// دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

اعطای بورسیه تحصیلی به بازیکنان حرفه ای League of Legends توسط کالج میزوری

دانشگاه علوم انسانی میزوری نیز به جرگه مراکز آموزشی ارائه دهنده کمک هزینه‌های تحصیلی به بازیکنان ورزش‌های الکترونیک پیوست. طبق گزارش کومو-تی‌وی دانشگاه میزوری در کلمبیا به منظور گزینش و جذب بازیکنان بااستعداد League of Legends در کانزاس سیتی و سنت لوییس فرد مناسب را استخدام خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
برایان کرتیس، مسئول بخش ورزش‌های الکترونیک این دانشگاه، وظیفه دارد ۱۲ نفر از بهترین بازیکنان (در قالب دو تیم پنج نفره به همراه یک بازیکن ذخیره در هر تیم) را برای حضور در تیم League of Legends اولیه دانشگاه انتخاب کند. اسکات دالریمپل، رئیس دانشگاه کلمبیا، می گوید که ایده ارائه کمک هزینه تحصیلی به گیمرها سال گذشته در حین تجربه کردن Madden NFL به ذهن او خطور کرده است:
ورزش‌های الکترونیک آینده نیستند، بلکه زمان حال ما را تشکیل می دهند. مهارت حقیقی در انجام بازی‌های ویدیویی به اندازه مهارت در ورزش‌های سنتی، گیرا و شگفت انگیز است.
این برنامه در پاییز آینده آغاز خواهد شد. با این وجود مشخص نیست که دانشگاه بورسیه کامل یا جزئی را ارائه خواهد داد. شهریه در نظر گرفته شده توسط دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود به ازای هر ترم مبلغ ۱۰۴۶۸ دلار است. همچنین این دانشگاه یک  رختکن‌ فوتبال را به «کلبه بازی» تبدیل خواهد کرد. طبق گزارش کومو، این مکان علاوه بر باشگاه تیم‌، محل مناسبی برای بازی دیگر دانشجویان و اساتید خواهد بود. دانشگاه پایک‌ویل واقع در کنتاکی پاییز امسال به بازیکنان ورزش‌های الکترونیک کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند. دانشگاه رابرت موریس در ایلینوی از سال گذشته ورزش‌های الکترونیک را رسما به برنامه حمایت از ورزشکاران خود که شامل اعطا کمک هزینه تحصیلی به گیمرها می‌شود، اضافه کرده است. لیگ Collegiate Star توانسته بیش‌ از ۱۰ هزار بازیکن از ۴۵۰ دانشگاه در سراسر ایالات‌متحده را به زیر چتر خود بیاورد. از سال گذشته رایوت گیمز، سازنده  League of Legends، سری مسابقات North American Collegiate Champion را با جایزه کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۰۰هزار دلار آغاز کرده است. در حال حاضر ورزش‌های الکترونیک توسط انجمن ملی ورزش‌های دانشگاهی به رسمیت شناخته نمی شوند در نتیجه این فعالیت‌ها تحت قانون و مقررات این انجمن  صورت نمی‌پذیرند. دانشگاه کلمبیا دارای ۳۶ پردیس دانشگاهی در سراسر ایلات متحده بوده و از حدود ۱۵ سال پیش امکان دریافت مدرک به صورت مجازی رافراهم کرده است. با این وجود اعطا کمک هزینه تحصیلی به بازیکنان ورزش‌های الکترونیک مطمئنا با استقبال روبه‌رو خواهد شد. به علت کاهش پنج ساله خروجی دبیرستان‌ها در ایالت میزوری، دانشگاه‌ها مجبور هستند که برای حفظ میزان ثبت نام دانشجویان خود روش‌های جدیدی را برای پذیرش دانشجو اضافه کنند. نظر شما راجع به این طرح چیست؟ نظرات خود را بازومجی درمیان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده