نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

سونی: بازی‌های واقعیت مجازی احتمالا نیازمند سیستم درجه بندی سنی جدیدی خواهند بود

بازی‌های واقعیت مجازی، قدرت این را دارند که گیمر را هرچه بیشتر در دنیای بازی‌ها فرو ببرند. به همین دلیل بازی‌های خشن، جنبه‌ واقعی‌ بیشتری به خود خواهند گرفت. حال شوهی یوشیدا گفت که احتمالا به دلیل این مسایل، بازی‌ها‌ی این تکنولوژی نیازمند یک سیستم درجه بندی سنی جدیدی خواهند بود.
شوهی یوشیدا، به عنوان رئیس سونی که یکی‌ از بزرگ‌ترین حمایت کننده‌های تکنولوژی واقعیت مجازی است و به زودی با عرضه هدست Playstation VR برنامه دارد که به یکی‌ از اصلی‌ترین قطب‌های این تکنولوژی نو پا تبدیل شود، درباره این تکنولوژی گفت که به دلیل اینکه واقعیت مجازی بازیکنان را بیشتر و عمیق‌تر درگیر دنیای بازی می‌کند، سیستم درجه بندی سنی بازی‌ها برای این پلتفرم نیز ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد. در مصاحبه‌ای که اخیرا یوشیدا با وب‌سایت دیجیتال اسپای انجام داده، وی گفت که تاثیر خشونت بر روی بازیکنان با استفاده از این تکنولوژی بسیار بیشتر است و بازی‌های واقعیت مجازی، نسبت به بازی‌های سنتی‌ قدرتمندتر هستند. در ادامه وی به این نکته اشاره کرد که دوست ندارد با این صحبت‌ها جلوی خلاقیت توسعه دهندگان بازی برای این پلتفرم را بگیرد:
واقعیت مجازی برای شما تجربه‌ای را فراهم می‌کند که پیش از این امکان تجربه آن‌ را نداشتید. اگر شما آدم خوش شانسی باشید، تا حالا در دنیای واقعی‌ کسی‌ تفنگش را به سوی شما نشانه نگرفته است. این مساله به خودی خود ترسناک است اما با استفاده از واقعیت مجازی ما می‌توانیم این تجربه را بدون هیچ خطری برای شما فراهم کنیم و باور کنید وقتی‌ می‌گویم که این تجربه خیلی‌ قدرتمند است. در یکی‌ از دمو‌های ما، به گیمر ضربات چاقویی وارد می‌شود و واقعا این دمو قدرتمند است. قدرت این رسانه به قدری زیاد است که به نظر من در آینده صنعت بازی‌سازی یک سیستم جدید رده‌بندی سنی برای محصولات هدست‌های مجازی درست می‌کند. درست است که در حال حاضر در اوایل این تکنولوژی هستیم اما این نکته، بسیار مبحث مهمی‌ است زیرا ما نمی‌خواهیم که باعث بشویم خلاقیت توسعه دهندگان بازی برای این تکنولوژی را با محدودیت مواجه کنیم. این یک چالش برای آینده است و به دلیل قدرت بسیار بالای این رسانه، مطمئنا در آینده اشخاصی‌ پیدا می‌شوند که در هنگام تجربه این تکنولوژی دچار آسیب بشوند.
در انتها وی در مورد نکات مثبت این تکنولوژی نیز صحبت‌هایی‌ انجام داد و گفت در حال حاضر توسعه دهندگانی وجود دارند که در حال ساخت محتوایی هستند که از طریق تجربه آنها می‌توان با دیگر انسان‌ها همدردی کرد و افزود:
در سر تا سر دنیا انسان‌هایی‌ زندگی‌ می‌کنند که به خوشبختی‌ ما نیستند و ما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانیم نشان بدهیم که زندگی‌ در فقر و جنگ چگونه است و امیدواریم که بتوانیم توسط محتوای ایجاد شده برای این تکنولوژی، کاری کنیم که مسئولین بتوانند تصمیمات خوبی‌ برای از بین بردن این مشکلات بگیرند.
هدست واقعیت مجازی Playstation VR در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و چندی پیش نیز اندرو هاوس، رئیس بخش پلی‌استیشن گفته بود که قیمت این هدست مانند یک کنسول جدید خواهد بود. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا به نظر شما بازی‌های این سخت افزار نیازمند یک سیستم درجه بندی سنی جدید هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده