بازسازی Final Fantasy VII ترکیب متعادلی از اکشن و استراتژی خواهد داشت
در مراسم افتتاحیهی PlayStation Experience
تریلر دیگری از نسخهی بازسازیشده یا همان ریمیک Final Fantasy VII به نمایش درآمد
که علاوه بر میانپردهها، بخشهایی از گیمپلی آن را به تصویر کشید. اما
یوشینوری کیتاسه
، تهیهکنندهی بازی، در مورد این نسخه چه نظری دارد؟ کیتاسه صحبتهایاش را از عناصر اکشن و استراتژی آغاز میکند. وی میگوید:
سختافزار[ها] نسبت به زمان انتشار Final Fantasy VII تغییر کردهاند و بازیها [هم] بیش از پیش واقعگرا و بیدرنگ (Real-time) شدهاند. Final Fantasy VII قبلی یک بازی نقشآفرینی بود که بر پایهی اجرای دستورات شکل گرفته بود و از Active Time Battle استفاده میکرد. [اما] امروزه [عناصر] بیدرنگ [و مبارزات همزمان] در کانون توجهات قرار دارند.
یا بهاختصار ATB نوعی سیستم انجام مبارزات است که سالها پیش با همکاری
هیرویوکی ایتو
و سایر سازندگان
فاینال فانتزی
طراحی شد. این سیستم که اولینبار در Final Fantasy IV به نمایش درآمد، ساز و کار مبارزات فاینال فانتزی را از انحصار ساختار نوبتی (Turn-based) خارج کرد و بعدها در بسیاری از نسخههای سری به کار گرفته شد.
کیتاسه صحبتهایاش را اینطور ادامه میدهد:
نمیتوانم بگویم که بازی جدید کاملاً بر پایهی اکشن شکل گرفته؛ ولی [این نسخه] نسبت به بازی پیشین، المان اکشن و [حرکات] بیدرنگ بیشتری دارد. هر چه باشد، چیزی که فاینال فانتزی و [سایر آثار] نقشآفرینی را از دیگر بازیها جدا میکند توانایی بازیکنان در انتخاب سلاحها، قابلیتها و جادوها در راستای بهکارگیری استراتژیهایشان است؛ بنابراین، با آنکه بازی جدید المان بیدرنگ بیشتری را شامل میشود، همچنان از عنصر تعیین و شکلدهی استراتژی بهره خواهد برد. این دو عامل (اکشن و استراتژی) به شکلی متعادل و بینقص، در راستای دستیابی به تجربهای بهتر در زمینهی گیمینگ، [در بازی] به کار گرفته خواهند شد.
تهیهکنندهی
بازسازی Final Fantasy VII
سپس به توان پردازشی
پلیاستیشن 4
اشاره و عنوان میکند که سازندگان در تلاش هستند تا ظاهر شخصیتهای اثر را به انیمیشن Final Fantasy VII: Advent Children نزدیک کنند. او میگوید:
بازی هنوز در حال توسعه است و ما [هنوز] بهطور کامل از تمام قابلیتها و بروزرسانیهای پلیاستیشن 4 استفاده نکردهایم. گرافیک [بازی] بر روی پلیاستیشن 4 عالی است و میتوان با افزایش دادن چندضلعیها کیفیت آن را بالاتر برد. ما قدرت پلیاستیشن 4 را بهشکلی به کار گرفتیم تا در بازیمان سطحی از کیفیت گرافیکی شخصیتهایی مانند ، و را به نمایش بگذاریم که در انیمیشن Advent Children ارائه شده بود. این [تازه] آغاز کار بود. ما در تلاش هستیم تا در بازسازی Final Fantasy VII، در حین بازی و در [رندرهای] بیدرنگ، چنین کیفیتی از [ظاهر] این شخصیتها را داشته باشیم و این امر تنها با پلیاستیشن 4 قابل دستیابی است.
نظر شما چیست؟ به نظرتان نسخهی بازسازیشدهی Final Fantasy VII چطور از کار در خواهد آمد؟
منبع: DualShockers
[alert variation="alert-info"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به پلیاستیشن اکسپرینس ۲۰۱۵ به
صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی
مراجعه کنید.[/alert]