لیست «برترین بازی‌های سال 2014 زومجی» از نگاه کاربران

لیست «برترین بازی‌های سال 2014 زومجی» از نگاه کاربران

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۸

رای‌گیری «برترین بازی‌های سال ۲۰۱۴ زومجی» از نظر کاربران، شب گذشته به پایان رسید و برندگان نهایی هر ۱۹ بخش مشخص شدند. بازی Call of Duty: Advanced Warfare با کسب بیشترین رای، به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۴ از نگاه مخاطبین شناخته شد. در ادامه با زومجی و برندگان دیگر بخش‌ها همراه باشید.

برترین بازی سبک تیراندازی اول شخص سال ۲۰۱۴: Call of Duty: Advanced Warfare

Call-of-Duty-Advanced-Warfare

در این بخش، بازی Call of Duty: Advanced Warfare توانست با کسب ۶۷ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند FarCry 4،Wolfenstein ،Titanfall و Destiny عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی تیراندازی اول شخص سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. Call of Duty: Advanced Warfare سرانجام توانست تا حد زیادی سری CoD را از یکنواختی درآورد و سازنده قدم‌های خوبی را در این راه برداشت. اگر در این سال‌ها از Call of Duty خسته شده‌اید و حوصله‌ی یک شوتر نظامی تکراری را ندارید، Advanced Warfare تنها راه آشتی شما با این ژانر و امیدی برای بازگشت به روزهای اوج این سری خواهد بود. آن را از دست ندهید!

شما می‌توانید بررسی این بازی را به قلم حامد افرومند در زومجی مطالعه کنید.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی سبک اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۴: Assassin's Creed: Unity

Assassins-Creed-unity-2

در این بخش، بازی Assassin's Creed Unity توانست با کسب ۷۰ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Infamous،Sunset Overdrive، Bayonetta و Shadow of Mordor عبور کند و از نظر کاربران زومجی، برترین بازی سبک اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. شاید از نظر برخی، این نسخه از سری AC جزو ضعیف‌ترین‌ها طی سال‌های گذشته باشد و مشکلات عدیده‌ای که برای آن به وجود آمد، حسابی هواداران این بازی را اذیت کرد. اما باز هم Unity ویژگی‌هایی داشت که توانست نظر طیف وسیعی از گیمرها را به خود جلب کند. گرافیک بالا و جزئیات کم‌نظیر شهر پاریس، روایتی از انقلاب کبیر فرانسه و همکاری تیمی که در این نسخه بیش از پیش به آن توجه شده بود، تنها برخی از المان‌های خوب این بازی هستند.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی سبک نقش آفرینی سال ۲۰۱۴: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Shadow-of-mordor

در این بخش، بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor توانست با کسب ۵۸ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Dragon Age، Dark Souls، South Park و Divinity عبور کند و از نظر کاربران زومجی، برترین بازی سبک نقش آفرینی سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. شاید کسی در اولین روزهای معرفی این بازی، پیش‌بینی نمی‌کرد که Shadow of Mordor تبدیل به یکی از برترین بازی‌های سال شود و تا این حد مخاطبین را به خود جذب کند. المان‌های قوی از جمله‌ گیم‌پلی بسیار روان، سریع و مبارزات خونین و مرگبار که به دنبال خود روایتی زیبا و جذاب از سرزمین‌های میانه را بازگو می‌کرد، نه تنها علاقه‌مندان به شاهکار تالکین، بلکه طیف وسیعی از نقش‌آفرین بازها و گیمرهای علاقه‌مند به سبک‌های اکشن را به طرف خود کشید.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی‌ سبک مبارزه‌ای سال ۲۰۱۴: Ultra Street Fighter IV

Ultra-Street-Fighter

در این بخش، بازی Ultra Street Fighter IV توانست با کسب ۸۵ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Killer Instinct، Super Smash Bros و Persona عبور کند و از نظر کاربران زومجی، برترین بازی سبک مبارزه‌ای سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. شاید بتوان از سری بازی‌های Street Fighter به عنوان سلطان سبک بازی‌های مبارزه‌ای یاد کرد. با اینکه این بازی رقیبان بسیار قدرتمندی را مانند سری Tekken و Mortal Kombat دارد، اما گستردگی Street Fighter و قدمتی که دارد، سبب شده تا به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و صد البته سخت‌ترین بازی مبارزه‌ای شناخته شود. Ultra Street Fighter IV، شامل شخصیت‌ها و قابلیت‌های بیشتر از نسخه‌ی اصلی است که می‌تواند عطش طرفداران این بازی را تا عرضه‌ی قسمت بعدی، تا حد زیادی برطرف کند.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی سبک مسابقه‌ای سال ۲۰۱۴: Forza Horizon 2

Forza-Horizon-2

در این بخش، بازی Forza Horizon 2  توانست با کسب ۶۱ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Asphalt ،DriveClub ،Mario Karts و Trials عبور کند و از نظر کاربران زومجی، برترین بازی سبک مسابقه‌ای سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. عملکرد بازی Forza Horizon 2 در سال جاری بسیار عالی بود و انتظارات اغلب هواداران سبک مسابقه‌ای را بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان برآورده کرد. این بازی با اینکه یک نسخه‌ی فرعی در سری Forza محسوب می‌شود، اما مایکروسافت سرمایه‌گذاری خوبی بر روی آن کرده تا بتواند از پتانسیل‌های این نام و در کنار آن، وارد کردن المان‌های جهان‌باز و مسابقات خیابانی، به رقابت با بزرگان این سبک بپردازد.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی سبک ورزشی سال ۲۰۱۴: FIFA 15

FIFA-15

در این بخش، بازی FIFA 15 توانست با کسب ۵۹ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند PES 2015 ،NBA 2K15 ،WWE 2K15 و EA Sports UFC عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی سبک ورزشی سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. شرکت EA با سری بازی‌های FIFA چند سالی است که بازار بازی‌های ورزشی را تصاحب کرده و فروش بسیار بالایی را با هر نسخه‌ی جدیدش در سراسر دنیا کسب می‌کند. نسخه‌ی سال ۲۰۱۴ این سری که با نام FIFA 15 عرضه شد،

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی آنلاین سال ۲۰۱۴: Call of Duty: Advanced Warfare

Call-of-Duty-Advanced-Warfare-Multiplayer در این بخش، بازی Call of Duty: Advanced Warfare توانست با کسب ۶۴ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند World of Warcraft ،Heartstone Titanfall و Destiny عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی آنلاین سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. با اینکه در بین نامزدهای این بخش، عناوین قدرتمندی مانند Titanfall و Destiny حضور داشتند و حتی بازی‌های محبوبی مانند WOW و Heartstone مخاطبین زیادی را سرازیر شرکت بلیزارد کرده بود، اما مخاطبین زومجی به بخش آنلاین بازی Call of Duty: Advanced Warfare رای دادند. این بازی به طور حتم بازگشتی قدرتمندانه بعد از بازی‌های ضعیف قبلی این سری بود و توانست تکانی اساسی به بازار شوترهای اول شخص بدهد. اگر در بخش چندنفره‌ی این مجموعه‌ی 11 ساله به دنبال انقلاب بزرگی هستید، آن را پیدا نخواهید کرد. بخش چند نفره‌ی بازی با وجود Exo Suitها، همان بازی Run & Gun قدیمی با چند ایده‌ی جدید است. اگر تا به حال بخش چند نفره‌ی سری Call Of Duty را بازی کرده باشید، حتما متوجه سرعت بسیار بالای آن شده‌اید. مشاهده نتایج نظرسنجی

به لطف بازی AW و پرش‌های بلندی که با Exo Suitها می‌توان انجام داد، سرعت بخش چند نفره تا حدی بالا رفته است که برخی اوقات احساس حالت تهوع و سرگیجه به شما دست می‌دهد! هسته‌ی اصلی بخش چند نفره‌ی این سری که سال‌ها است به همان شکل باقی مانده، در این نسخه هم تغییر نکرده و هیچ انقلابی در روند گیم پلی بازی رخ نداده است. اما با وجود تجهیزات نظامی جدید که به لطف پیشرفت تکنولوژی در خط داستانی در اختیار شما قرار می‌گیرد، قطعا می‌توانید ساعات خوشی را در بخش چند نفره‌ی بازی داشته باشید.(البته اگر از طرفداران بخش چند‌نفره‌ی سری Battlefield نباشید!) استودیو Sledghammer برای ساخت بخش چند نفره‌ی AW از بازی Black Ops 2 هم الهام گرفته است. ساخت ده کلاس جدید و متفاوت یکی از خصوصیاتی که از BO2 به این بازی آورده شده است. با این حال Sledghammer با اضافه کردن خصوصیات بیشتر و آوردن حس تازه به بخش چند‌نفره‌ی این سری،توانسته در این پروژه موفق باشد. شما می‌توانید بررسی این بازی را به قلم حامد افرومند در زومجی مطالعه کنید.


برترین بازی پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۴: Modern Combat 5

Modern-Combat-5 در این بخش، بازی Modern Combat 5: Blackout توانست با کسب ۸۱ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Shadow Blade ،Heartstone، Hitman Go و Banner Saga عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی موبایل سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. سری Modern Combat یکی از بهترین بازی‌های اول‌شخصی است که تا امروز برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. جدیدترین نسخه‌ی این بازی با نام Modern Combat 5: Blackout هم از این قاعده مستثنی نیست و تجربه‌ی بسیار خوبی را به طرفداران بازی‌های اکشن و اول‌شخص در گوشی‌های هوشمند تحویل می‌دهد. گرافیک این بازی به عنوان یک بازی موبایل بسیار بالا است و بازیکنان در آن می‌توانند هم به صورت تک‌نفره و هم چندنفره بازی کنند. در بخش چندنفره شما می‌توانید از میان کلاس‌های Assault ،Heavy،Recon و Sniper یکی را انتخاب کنید و به مبارزه با رقیبان خود بپردازید. داستان بخش تک‌نفره بازی در رابطه با سربازی با نام «فینیکس» و پیداکردن شخصیتی با نام «سَندِرز» است. هرماموریت را می‌توان در طول پنج دقیقه به پایان رساند و از این حیث ماموریت‌های داستانی Modern Combat 5: Blackout نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار کوتاه‌تر است. با این‌حال اگر از طرفداران بازی‌های اول‌شخص و سینمایی مثل بازی Call Of Duty هستید، این بازی را از دست ندهید. مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی پلتفرم پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۴: The Last of Us Remastered

The-Last-of-Us-Remastered

در این بخش، بازی The Last of Us: Remastered توانست با کسب ۸۱ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Diablo، Shadow of Mordor، Infamous، Destiny و Dragon Age عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی پلتفرم پلی‌استیشن 4 سال ۲۰۱۴ انتخاب شود.

از جای خود بلند شوید. کلاه‌ها را از سر بردارید. اکنون، نوبت به اثر جاودانه ناتی داگ می‌رسد. داستانی که عبارت «هیجان» را جزء به جزء معنی می‌کند. روایتی که عنوان «شاهکار» در مقابل‌اش به زانو در می‌آید. بله، این The Last of Us است. ناتی داگ با عرضه آخرین بازی خود در نسل هفتم، باردیگر جایگاه خودرا به عنوان «بهترین استودیوی بازی‌سازی جهان» تثبیت کرد. اغلب کسانی که The Last of Us را برروی کنسول پلی‌استیشن 3 تجربه کرده‌اند، تحت تاثیر روایت داستانی بی‌نظیر و گیم‌پلی درگیر کننده آن قرار گرفته‌اند. این شاهکار بی‌چون و چرا که توسط بسیاری از منابع معتبر به عنوان «بهترین بازی سال» شناخته شد، بار دیگر در کنسول پلی‌استیشن 4 شما را شگفت زده خواهد کرد. بزرگترین تغییر ایجاد شده در نسخه Remastered، ثابت بودن بازی روی نرخ ۶۰ فریم است، که در کنار رزولوشن 1080p، خودنمایی می‌کند. اگر به یاد داشته باشید پیش از این و در کنسول پلی‌استیشن ۳، نرخ فریم بازی روی ۳۰ قرار داشت. اما اکنون می‌توانید از نرخ فریم بالاتر لذت ببرید. این میزان افزایش نرخ فریم، تاثیر چشمگیری در روند بازی دارد و بازی را بسیار روان‌تر از گذشته نشان می‌دهد. البته اگر با تفاوت‌ نرخ‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه آشنا نیستید، در بازی تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید نرخ فریم بازی را روی ۳۰ قرار دهید تا متوجه تغییرات اعمال شده شوید. در کنار نرخ فریم و رزولوشن 1080p، بافت‌ها (تکسچرها) با جزئیات بالاتری در نسخه Remastered به استقبال شما می‌آیند. گرچه نباید از نورپردازی بهبود یافته در این نسخه، چشم‌پوشی کرد. در کنار تغییرات فنی، مد جدیدی از گرفتن عکس‌های زیبا و اعمال افکت‌های گوناگون روی آن‌ها در بازی وجود دارد که در این مدت باعث خلق تصاویر زیبایی از سوی کاربران شده است. اگر از تجربه نسخه نسل هفتمی The Last of Us لذت برد‌ه‌اید، بازی کردن نسخه Remastered می‌تواند بار دیگر لذت بخش باشد. به علاوه، می‌توانید از تمامی محتوای قابل دانلود برای بازی، لذت ببرید. اگر هنوز سراغ کنسول‌های نسل بعدی نرفته‌اید یا به این کنسول‌ها علاقه‌‌ای ندارید، بهتر است کارخود را با The Last of Us Remastered شروع کنید؛ زیرا این بازی می‌تواند دلیل خوبی برای خرید یک کنسول نسل هشتمی باشد!

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی پلتفرم ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۴: Forza Horizon 2

Forza-Horizon-2-2

در این بخش، بازی Forza Horizon 2  توانست با کسب ۶۴ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Dragon Age، Halo Collection، Titanfall،Shadow of Mordor و Sunset Overdrive عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی پلتفرم ایکس‌باکس وان سال ۲۰۱۴ انتخاب شود.

Forza Horizon 2 پا را فراتر از یک عنوان فرعی گذاشته و سازندگان آن تمام تلاش خود را کرده‌اند تا یک بازی جهان‌باز متنوع با جلوه‌های بصری زیبا پیاده‌سازی کنند. قسمت دوم این بازی که یکی از برترین بازی‌های مسابقه‌ای سال هم شناخته می‌شود، درحالی عرضه شد که به رقابت با IP جدید شرکت سونی می‌رفت و توانست خود را بسیار شایسته‌تر و بهتر از آن نشان دهد.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی‌ پلتفرم رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴: Call of Duty: Advanced Warfare

Call-of-Duty-Advanced-Warfare2222

در این بخش، بازی Call of Duty: Advanced Warfare توانست با کسب ۸۴ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند World of Warcraf، Heartstone، Titanfall، Diablo و Valiant Heartsعبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی پلتفرم رایانه‌های شخصی سال ۲۰۱۴ انتخاب شود.

در ابتدای ارائه نسل هفتم کنسول‌ها اکتیویژن با انتشار یک شوتر نظامی مدرن، انقلابی در این ژانر به وجود آورد. Call of Duty 4: Modern Warfare علاوه بر این‌که تاثیر زیادی بر صنعت گیم داشت، موفقیت‌ تجاری چشم‌گیری نیز به دست آورد. همین عامل سبب شد تا اکتیوژن همه ساله یک نسخه از این مجموعه‌ی محبوب را منتشر کند. عاملی که سبب شد سال به سال شاهد تجربه‌ای تکراری‌تر نسبت به سال قبل باشیم! با این وجود فروش هر بازی از این سری کاملا تضمین شده است و ناشر در تمام این سال‌ها تلاش بزرگی برای پیشرفت و بازگشت به روزهای اوج سری انجام نداده است. کمبود ایده‌ها سبب شد سربازان زیر آب یا در فضا به هم شلیک کنند، تا بلکه تنوعی ایجاد شود! خوشبختانه امسال استودیوی Sledgehammer Games که اعضای اصلی آن عنوان تحسین شده‌ی Dead Space را خلق کرده‌ بودند، ساخت بازی را بر عهده داشت و توانست با ایجاد تغییرات مناسب، جانی تازه به سری Call of Duty ببخشد و تا حدود زیادی طرفداران را راضی کند. استودیویی که حدود سه سال برای ساخت بازی وقت گذاشته تا بتواند با حوصله و وقت کافی روی ایده‌های خود کار کند.

شما می‌توانید بررسی این بازی را به قلم حامد افرومند در زومجی مطالعه کنید.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی بازسازی شده سال ۲۰۱۴: Grand Theft Auto V

GTA-V

در این بخش، بازی Grand Theft Auto V توانست با کسب ۷۴ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند The Last of Us، Sleeping Dogs، Tombraider و Halo Collection عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی بازسازی شده سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. ویژگی که شرکت راک‌استار (Rockstar) برای عرضه نسخه نسل بعدی بازی خود در نظر گرفت، تنها افزایش کیفیت گرافیک نیست؛ بلکه راک‌استار بهترین، خلاقانه‌ترین و جالب‌ترین ویژگی ممکن را به بازسازی بازی خود روی نسل بعد اعمال کرد: حالت اول شخص برای بازی GTA V! شاید هنگامی که خبر عرضه یک بازسازی از روی GTA V تایید شد، بسیاری از افراد تنها انتظار بالا رفتن رزولوشن را داشتند؛ اما راک‌استار با اعلام خبر اضافه شدن حالت اول شخص به بازی، بار دیگر ثابت کرد هنوز هم یکی از بهترین شرکت‌هایی است که می‌تواند مخاطب را با بازی‌های خود، هیجان زده کند. نسخه نسل هفتمی بازی در زمان خود از گرافیک رضایت بخشی برخوردار بود. اما نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ جلوه بهتری از دنیای ساخته شده به دست هنرمندان راک‌استار را نشان داد. با بهره‌گیری از رزولوشن 1080p، می‌توان نگاه بهتری به جزئیات درون بازی داشت. در کنار آن، با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه مواجه می‌شویم که عملکرد خوبی را کنار رزولوشن بالا به نمایش می‌گذارد. در کنار پیشرفت‌های بصری، حالت اول شخص بازی بسیار لذت بخش است. راک‌استار تمام تلاش خود را کرده تا بازیکنان بهترین تجربه از این حالت را در روند گیم‌پلی داشته باشند و باید گفت کاملا در این امر موفق بوده است. درحالت اجرای بازی با نمای اول شخص، با حرکاتی کاملا روان و مناسب مواجه می‌شوید که گیم پلی را برای شما لذت‌ بخش‌تر می‌کند. البته در کنار وجود گزینه تغییرحالت اول شخص و سوم شخص، می‌توان زمان‌های مشخصی را برای عوض شدن نمای بازی میان این دو مشخص کرد؛ برای مثال زمان‌هایی که کاور می‌گیرید یا هنگامی که قصد رانندگی با ماشین را دارید، حالت اولش شخص می‌تواند به صورت خودکار فعال شود. این بخش به بازی جلوه‌ای تازه بخشیده است، زیرا انجام تمامی کارهایی که پیش از این آن‌ها را با حالتی سوم شخص تجربه کرده‌اید، اکنون می‌تواند در حالتی دیگر برایتان روایت شود. مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین شرکت بازی‌ساز سال ۲۰۱۴: Ubisoft

Ubisoft در این بخش، شرکت یوبی‌سافت توانست با پشت سر گذاشتن شرکت‌های ‌بلیزارد، مونولیث، نینتندو و تل‌تیل‌ گیمز، به عنوان برترین بازی‌ساز سال ۲۰۱۴ از نظر کاربران انتخاب شد. یوبی‌سافت سال پرفراز و نشیبی را طی کرد. از سویی بازی‌های زیادی را به بازار عرضه کرد که عناوین کوچک و بزرگی در آن دیده‌ می‌شوند. اما مشکلات زیاد بازی AC: Unity و عدم درخشش بازی مسابقه‌ای Crew، مقداری هواداران را دل‌سرد کرد. با این‌حال، تلاش Ubisoft نادیده گرفته نشده و هنوز هم می‌توان از این کمپانی فرانسوی به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین بازی‌سازان دنیا یاد کرد. مشاهده نتایج نظرسنجی


مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۵: Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted-4

در این بخش، بازی Uncharted 4: A Thief's End توانست با کسب ۴۳ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Batman، MGS، Halo 5، Bloodbourn و  عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی بازسازی شده سال ۲۰۱۴ انتخاب شود.

Uncharted 4 نه تنها به پشتوانه‌ی سابقه‌ی ارزشمند خود، بلکه با نمایش‌های خیره‌کننده‌ای که در E3 2014 و رویداد PlayStation Experience داشت، توانست به سرعت به شهرت و آوازه‌ای باورنکردنی دست پیدا کند. جلوه‌های بصری خیره کننده که ناتی داگ، استودیوی سازنده‌ی این بازی بیش از هر ویژگی دیگر بر روی آن مانور می‌دهد، قرار است قدرت واقعی کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 را به نمایش بگذارد. باید منتظر ماند و دید استودیو ناتی داگ و شرکت سونی چگونه می‌خواهند جلوه‌ای واقعی از نسل جدید را به ما نشان دهند.

مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی در بخش موسیقی در سال ۲۰۱۴: Child of Light

Child-of-Light

در این بخش، بازی Child of Light توانست با کسب ۶۹ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Destiny، Transistor، Alien و Sunset Overdrive عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی در بخش موسیقی سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. Beatrice-21796-WEBChild of Light جلوه‌ای از هنر و ظرافت بازی‌سازی است. این اثر ساخت شرکت یوبی‌سافت، با طراحی‌های زیبا و چشم‌نواز، رنگ‌بندی‌های دل‌پذیر و اتمسفری گیرا، روایتی جالب در مورد دختر بچه‌ای به نام آورورا است که سعی دارد به خانه و کاشانه‌ی خود بازگردد، اما در این میان باید از موانع خطرناک و معماهای عجیب‌ عبور کند. موسیقی این بازی که توسط بتریس مارتین ساخته شده، جزو بهترین‌های سال ۲۰۱۴ است. مارتین که اصلیتی فرانسوی دارد، از آهنگسازان و خوانندگان برجسته‌ی این کشور است که تا کنون در ده‌ها جشنواره‌ی مختلف شرکت داشته و جوایزی مانند برترین آهنگساز سال و خواننده‌ی سال را در مراسم مختلف از آن خود کرده است. Child of Light را می‌توان تجربه‌ای متفاوت اما نزدیک به روحیات این آهنگساز ۲۵ ساله دانست که به خوبی در قالب هنری بازی نشسته و معجونی شگفت انگیز را به گیمرها اهدا کرده است. مشاهده نتایج نظرسنجی


بهترین بازیگر و صداپیشه در سال ۲۰۱۴: کوین اسپیسی در بازی Call of Duty: Advanced Warfare

call-of-duty-advanced-warfare-20 در بخش برترین بازیگر و صداپیشه سال ۲۰۱۴، کوین اسپیسی، بازیگر نام‌آشنای هالیوود که در نقش جاناتان آیرونز در بازی Call of Duty: Advanced Warfare توانست ۸۲ درصد آرا را به دست بیاورد. از همان زمان انتشار CoD4:MW بود که بازی‌سازها سعی کردند سرعت زیادی به داستان بازی ببخشند. تا جایی که از نویسنده‌های سریال 24 برای نوشتن سناریوی بازی کمک گرفتند. حال دیگر داستانی سریع و هیجانی عضوی جدا نشدنی از سری CoD است. Advanced Warfare (به اختصار AW) هم مسلما از این رویه پیروی می‌کند و شاهد داستانی جذاب، کوبنده و سریع در آن خواهید بود. به خصوص این‌که سازنده از بازیگر توانمندی چون کوین اسپیسی (Kevin Spacey) در بازی استفاده کرده است. به جرات می‌توان گفت که همین موضوع خود امتیازی بزرگ برای AW به شمار می‌رود. چرا که تاکنون بازیگری به بزرگی کوین اسپیسی را در یک بازی ویدئویی کمتر دیده بودیم. حضور او کافی بود تا اولین تریلر AW، رکورد پربازدیدترین تریلر در روز اول را به نام خود ثبت کند! در کنار او، حضور افراد توانمندی همچون تروی بیکر(Troy Baker) و گیدئون امری (Gideon Emery)، نقش موثری در روایت قوی و سینمایی بازی داشتند. مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی در بخش روایت داستان سال ۲۰۱۴: Valiant Hearts

Valiant-Heart در این بخش، بازی Valiant Hearts توانست با کسب ۴۵ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند The Walking Dead، The Wolf Among Us، South Park و Wolfenstein عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی در بخش روایت داستان سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. Valiant Hearts قرار نیست شما را به عالم کارتون‌های شاد و مفرح ببرد، پس گول ظاهر بازی را نخورید. شجاع دلان، شما را در دل جنگ جهانی اول می‌برد، جایی که روایتی تلخ از نبرد‌های خونین را بازگو می‌کند. داستانی که بر اساس نامه‌ها و دست نوشته‌های باقی مانده از این رویداد به نگارش درآمده و شمایی که در نقش چهار کاراکتر به این دنیای تاریک وارد می‌شوید تا تجربه‌ای کاملا متفاوت را حس کنید. بازی کاملا داستان محور است و گیم پلی ۱۰ الی ۱۵ ساعتی که در انتظار شما است، این قالب داستانی را به کامل‌ترین و بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌کند. مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی مستقل سال ۲۰۱۴: Shadow Blade

Shadow-Blade در این بخش، بازی Shadow Blade توانست با کسب ۶۲ درصد آرا، از سد رقیبان دیگر مانند Vanishing of Ethan Carter، Broken Age، Transistor و Shovel Knight  عبور کند و از نظر کاربران زومجی، به عنوان برترین بازی مستقل سال ۲۰۱۴ انتخاب شود. آیا به دنبال یک گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز بر روی تلفن هوشمند خود هستید؟ بهتر است به سراغ Shadow Blade بروید. یکی بازی که توسط استودیوی ایرانی Dead Mage ساخته شد و توانست فروش بسیار خوبی را در بازارهای بین المللی تجربه کند. این بازی در سبک پلتفرمینگ (Platforming) روایت می‌شود و سرعت در روند گیم‌پلی آن حرف اول را می‌زند. داستان بازی در مورد یک نینجا با نام کورو (Kuro) است. او قصد دارد در مسیر این ماجراجویی، به shadow blade تبدیل شود. در مسیر بازی، شما باید آخرین درس‌های باقی‌مانده از آخرین استاد نینجا را بدست بیاورید و کورو را در این راه یاری کنید. هدف اصلی مراحل، به دست آوردن زمان کمتر در اتمام هر مرحله، رسیدن به امتیازات بیشتر و پیداکردن اشیاء مخفی درون بازی است. استودیوی سازنده پیش از این تجربه ساخت بازی گرشاسب را در کارنامه خود دارد. مشاهده نتایج نظرسنجی


برترین بازی سال ۲۰۱۴: Call of Duty: Advanced Warfare

Call-of-Duty-Advanced-Warfare آخرین و مهم‌ترین بخش، مربوط به برترین بازی سال ۲۰۱۴ میلادی است. Call of Duty: Advanced Warfare از نظر مخاطبین به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۴ انتخاب شد. ما ۱۰ نامزد در این بخش معرفی کردیم که نام‌های مطرحی مانند Dragon Age ،Shadow of Mordor و بازی تحسین شده‌ی Bayonetta 2 در بین آن‌ها دیده می‌شود. اما با این حال، مخاطبین زومجی ظاهرا امسال از بازی جدید شرکت اکتیویژن خوششان آمده و آن را در بخش‌های مختلف و هم‌چنین به عنوان برترین بازی سال انتخاب کرده‌اند.  مشاهده نتایج نظرسنجی امیدواریم از این بخش زومجی همان‌طور که استقبال خوبی کردید، به همان اندازه هم خوشتان آمده باشد و نتایج رای‌گیری‌ها شما را راضی کرده باشد. حتما پیشنهادات و انتقادات خودتان را در مورد نحوه‌ی برگزاری مراسم‌های این‌چنینی به ما برسانید تا بتوانیم براساس نیازهای واقعی کاربران، اهداف و برنامه‌های سایت را پیش ببریم. تهیه شده در زومجی

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده