// پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

کپ‌کام به فکر ساخت بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر و نینتندو NX است

کمپانی کپ‌کام ناشر مجموعه‌های بزرگی مانند Resident Evil و Street Fighter اخیرا اعلام کرده که ساخت بازی برای پلتفرم‌های درحال ساخت مانند پلی‌استیشن وی‌آر یا نینتندو ان‌اکس را در نظر خواهد گرفت. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
در نشستی تحت عنوان «پرسش و پاسخ با سازندگان» کمپانی کپ‌کام اعلام کرد که بخش تحقیق و توسعه‌ی آن‌ها درحال حاضر بر روی ساخت بازی برای چندین سخت افزار مختلف تمرکز کرده است:
بخش تحقیق و توسعه‌ی ما بر روی ساخت تکنولوژی‌های مختلف بر روی سخت افزارهای متفاوت کار می‌کند. ما قطعا تکنولوژی‌ها و بازی‌های مختلفی خواهیم ساخت که بتوانند قدرت واقعی این سخت افزارهای جدید را نشان بدهند.
وقتی که از آن‌ها خواسته شد که به صورت دقیق‌تر راجع به برنامه‌هایشان برای پلتفرم‌های نینتندو ان‌اکس یا پلی‌استیشن وی‌آر توضیح بدهند، کپ‌کام اینگونه پاسخ داد:
ما در حال حاضر هنوز هیچ برنامه‌ی مشخصی برای یک محصول خاص یا زمان مشخصی برای عرضه‌ی آن محصول نداریم.
پیش از این شایعاتی شنیده بودیم که کمپانی نینتندو کیت‌های نرم افزاری ساخت بازی که سازندگان توسط آن می‌توانند  برای کنسول نسل بعدی‌شان با اسم رمز ان‌اکس بازی جدید بسازند یا بازی‌های ساخته شده‌ی قبلی خود را بر روی آن به اجرا در بیاورند را برای ناشرهای خارجی ارسال کرده است. از آن جایی که کمپانی کپ‌کام یکی از بزرگ‌ترین برندهای بازی سازی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌رود اینکه نینتندو برای آن‌ها هم یک کیت ارسال کرده باشد آنچنان متعجب کننده نیست. در هر حال هنوز چیزی از سوی دو طرف در این باره تایید نشده است. کمپانی نینتندو پیش از این گفته بود که قصد ندارد تا سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت رسمی و مشخص راجع به کنسول ان‌اکس صحبت کند. از آن طرف پلتفرم پلی‌استیشن وی‌آر نیز که سابقا تحت نام پروژه‌ی مورفیوس شناخته می‌شد قرار است طی نیمه‌ی اول سال آینده میلادی به صورت رسمی عرضه شود. قیمت تمام شده‌ای برای این هدست واقعیت مجازی هنوز اعلام نشده است اما پیش از این اندرو هاوس یکی از مدیران اجرایی بخش پلی‌استیشن اعلام کرده بود که کمپانی سونی این دستگاه را مانند یک پلتفرم مربوط به بازی کاملا جدید قیمت گذاری خواهد کرد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده