نویسنده: کیا مختاری
// شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

نینتندو: قصد کنار گذاشتن کنسول Wii U را نداریم

مدیرعامل جدید شرکت نینتندو در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم گفته است نینتندو قصد ندارد خریداران Wii U را فراموش کند. با جزییات خبر و بخش‌هایی از مصاحبه با زومجی همراه باشید.
با قوت گرفتن احتمال عرضه نسل بعدی کنسول‌های نینتندو موسوم به NX در سال آینده میلادی، تاتسومی کیمیشیما با تایید فروش پایین‌تر از حد انتظار Wii U می‌گوید بسیار مهم است که خریداران این کنسول احساس رضایت و پشتیبانی داشته باشند. او در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم و در مورد زمان باقی ماندن Wii U به عنوان پلتفرم پایه شرکت نینتندو می‌گوید:
همانطوری که می‌دانید حرکت رو به جلو در صنعت گیم بسیار مهم است. وقتی رو به جلو حرکت می‌کنید چه یک پلتفرم و چه یک نرم‌افزار باشد، فروش افزایش می‌یابد. در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون سخت‌افزار Wii U به فروش رسیده، که یک دهم میزان فروش کلی Wii تا همین مدت است.
با توجه به آمار فروش اخیر شرکت نینتندو، ۱۰.۷۳ میلیون دستگاه Wii U به فزوش رسیده است. در مقایسه با فروش این کنسول، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه Wii حدود دو سال پیش فروخته شده است که از مجموع فروش کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 هم بیشتر بود.
کاری که من می‌خواهم انجام دهم و فکر می‌کنم وظیفه نخست ما در حال حاضر این است که اطمینان حاصل کنیم خریداران، آن خریدارانی که این ۱۰ میلیون Wii U را خریده‌اند تعداد کافی بازی برای بازی کردن در خانه داشته باشند. ما باید اطمینان حاصل کنیم آنها از خرید خود راضی هستند و به بازی کردن در این پلتفرم ادامه دهند. پس ما نمی‌توانیم آنها را رها کنیم و بگوییم «هی، حالا وقتش شده تا بریم سراغ مورد بعدی».
بازی‌های انحصاری آینده شرکت نینتندو برای کنسول Wii U شامل Legend of Zelda: Twilight Princess HD ،Star Fox Zero ،Pokken Tournament و یک نسخه جدید از Legend of Zelda هستند. نینتندو هنوز به صورت رسمی از NX رونمایی نکرده است و هنوز مشخص نیست نام این کنسول چه خواهد بود. کیمیشیما قبلاً گفته بود این کنسول با Wii U تفاوت فراوانی دارد.
می‌توانم به شما اطمینان دهم که ما در حال ساخت نسخه بعدی Wii یا Wii U نیستیم. این چیزی متفاوت و بی‌همتا است. چیزی است که ما باید از این دو پلتفرم جدا کنیم و تبدیل به چیزی کنیم که برای پایگاه مصرف‌کنندگان ما جذابیت لازم را داشته باشد.
طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال این موضوع مطرح شده است که NX دستگاهی میان کنسول و موبایل با استفاده از تکنولوژی‌های صنعتی برتر خواهد بود. با استناد به گزارشی دیگر، قرار است مرکز اصلی تولید این کنسول ژاپن باشد و نینتندو قصد دارد ۱۲ میلیون سیستم NX در سال ۲۰۱۶ عرضه کند. اواسط سال جاری میلادی و پس از تصمیم شرکت نینتندو برای ساخت بازی‌های ویژه پلتفرم موبایل از NX رونمایی شد. رونمایی از NX به صورت عمدی بود تا به طرفداران شرکت اطمینان داده شود که شرکت نینتندو همچنان به ادامه ساخت کنسول‌های بازی پایبند است و مدیرعامل سابق شرکت، ساتورو ایواتا (او در ۲۲ تیر ماه سال جاری از دنیا رفت) از NX به عنوان ایده‌ای جدید یاد کرده بود. با توجه به گفته‌های کیمیشیما، خریداران Wii U می‌توانند از ادامه ساخت بازی و پشتیبانی از کنسول خود اطمینان داشته باشند. نظر شما درباره سخنان اخیر مدیرعامل نینتندو چیست؟ به نظر شما NX می‌تواند موفقیت جدیدی را برای نینتندو به ارمغان آورد؟ منتظر نظرات شما هستیم. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده