// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

استودیو زامبی سازنده‌ی بازی‌های Blacklight و Daylight تعطیل شد

استودیو زامبی که برای بازی‌های Blacklight و Daylight معروف بود، پس از ۲۱ سال فعالیت، امروز به طور رسمی تعطیل شد.
استودیو زامبی واقع در شهر سیاتل آمریکا، در سال ۱۹۹۴ توسط جوآنا آلکساندر و مارک لانگ با نام رسمی Zombie LLC تاسیس شد. بازی‌هایی مانند Zork Nemesis، Spec Ops: Rangers Lead the Way، Saw، Blacklight: Retribution و Daylight از آثار شاخص این استودیوی بازی سازی بودند.
صاحبان شرکت بازی‌سازی زامبی اعلام بازنشستگی می‌کنند و از همه و به خصوص طرفداران برای سال‌ها پشتیبانی و حمایتی که داشتند، تشکر می‌کنند. ما کارهای فوق‌العاده‌ای را در طول این سال‌ها با تکنولوژی‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام دادیم. ما با این صنعت رشد کردیم، طرفدارانی پیدا کردیم و بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای را توسط تکنولوژی‌های خود توسعه دادیم. جا دارد ما از افراد خود، بازی‌سازانی که چه در گذشته و چه در زمان حال مارا همراهی کردند تشکر کنیم. آن‌ها تعهد و شعور کاری بسیاری به ما نشان دادند که این همان چیزی بود که استودیو زامبی می‌خواست.
البته این پایان کار برای افراد استودیو نیست. کسانی که بر روی پروژه‌ی Blacklight: Retribution کار می‌کردند، حال استودیوی جدیدی به نام بیلدر باکس (Builder Box) تشکیل دادند. این استودیو توسط اندی کیپلینگ، یکی از کارگردانان استودیو به همراه راسل نلسون، کارگردان تکنیکال استودیوی سابق تشکیل شده است.
در حالی که مالکیت بازی تغییر کرده است، اما کسانی که در پشت صحنه فعالیت می‌کنند، همان اشخاصی هستند که دنیای Blacklight را در ۴ سال پیش توسعه دادند. بیلدر باکس در آینده‌ی نزدیک بروزرسانی‌ها و تغییرات جدید و هیجان‌انگیزی را بر روی بازی اعمال خواهد کرد. از همه طرفداران برای حمایت از بازی Blacklight و استودیو زامبی در طول سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم و به پشتیبانی خود از این بازی و انتقالش به بیلدرباکس ادامه خواهیم داد.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که به بازی Blacklight: Retribution مشغول هستید، نگران متوقف شدن بازی نباشید. شما هم‌چنان می‌توانید این بازی را انجام دهید یا اگر تا به این لحظه آن را تهیه نکردیدِ، می‌توانید از طریق شبکه‌ی استیم به صورت رایگان دریافت کنید. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده