نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

نسخه دیجیتالی CoD: Black Ops III از فروشگاه‌های ایکس‌باکس و آمازون حذف شد

از چند روز پیش امکان خرید نسخه‌های دیجیتالی ایکس‌باکس وان بازی Call of Duty: Black Ops III در فروشگاه‌های ایکس‌باکس و آمازون غیر‌فعال شده است که این مسئله امروز توسط سایت ICXM کشف شد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
امکان پیش خرید نسخه‌ دیجیتالی ایکس‌باکس وان بازی Call of Duty: Black Ops III از فروشگاه‌های ایکس‌باکس و آمازون وجود ندارد و فقط نسخه‌های فیزیکی بازی در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که این مسئله شامل Season Pass بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز می‌شود. این در حالی است که نسخه پلی‌استیشن 4 به همراه Season Pass بازی همچنان در PSN و فروشگاه آمازون در دسترس است. مایکروسافت در مورد این اقدام گفت:
امکان پیش‌خرید بازی Call of Duty: Black Ops III از فروشگاه ایکس‌باکس به صورت موقت از این فروشگاه حذف شده، ولی ما در حال همکاری با اکتیویژن هستیم تا این مشکل رفع شود. در این فاصله دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان می‌توانند بازی را از طریق خرده فروشی‌های دیگر خریداری کنند. همچنین افرادی که پیش از آن بازی را در فروشگاه ایکس‌باکس پیش‌خرید کرده‌اند، بدون هیچ مشکلی می‌توانند آن را در هنگام انتشار رسمی تجربه کنند.
همین حالا اگر به صفحه خرید بازی در فروشگاه ایکس‌باکس مراجعه کنید با پیغام «در تمام خرده فروشی‌ها برای پیش‌خرید موجود است» روبرو خواهید شد. البته اکتیویژن، ناشر بازی هم در مورد این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که آن‌ها هیچ نقشی در جمع‌آوری نسخه‌های بازی از فروشگاه ایکس‌باکس نداشته‌اند:
اکتیویژن نسخه‌های دیجیتالی بازی Call of Duty: Black Ops III را از فروشگاه ایکس‌باکس جمع آوری نکرده است. این بازی در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) منتشر خواهد شد و مورد انتظار‌ترین بازی سال است. طرفداران می‌توانند این بازی را از طریق خرده‌فروشی‌ها و شرکای دیگر ما پیش‌خرید کنند.
این پاسخ‌ها در حالی منتشر شده که هیچ یک از طرفین مسئولیت این اقدام را نمی‌پذیرد و به نوعی دیگری را در این تصمیم‌گیری مقصر می‌داند. همین امر هم باعث شده تا شایعات زیادی در این مورد شنیده شود که بر اساس آن‌ها این اقدام به دلیل تمایل اکتیویژن برای همکاری با سونی رخ داده است چرا که تمام محتویات اضافی عرضه شده برای بازی در انحصار ۳۰ روزه کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود. البته عدم پیش‌فروش بازی بر روی فروشگاه ایکس‌باکس به خواست سونی اقدام عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد ولی برخی قرارداد‌های تجاری مابین شرکت‌ها می‌تواند چنین نتایجی در بر داشته باشد. به هر حال بازی در تاریخ ۱۵ آبان برای ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود که البته نسخه‌های نسل هفتمی بازی فاقد بخش داستانی خواهند بود. شما کدام یک از طرفین را در این مورد مقصر می‌دانید؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: VG247