سازندگان بازی Dead Space در مورد همکاری با لوکاس آرتز و جنگ ستارگان میگویند
ایمی هنیگ، مدیر نوآوری پروژهی جدید بازی جنگ ستارگان که سابقه عضویت در
ناتی داگ
به عنوان مدیر نوآوری را نیز داشته، به همراه
جید ریموند
، موسس استودیوی
موتیو
وابسته به الکترونیک آرتز که پیش از این در
یوبیسافت
مدیر اجرائی بوده، در مصاحبهای که با
ونچر بیت
انجام دادند جزئیات تازهای از نحوه همکاری با لوکاس آرتز برای ساخت این بازی جدید را به طرفداران ارائه کردند. همچنین در طی این مصاحبه هنیگ و ریموند از تفاوتهای بازیهای رایانهای و فیلمهای سینمایی سخن گفتهاند. هنیگ در این مصاحبه به ونچر بیت گفت:
هنگامی که من وارد این پروژه شدم، ماموریت من رسیدن به این نتیجه بود که ما چگونه میخواهیم داستان خودمان را تعریف کنیم. من از زمانی که وارد این پروژه شدم به صورت بسیار نزدیک در حال کار با هستم و ما داریم سعی میکنیم که با همکاری هم چیزهای بیشتری بسازیم. آنها افرادی را نیاز دارند که داستانهای جدیدی از این دنیا تعریف کنند. تمام داستانهای دنیای جنگ ستارگان به نحوی به هم متصل است؛ دقیقا مانند نیرو (Force). در داستانهای جنگ ستارگان، سرنوشت نقش بسیار مهمی دارد.
وی همچنین در ادامه در رابطه با تفاوتهای کار جدید خود با کارش در ناتی داگ نیز توضیحاتی داد. با انتشار مجموعهی آنچارتد، بسیاری از منتقدین این مسئله را مطرح کرده بودند که
نیتن دریک
، قهرمان داستان، شخصیتی بسیار جذاب دارد اما انسانهای زیادی را به قتل میرساند که این یک تضاد کامل است. هنیگ در این مورد توضیح داد:
دقیقا به همین دلیل است که ما سعی کردیم کمی از دلنشینی شخصیت نیتن کم کنیم و ما خودمان نیز این مسائل را خیلی جدی نمیگیریم اما گاهی اوقات این مسائل کمی سخت میشوند. فیلم سینمایی یک رسانهی غیر تعاملی است. در فیلمهای سینمایی شما فقط یک بیننده هستید و هیچگونه تعاملی با محیط ندارید و شما لزوما با قهرمان داستان همذات پنداری نمیکنید. اگر آنها مشکلاتی دارند، شما فقط این مشکلات را تماشا میکنید اما اگر شما کنترل آن شخصیت را بر عهده داشته باشید، به صورت ناخودآگاه در فعالیتهای آنها همدست هستید و این مساله کار را برای ما بسیار سخت میکند زیرا ما میخواهیم سعی کنیم که از ایجاد هرگونه ناهنجاری خودداری کنیم. این یک مساله سختی است که ما باید آن را حل کنیم و من فکر نمیکنم ما از آن دست از افرادی باشیم که دستهای خود را به نشانهی تسلیم بالا ببریم و بگوییم «این فقط یه بازیه! و شما باید باهاش کنار بیاین!» اما واقعا حل کردن این موضوع سخت است.
نظر شما درباره سخنان هنیگ چیست؟
منبع: Game Informer