نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

شکایت حقوقی کمپانی «ویرچوال گیمینگ» علیه اکتیویژن، الکترونیک آرتز، تیک-تو و کونامی

تعدادی از کمپانی‌های مطرح در زمینه‌ی ساخت و نشر بازی‌های ورزشی اخیراً با یک کمپانی تازه‌تاسیس با نام «ویرچوال گیمینگ» وارد درگیری حقوقی شده‌اند. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.

کمپانی ویرچوال گیمینگ، واقع در تگزاس، به‌تازگی از چندین ناشر و بازی‌ساز بزرگ شکایت کرده که در میان آن‌ها نام‌هایی مانند اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز، تیک-تو، کونامی و زینگا به چشم می‌خورد. شاکی ادعا می‌کند که این کمپانی‌ها حق‌امتیازهای فردی به نام ویلیام جانکین را نقض کرده‌اند؛ حق‌امتیازهایی که بیشتر به بازی‌های ورزشی مربوط می‌شوند و اکنون به ویرچوال گیمینگ تعلق دارند.

آن‌طور که در متن شکایت‌نامه آمده، جانکین به‌عنوان یکی از پیشتازان ساخت لیگ‌های مجازی در بازی‌های ورزشی، سال‌ها پیش فناوری‌هایی را در این زمینه معرفی کرده بود. به گفته‌ی کمپانی تگزاسی، فناوری‌های وی در مورد ثبت بی‌درنگِ (Real-time) امتیازها و رویدادها در بازی‌های آنلاین، امروزه توسط بسیاری از بازی‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این میان، سری‌های Madden NFL،FIFA و NHL از الکترونیک آرتز، Pro Evolution Soccer 2015 متعلق به کونامی، WWE 2K16 از 2K اسپورتس (تیک-تو)، NFL Showdown از زینگا و NASCAR The Game: Inside Line از اکتیویژن جزو آثاری هستند که به‌ادعای ویرچوال گیمینگ دو نمونه از فناوری‌های فوق را به‌شکل غیر قانونی استفاده کرده‌اند. در همین راستا، این کمپانی در تلاش است تا علاوه بر خسارت، رقمی را هم به‌عنوان جریمه از این ناشران دریافت کند.

ویرچوال گیمینگ در سپتامبر امسال در تگزاس به ثبت رسیده و بنا به گزارش‌ها، از آن زمان تاکنون ۱۶ دادخواست حقوقی را در دادگاه‌های ناحیه‌ای ایالات متحده مطرح کرده است!

منابع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده