نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

گزارش فروش Take Two و آمار خیره کننده بخش آنلاین GTA V

شب گذشته، کمپانی تیک تو گزارش فروش سه ماهه منتهی‌ به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) خود را منتشر کرد. نکته جالب این گزارش این است که بازی Grand Theft Auto V پس از دو سال که از زمان انتشارش می‌گذرد، کماکان فروش فوق‌العاده‌ای دارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
تیک تو، کمپانی مادر راک‌استار، پنجشنبه شب اقدام به انتشار گزارش فروش خود در سه ماهه منتهی‌ به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر)‌ کرد. با اینکه در این گزارش خبری از تعداد نسخه‌های جدید فروش رفته بازی Grand Theft Auto V به میان نیامد، تیک تو اعلام کرد بازی کماکان با تقاضای بسیار زیادی روبرو است. همچنین این کمپانی اعلام کرد که بخش آنلاین بازی، شاهد رشد چشمگیری در این ۳ ماه بوده است. آخرین آمار فروش بازی که تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) منتشر شده، خبر از فروش ۵۴ میلیونی بازی داده بود. همچنین در ادامه این گزارش فروش، تیک تو اعلام کرد که در این سه ماه درآمدی بالغ بر ۳۶۴.۹ میلیون دلار داشته است که این درآمد نسبت به بازه‌ی زمانی‌ مشابه در سال گذشته، با افزایش ۱۶۹ درصدی مواجه بوده است. بنا بر اعلام این کمپانی، یکی‌ از دلایل درامد زیاد این شرکت، انتشار فوق‌العاده موفق بازی NBA 2K16 و پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌ بخش آنلاین بازی GTA V بوده است. ذکر این نکته نیز الزامی است که NBA 2K16، در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) و تنها یک روز پیش از اتمام این گزارش مالی‌ منتشر شده بود. علاوه بر بازی‌های ذکر شده، اعلام شد که دو بازی NBA 2K15 و Borderlands: The Handsome Collection دو بازی دیگری بودند که باعث این افزایش درآمد شدند. درآمد این شرکت از بخش فروش دیجیتالی نیز با افزایش ۵۷ درصدی، به ۱۴۱ میلیون دلار رسیده است. فروش دیجیتالی کمپانی تیک تو، ۳۹ درصد از کل درآمد این کمپانی در این بازه زمانی‌ را تشکیل می‌دهد. بیشترین فروش دیجیتالی بازی‌های تیک تو، مربوط به بازی‌های مجموعه‌های GTA, NBA 2K, Borderlands و WWE 2K بوده است. یکی‌ دیگر از نقاط روشن این گزارش فروش، درآمد حاصل از فروش ارز مجازی، بسته‌های الحاقی و حق اشتراک ماهیانه بازی‌ها بوده است. فروش این بخش با افزایش ۳۹ درصدی نسبت به بازه زمانی‌ مشابه در سال گذشته روبرو بوده است و این محتوای ذکر شده، ۵۱ درصد از کل فروش دیجیتالی و ۲۰ درصد از کل درآمد تیک تو در این سه ماه را تشکیل می‌دهند. اما شاید جالب‌ترین بخش این گزارش فروش، موفقیت عظیم بخش آنلاین GTA باشد. استراوس زلنیک، رئیس تیک تو در این‌باره گفت که بخش آنلاین بازی GTA به طور میانگین به صورت هفتگی دارای ۸ میلیون گیمر است. فقط برای مقایسه لازم است ذکر کنیم که الکترونیک آرتز چندی پیش اعلام کرد که بازیکنان دو بازی Battlefield 4 و Battlefield Hardline مجموعا و به طور متوسط ماهیانه ۶ میلیون نفر هستند! فروش کاتالوگی (گزارشات فروشی که خرده‌فروشی‌ها به سازندگان می‌دهند و بر اساس فروشی است که این خرده‌فروشان از طریق کاتالوگ‌های بازی‌هایشان به دست می‌آورند) این شرکت نیز با ۱۶۵.۸ میلیون دلار بسیار موفق عمل کرده است. سود حاصل از فروش کاتالوگی بازی‌های این شرکت، ۴۵ درصد سود خالص تیک تو را تشکیل می‌دهد. مجموعه‌های GTA, NBA 2K و Borderlands باز هم پرفروش‌ترین بازی‌های این بخش بودند. سود کمپانی تیک تو نیز در این بازه زمانی‌ ۳۲.۷ میلیون دلار بوده است که نسبت به همین بازه زمانی‌ در سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است. سال گذشته و در همین بازه زمانی‌، تیک تو ۳۵.۴ میلیون دلار ضرر را گزارش کرده بود. تا تاریخ ۳۰ سپتامبر، دارایی‌های نقدی و سهام این کمپانی، ۱.۰۶ میلیارد دلار بر آورد شده است. در انتهای این گزارش آمده است که تیک تو، کماکان بازی‌های معرفی‌ نشده‌ای نیز دارد:
تیم‌های توسعه دهند بازی‌های ما در حال کار بر روی تعدادی پروژه هستند که هنوز معرفی‌ نشده‌اند. این پروژه‌ها هم بازی‌های کاملا جدید و هم بازی‌هایی بر اساس مجموعه‌های قدیمی ما هستند. ما با کار بر روی این پروژه‌ها به آیند نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم که با انتشار این محصولات، استاندارد‌های جدیدی برای خلاقیت به وجود بیاوریم.
همچنین در این گزارش اعلام شد که بازی Battleborn که توسط استودیو گیرباکس در حال ساخت است، چند ماهی‌ دچار تاخیر شده است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده