را شلوغ نکند تا بتواند ایده‌های بیشتری را برای این بازی بررسی کند:

قصد دارم مجموعه کوچکی از بازیسازان را در کنار خود جمع کنم و در ابتدا تمرکز اصلی خود را روی تولید این بازی بگذارم. دوست دارم محصولی خلق کنم که مردم و طرفداران انتظار آن را دارند، اما در عین حال عناصر جدیدی داشته باشد که تا به حال در بازی‌های من نبوده است.

کوجیما همچنین تایید کرده این بازی یک محصول کامل خواهد بود و مانند برخی از بازی‌ها به‌صورت اپیزودی عرضه نخواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مزیت‌های ساخت این بازی با استودیویی خلوت و محیطی کوچک گفته است:

با انجام این کار می‌توانیم سریع‌تر کارهای خود را پیش ببریم. می‌توانیم کارهایی را انجام دهیم که ریسک بالایی را می‌پذیرند و در عین حال با چالش‌های جدید روبه‌رو شویم و عناصر جدید را کشف کنیم.

وظیفه‌ی اصلی شینکاوا در تولید این بازی خلق شخصیت‌ها، طرح‌های مفهومی و همچنین روبات‌ها (روبات؟ آیا بازی جدید کوجیما روبات هم خواهد داشت؟) است. وی در صحبت‌های خود گفته با این بازی قصد دارد توانایی‌های خود و کارهایی که می‌تواند انجام دهد را گسترش دهد.

kojima Productions

در حالی‌که کوجیما امسال به سن ۵۲ سالگی رسید، اما وی همچنان دارای اعتماد به نفس بالایی برای آغاز یک شروع کاملا جدید است:

حدود ۳۰ سال است که در این صنعت حضور دارم و امسال هم به سن ۵۲ سالگی رسیدم. قرار است شروع جدیدی داشته باشم و بدون‌شک به این کار خود اعتماد کامل دارم.

تا روزی که از دنیا بروم، به ساخت بازی خواهم پرداخت. خیالتان راحت باشد، چراکه در آینده بازی‌های بیشتر، جذاب‌تر و چیزهایی که تا به حال در بازی‌های من نبوده را از من مشاهده خواهید کرد. اگر حمایت طرفداران را در این راه داشته باشم، دیگر به هیچ‌ چیزی احتیاج نخواهم داشت.

امیدواریم کوجیما در این شروع جدید خود موفق باشد و مانند مجموعه Metal Gear Solid، یک سری کاملا جدید و دوست‌داشتنی را برای طرفداران خود تولید کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: DestrucToid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده