نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

ثبت یک پتنت جدید توسط نینتندو؛ آیا ظاهر نهایی کنترلر نیتندو NX مشخص شد؟

کمپانی نینتندو امروز پتنت دستگاهی  را در دفتر پتنت و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرد که دارای یک صفحه بیضی کاملا لمسی است. آیا این پتنت ظاهر نهایی کنترلر کنسول نینتندو NX است؟ با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

هرچه بیشتر به آغاز سال ۲۰۱۶ نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات پیرامون نیتندو NX، کنسول بعدی نینتندو، بیشتر می‌شوند. امروز اطلاعات پتنتی توسط یکی‌ از کاربران وب‌سایت نئو گف کشف شد که به نظر می‌رسد ظاهر نهایی کنترلر این کنسول است. این پتنت در ماه ژوئن سال جاری توسط نینتندو ثبت شده و امروز به صورت عمومی منتشر شد. یکی‌ از نکاتی‌ که باعث می‌شود ما بیشتر مطمئن شویم که این پتنت مربوط به کنترلر نیتنندو NX است، ثبت شدن آن‌ در وب‌سایت رسمی‌ دفتر پتنت‌ و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا است.

در این پتنت، ۲۵۹(!) خط توضیحات درباره این کنترلر آمده است که مخترعین نینتندو در آن‌ به تفصیل شرح کار این دستگاه را توضیح داده‌اند. اگر دوست ندارید که تمام این ۲۵۹ خط را بخوانید، می‌توانید چکیده آن‌ را که در این پتنت منتشر شده، در زیر مشاهده کنید:

یک دستگاه غیر محدود پردازش اطلاعات که درون یک محفظه قرار گرفته است. قسمت فوقانی این محفظه بیضوی شکل است که بر روی آن‌ صفحه نمایش و یک پنل لمسی قرار گرفته‌اند. در سمت چپ و راست این بخش، دو سوراخ وجود دارد و همچنین دو دکمه عملیاتی از طریق این سوراخ‌ها در دسترس است. هنگامی که این دستگاه را از روبرو مشاهده می‌کنید، کل بخش جلوی روی شما به غیر از دو سوراخی که دکمه‌های عملیاتی تعبیه شده، به صفحه نمایش تبدیل می‌شوند.

اگر به نظر شما این توضیحات بسیار مختصر هستند یا با مطالعه آنها چیزی دستگیرتان نشد (که به دلیل توضیحات بسیار تخصصی آن‌، چیز عجیبی‌ نیست)، می‌توانید با تماشای عکس‌های زیر که توسط نینتندو منتشر شده، درک بهتری از این کنترلر داشته باشید. با این حال این مساله که این پتنت مربوط به کنترلر نینتندو NX است، در حد شک و گمان باقی‌ مانده است. همچنین با توجه به توضیحاتی که درباره نمایشگر این کنترلر آمده، به نظر می‌رسد این دستگاه از تکنولوژی free-form نمایشگر کمپانی شارپ استفاده می‌کند.

Nintendo2-noscale

به احتمال بسیار زیاد کمپانی نینتندو درباره این پتنت تا زمانی‌ رونمایی کامل از کنسول NX در سال ۲۰۱۶ میلادی هیچ اظهار نظری نخواهد کرد. با توجه به این مساله که نینتندو قصد دارد کنسول جدید خود را در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه کند، نباید زمان زیادی تا رونمایی رسمی‌ آن منتظر بمانیم. همچنین می‌توانید پتنت مذکور را به صورت کامل در این‌جا مطالعه کنید.

پیش از این دو خبر در رابطه با ثبت پتنت‌های مختلف توسط نیتندو برای این کنسول منتشر شده بود. یکی از این پتنت‌ها مربوط به یک کنترلر دیگر و پتنت دیگر مربوط به یک کنسول فاقد درایو نوری بود.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا به نظر شما این پتنت ربطی به کنترلر کنسول نینتندو NX دارد؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده