نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

سرور‌های بازی Outernauts، علی‌رغم محبوبیت بالای بازی غیر‌فعال خواهند شد

استودیو اینسامنیاک گیمز، سازنده بازی‌های Ratchet & Clank، پس از این‌که چندی پیش نسخه مخصوص فیسبوک بازی Outernauts را غیر‌فعال کرده بود، امروز هم اعلام کرد که نسخه‌های اندروید و iOS این بازی را غیر‌فعال خواهد کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Outernauts در سال ۲۰۱۲ برای کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک و همچنین گوشی‌های موبایل اندروید و iOS عرضه شد و توانسته در مدت سه سال، میلیون‌ها کاربر را جذب کند. با این حال به‌نظر می‌رسد که این جامعه کاربری هم قادر نیست تا هزینه‌ بالا سرور‌های بازی را تامین کند و به همین دلیل به زودی شاهد غیر فعال شدن کامل سرور‌های این اثر خواهیم بود. استودیو اینسامنیاک در باره این اقدام در سایت رسمی خود نوشت:

پس از عرضه بازی در سال ۲۰۱۲ بازی ما جامعه کاربری میلیونی را تجربه می‌کند. ولی متاسفانه تعداد کاربران فعلی و در‌آمد بازی به حدی نیست که بتوانیم هزینه نگه‌داری سرور‌های Outernauts را تامین کنیم. امیدواریم شما تصمیم ما مبنی بر غیر‌فعال سازی سرور‌های بازی را درک کنید و بدانید که انجام این کار برای ما هم بسیار دشوار است. چرا که هنوز هم افرادی به این بازی علاقه‌مند هستند و مدت زیادی با آن سرگرم می‌شوند.

همچنین بر اساس اعلام این استودیو، سرور‌های بازی در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۶ (۱۲ بهمن ۹۴) غیر‌فعال خواهند شد و پس از این تاریخ حتی اگر بازی را به صورت نصب شده نیز داشته باشید، امکان اجرای آن فراهم نیست. چرا که بازی برای اجرا شدن نیازمند اتصال دائمی به سرورهایش است. البته سازندگان برای تجلیل از طرفداران متعهد بازی، قیمت خرید‌های درون‌برنامه‌ای آن را در مدت زمان باقی‌مانده تا ۱۲ بهمن کاهش داده‌اند و همچنین الماس‌های رایگان زیادی را به بازیکنان هدیه می‌دهند تا آنها در روز‌های پایانی حیات این بازی نهایت لذت را از آن ببرند!

همچنین پس از تاریخ مذکور، نسخه‌های بازی از فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور اپل حذف خواهند شد و افرادی که آیتم‌های بازی را خریداری کرده‌اند، بهتر است تا زمانی که سرور‌های بازی همچنان فعال هستند آن‌ها را مصرف کنند. چرا که اینسامنیاک قصد ندارد پول این آیتم‌ها را به کاربران برگرداند.

لازم به ذکر است که بازی بعدی استودیو اینسامنیاک گیمز نسخه بازسازی شده از نسخه اول بازی محبوب Ratchet & Clank است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده