الکترونیک آرتز دلایل خود را در مورد پشتیبانی نکردن از واقعیت مجازی توضیح میدهد
الکترونیک آرتز بارها در ماههای اخیر به صراحت اعلام کرده است که در حال حاضر آنها علاقهای به ساخت و انتشار محتوا برای تکنولوژی واقعیت مجازی ندارند.
بلیک یورگنسن
، رئیس این کمپانی، در جریان کنفرانس جهانی تکنولوژی USB دلیل علاقه نداشتن این کمپانی به ساخت بازی برای واقعیت مجازی را توضیح داده است. وی در اینباره گفت که کمپانی آنها در مورد این تکنولوژی و بازار آن با احتیاط عمل خواهد کرد چون این تکنولوژی هنوز هیچگونه بازاری ندارد. به همین دلیل آنها تا زمانی که واقعیت مجازی نتواند خود را ثابت کند، قصد ندارند وارد ساخت محتوا برای این تکنولوژی شوند:
به نظر من کماکان چالشهای بسیار بزرگی پیشروی واقعیت مجازی وجود دارد و بزرگترین آن اندازه بازار این تکنولوژی است. ما در حال حاضر دیگر برای پلتفرمهای و بازی نمیسازیم، چون بازار این دو پلتفرم به اندازه کافی بزرگ نیست. همچنین ما برای پلتفرم نیز بازی نمیسازیم چون بازار این کنسول قابل حمل، بسیار کوچک است. بنابر این تمام حمایت ما از این تکنولوژی به اندازه بازار آن برمیگردد.
در حال حاضر به نظر میرسد پشتیبانی شرکتهای بزرگ از تکنولوژی واقعیت مجازی تبدیل به یک سیکل معیوب شده است! زیرا استودیوها و کمپانیهای ثانویه عقیده دارند برای پشتیبانی از این پلتفرم جدید باید مطمئن شوند که این تکنولوژی بازار بزرگی دارد و واقعیت مجازی نیز برای موفقیت نیاز به پشتیبانی اینگونه کمپانیها دارد! با این تفاسیر به نظر میرسد
سونی
برای اینکه بتواندشرکتهای دیگر را متقاعد به ساخت محتوا برای
پلیاستیشن VR
کند، باید بازیهای بسیار خوبی را توسط استودیوهای داخلی خود و سازندگان مستقل برای این پلتفرم منتشر کند. نظر شما در اینباره چیست؟ آیا به نظر شما پلیاستیشن VR و به طور کل تکنولوژی واقعیت مجازی موفق خواهد شد؟
منبع: Gamepur