نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

قابلیت Split Screen حتی در قالب بروزرسانی هم به بازی Halo 5 اضافه نخواهد شد

یکی از مشکلات طرفداران بازی Halo 5: Guardians نبود حالت Split Screen و امکان بازی چند‌نفره آفلاین از طریق یک کنسول است. با این حال کارگردان بازی اعلام کرده که قصدی برای اضافه کردن این بخش به بازی ندارند و احتمالا باید تا عرضه Halo 6 برای این قابلیت صبر کنیم! با زومجی همراه باشید.
فرانک او کانر، کارگردان سری بازی‌های Halo، مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات در مورد نبود حالت Split Screen در بازی انجام داده و اعلام کرد که استودیو 343 اینداستریز برنامه‌ای برای اضافه کردن این حالت به Halo 5 ندارد و شاید در قسمت بعدی بازی بتوان آن را اضافه کرد:
ما بازخورد‌های طرفداران برای اضافه کردن حالت Split Screen به بازی را دریافت می‌کنیم و از آن‌ها اطلاع داریم. با این حال، اضافه کردن این حالت به بازی به سادگی ارایه یک بروزرسانی نیست. محیط‌های وسیع بازی و شبیه‌سازی آن برای اجرا در ۶۰ فریم در ثانیه، به ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.
کانر در ادامه اعلام کرد افرادی که بازی را به شکل چند‌نفره محلی بازی می‌کنند، در مقایسه با بازیکنان آنلاین بسیار کم‌تر است. همچنین حذف حالت Split Screen باعث شده تا بازی همواره با ۶۰ فریم در ثانیه اجرا شود. وی همچنین گفت که اگر امکان قرار دادن این حالت در بازی وجود داشت، تیم سازنده هیچ دلیلی برای حذف کردن آن نداشت. ولی بخش جذاب صحبت‌های کارگردان Halo، مربوط به نسخه ششم این سری است که حالت Split Screen هم بخشی از آن خواهد بود:
وقتی صحبت از نسخه بعدی بازی باشد، به طور حتم اضافه کردن حالت Split Screen هم جزو برنامه‌های ما خواهد بود. هنگام ساخت یک اثر، برنامه‌ریزی، شناسایی مشکلات و وفادار بودن به حفظ ۶۰ فریم در ثانیه اهمیت بسزایی دارند. ولی متاسفانه در هنگام ساخت Halo 5، حالت چند‌نفره محلی یکی از مسایلی بود که مشکلاتی برای رسیدن به ۶۰ فریم در ثانیه ایجاد می‌کرد. ولی در ساخت Halo 6 سعی خواهیم کرد تا با ایجاد بهینه‌سازی‌هایی این مشکل را رفع کنیم تا طرفداران این بخش نیز راضی باشند.
به هر حال بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۵ آبان به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شد و با استناد به صحبت‌های کارگردان آن، هیچ‌گاه حالت Split Screen را نخواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد که مایکروسافت به منظور فروش این بازی از تبلیغات دروغین استفاده کرده که می‌توانید جزییات آن را در زومجی بخوانید. نظرات خود را در مورد نبود حالت Split Screen با زومجی در میان بگذارید. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده