نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

بازی COD: Black Ops 3 در پلی‌استیشن 4 عملکرد بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان دارد

براساس آنالیز فنی انجام شده توسط وبسایت دیجیتال فاندری، مشخص شده بخش داستانی بازی نظامی Call of Duty: Black Ops 3 در کنسول پلی‌استیشن 4 عملکرد بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان دارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
دیجیتال فاندری در گزارش جدید خود اعلام کرده عملکرد بخش داستانی Call of Duty: Black Ops 3 در حیطه رزولوشن و نرخ‌فریم، در کنسول پلی‌استیشن 4 وضعیت بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان دارد. زمانی که بازی وارد صحنه‌های سینمایی (cutscenes) می‌شود، رزولوشن هر دو کنسول تقریبا برروی 1080p باقی می‌ماند. با این حال رزولوشن بازی در زمان اجرای گیم‌پلی در کنسول پلی‌استیشن 1080p و در کنسول ایکس‌باکس وان 900p است. رزولوشن نسخه پلی‌استیشن 4 بازی برخی اوقات به 1360x1080 سقوط می‌کند و در صحنه‌های شلوغ دورانداز نسخه ایکس‌باکس وان هم حالت بلور به‌خود می‌گیرد. دیجیتال فاندری همچنین اعلام کرده نسخه ایکس‌باکس وان به‌نُدرت می‌تواند روی رزولوشن 900p باقی بماند و اکثر اوقات، این بازی با رزولوشن 1280x900 در کنسول نسل هشتمی مایکروسافت اجرا می‌شود. در برخی از «صحنه‌های شلوغ و پرجزئیات»، رزولوشن نسخه ایکس‌باکس وان حتی به 1200x900 هم سقوط پیدا می‌کند:
در نسخه ایکس‌باکس وان زمانی که اکشن بازی اوج می‌گیرد، شاهد بلور شدن صحنه خواهیم بود. علاوه براین، لبه‌ها هم حالت تیز و تیره دارند. Call of Duty: Black Ops 3 نسبت به بازی Call of Duty: Advanced Warfare که سال گذشته عرضه شد، کاهش گرافیک داشته است. سال گذشته رزولوشن نسخه ایکس‌باکس وان Advanced Warfare حتی در صحنه‌های شلوغ، روی 1360x1080 ثابت می‌ماند.
در زمینه نرخ‌فریم، بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار بوده با نرخ ۶۰ فریم برروی این دو کنسول اجرا شود. اما براساس آزمایشات انجام‌شده، دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نمی‌توانند «به‌صورت مداوم» روی این میزان فریم ثابت بمانند:
در زمان جریان‌داشتن گیم‌پلی بازی Call of Duty: Black Ops 3 در محیط‌های باریک  و باتوجه به آشنابودن سازندگان با موتور بازی، می‌توان انتظار ثابت‌بودن نرخ‌فریم بازی روی ۶۰ را داشت. با این حال هرچه که به محیط‌ها وسیع‌، پرجزئیات و مناطقی که دارای اکشن بیشتری هستند می‌رسیم، نرخ‌فریم دو نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به ۴۰ تا ۵۵ سقوط می‌کند. این اتفاق موجب تاخیر در اجرای دستورات بازیکن در زمان زدن دکمه‌ها که در این سری با آن‌ها آشنایی نداریم می‌شود.
xbox_one_vs_ps4 میانگین نرخ‌فریم اجرایی بازی در کنسول پلی‌استیشن 4 حدود ۵۱ و در کنسول ایکس‌باکس وان ۴۹ است:
براساس آزمایشاتی که ما انجام دادیم، نرخ‌فریم بازی Call of Duty: Black Ops 3 به‌صورت میانگین در کنسول سونی با ۱۵ درصد و در کنسول مایکروسافت با ۱۸ درصد سقوط روبه‌رو می‌شود.
در یکی از ماموریت‌های بازی با نام «No Man's Land» که اکشن بازی درآن زیاد است، نسخه پلی‌استیشن 4 تقریبا در تمام مرحله روی نرخ ۶۰ فریم اجرا می‌شود. با این حال نرخ‌فریم نسخه ایکس‌باکس وان به‌صورت مداوم میان ۳۵ تا ۴۵ تغییر می‌یابد و در برخی اوقات خاص، حتی به ۲۸ هم می‌رسد! به‌خاطر داشته باشید که این آنالیز انجام‌شده متعلق به بخش داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 3 است و بخش چندنفره این بازی طی روزهای آتی زیر ذره‌بین فنی این وبسایت قرار خواهد گرفت. دیجیتال فاندری با بررسی عملکرد فنی بازی Fallout 4 هم اعلام کرده نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی عملکرد «نسبتا بهتری» نسبت به ایکس‌باکس وان دارد. بازی Call of Duty: Black Ops 3 که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های در سبک تیراندازی امسال است، جمعه هفته گذشته برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی منتشر شد.  این بازی در طی سه روز به درآمدی بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار دست یافت و دو بازی دو بازی Call of Duty: Advanced Warfare و Call of Duty: Ghosts را در زمینه فروش کنار زد. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده