نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

فیل اسپنسر امیدوار است روزی بازی‌های ایکس‌باکس 360 روی پی‌سی اجرا شوند

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، مصاحبه‌ای با سایت Gizmodo انجام داده و توضیحات جالبی در مورد قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان و امکان تعمیم دادن آن بر روی رایانه‌های شخصی داده است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

فیل اسپنسر چندی پیش از امکان اجرای بازی‌های کنسول اول ایکس‌باکس بر روی ایکس‌باکس وان و همچنین امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ویندوز 10 صحبت کرده بود. ولی به نظر می‌رسد که اولویت اصلی مایکروسافت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی کنسول ایکس‌باکس وان باشد. اسپنسر در این مورد گفت:

امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی رایانه‌های شخصی و همچنین امکان اجرای بازی‌های کلاسیک ایکس‌باکس در کنسول جدید، دو قابلیتی است که من شخصا تمایل زیادی به عملی شدن آن‌ها دارم. ولی ما فعلا برنامه‌های زیادی داریم  که عملی کردن آن‌ها زمان بر است. برای مثال بسیاری از طرفداران به دلیل نبود آهنگ پس از زمینه از ما گله کردند که این قابلیت به زودی به کنسول اضافه خواهد شد.

اسپنسر در ادامه گفت که ساخت تکنولوژی Backward Compatibility ایکس‌باکس وان برای اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360، در حدود ۸ ماه زمان برده است. دلیل این امر هم پیچیدگی اجرای بازی‌ها بر روی معماری ۳۲ بیتی (x86) کنسول نسل هشتمی است:

قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی، مهم‌ترین درخواست طرفداران از ما بود و به همین دلیل هم تلاش زیادی برای عملی کردن آن انجام دادیم. اگر هم روزی امکان اجرای بازی‌های کنسول اول نیز فراهم شود، اولین انتخاب من Simpsons Hit and Run خواهد بود! چرا که هیچ وقت نتوانستم مرحله مسابقه با کامیون پدر‌بزرگ سیمپسون را در نسخه اصلی تمام کنم!

در حالت کلی به نظر می‌رسد که سیاست کلی اسپنسر و مایکروسافت، جلب رضایت طرفداران است و در همین راستا هم اخیرا اسپنسر اعلام کرد که هدف اصلی آن‌ها شکست دادن کنسول سونی نیست و جلب رضایت طرفداران مهم‌ترین برنامه مایکروسافت است.

منبع: VG247