دوران سخت ناتی داگ در زمان کار بر روی بازی Uncharted: Drake's Fortune
جرمی ییتس، انیماتور ارشد ناتی داگ در جریان مصاحبهای که با وبسایت گیمز رادار داشته، از دوران تاریک این استودیو در زمان ساخت بازی Uncharted: Drake's Fortune صحبت کرد. وی در توضیح این دوران گفت که پس از انتشار اولین تریلر بازی، این استودیو برای مدت زیادی بر روی بخشی از بازی که نامش «Jungle A2» بود در حال کار بودند و آن زمان، دوران بسیار تاریکی برای ناتی داگ بوده است. قبل از آغاز کار برروی قسمت اول بازی آنچارتد، افراد بسیار کمی از کارشان استعفا میدادند. همچنین پیش از شروع به کار بر روی Uncharted: Drake's Fortune، افراد زیادی توسط ناتی داگ استخدام نمیشدند. در آن زمان به طور میانگین سالانه یک نفر جمع آنها را ترک میکرد.
سپس زمانی رسید که ناتی داگ تصمیم گرفت از ساخت بازیهای کارتونی دست بکشد و به ساخت یک بازی جدید با فضایی واقعی روی بیاورد. این کار آنها باعث شد که مجبور شوند افراد بسیار زیادی را استخدام کنند. این افراد جدید، با فلسفه کاری ناتی داگ به هیچ عنوان آشنایی نداشتند.
در سال دوم ساخت بازی، در یک بازه زمانی، بسیاری از این افراد جدید اعتماد خود را به ناتی داگ از دست دادند و به این نتیجه رسیدند که بازی هرگز به اتمام نخواهد رسید. آنها فکر میکردند که کار ناتی داگ تمام است و این استودیو با ساخت این بازی، به اصطلاح لقمه بزرگتر از دهانش را برداشته است.
در آن زمان، تقریبا هر روز یکی از افراد از استودیو استعفا میداد و در طی دو ماه، بیش از ۳۰ نفر ناتی داگ را ترک کردند. از سوی دیگر، کسانی که مدت زمان زیادی بود که در ناتی داگ مشغول به کار بودند، میدانستند که کار بر روی یک مجموعه جدید و یک سخت افزار جدید بسیار سخت است و به همین دلیل تصمیم گرفتند که تا آخر ساخت بازی در ناتی داگ بمانند و پروژه را به نتیجه برسانند که خب موفق هم شدند.
بنا بر گفتههای ییتس، تیم ساخت بازی به دو دسته تقسیم شده بود. کسانی که استودیو را ترک کردند و کسانی که میخواستند بازی را به سر انجام برسانند و آن را تبدیل به یک بازی بسیار موفق بکنند و دسته دوم موفق شدند!
اگر این اتفاق نمیافتاد و بازی Uncharted: Drake's Fortune ساخته نمیشد، صنعت بازیسازی یکی از بهترین مجموعه بازیهای خود را از دست میداد، پس باید به تلاش اعضای ناتی داگ برای ساخت این بازی آفرین گفت.
جدیدترین قسمت مجموعه آنچارتد که نامش Uncharted 4: A Thief's End است در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۶ (۲۸ اسفند ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین ییتس در همین مصاحبه درباره تفاوتهای این بازی با بازی The Last of Us صحبتهایی کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
نظر شما چیست؟ اگر ناتی داگ در آن زمان تصمیم میگرفت که پروژه ساخت بازی را لغو کند، چه اتفاقی میافتد؟
منبع: Dualshockers