نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

بلیزارد و برخورد شدید با کمپانی ترویج دهنده تقلب در بازی‌هایش

کمپانی بلیزارد در راستای برخورد با متقلبین در بازی‌هایی مثل Diablo III و World of Warcraft، از یک شرکت آلمانی سازنده بات‌ (Bot) شکایت کرده است. با زومجی همراه باشید.
بازی‌های آنلاین بلیزارد مثل World of Warcraft، Diablo III و Heroes of the Storm، بر پایه تقابل گیمر‌های واقعی با یکدیگر اجرا می‌شوند. با این حال یک کمپانی آلمانی به نام باس‌لَند، اقدام به ساخت بات‌هایی کرده برای بازی‌های این کمپانی کرده است که این مورد خلل زیادی در تعادل بازی‌های بلیزارد ایجاد کرده است و برخی از گیمر‌ها از آن‌ها برای تقلب کردن استفاده می‌کنند. حال بلیزارد برای مقابله با این مساله، سراغ یکی از نیرو‌های مستقل شرکت باس‌لند رفته و با پرداخت پول، از وی خواسته تا کد‌های مربوط به بات Stormbuddy بازی HOTS را در اختیار‌شان قرار دهد. این مساله واکنش مدیر باس‌لند را در پی داشته که در مورد آن اعلام کرد:
امروز بلیزارد رفتاری از خودش نشان داد که از یک کمپانی چند میلیارد دلاری بعید است. آن‌ها در حالی با یکی از نیرو‌های مستقل ما (جیمز انرایت، ملقب به آپاک) توافق کرده و کد‌های بات Stormbuddy را دریافت کردند که این بات و مجوز آن کاملا در اختیار ما است. بلیزارد در حالی کد‌های این بات را تصاحب کرده که نه تماسی با ما داشتند و نه توضیحی در این مورد ارایه کردند.
باس‌لند فعلا فروش و ادامه طراحی بات‌ Stormbuddy را متوقف کرده است و قصد دارد تا هفته آینده طی شکایتی رسمی در آلمان، خواستار دریافت کپی تواقف‌نامه مابین بلیزارد و کارمند مستقلش شود. این مساله با واکنش شدید بلیزارد روبرو شده که هر گونه تقلب در بازی‌هایش را محکوم می‌کند:
باس‌لند یک کمپانی متقلب است که فعالیت‌ آن‌ها به مجموعه کاربران قانونی ما در سراسر جهان آسیب می‌زند. ما تقلب در بازی‌هایمان را هرگز قبول نمی‌کنیم و کاربرانمان نیز کاملا از این سیاست حمایت می‌کنند. ما در مورد کمپانی باس‌لند از طریق مراجع قانونی اقدام کردیم که تا الان هم در چند مورد حق به ما داده شده است. البته آن‌ها قصد دارند با اقدامات متعدد، حکم نهایی دادگاه را به تاخیر بیندازند ولی ما اطمیمنان داریم که در نهایت رای به نفع ما صادر خواهد شد و امیدواریم اقدامات اینچنینی پایانی بر تقلب در بازی‌هایمان باشند. ما همواره با تقلب در بازی‌هایمان از طریق مراجع قانونی برخورد خواهیم کرد تا بازیکنان‌مان تجربه بهتری از بازی داشته باشند. همچنین باید به گیمر‌هایی که از این بات‌ها استفاده می‌کنند هشدار دهیم که در صورت تایید این مساله، دسترسی آن‌ها به بازی کاملا متوقف خواهد شد.
آیا شما با سیاست‌های بلیزارد در برخورد با متقلبین موافق هستید؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده