نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

رئیس استودیوهای سونی: هر زمان که بازی‌سازان بخواهند پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد

با پیشرفت روزافزون و بسیار سریع تکنولوژی، یکی‌ از مشکلاتی که برای کنسول‌ها به وجود می‌آید، قدرت سخت‌افزاری است. با در نظر داشتن این نکته، چه زمانی‌ سونی پلی‌استیشن 5 را عرضه خواهد کرد؟ یوشیدا به این پرسش پاسخ می‌دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
شوهی یوشیدا، رئیس بخش سرگرمی‌های سونی، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت ریکد داشت، درباره اینکه چه زمانی‌ آنها کنسول پلی‌استیشن 5 را عرضه می‌کنند توضیحاتی داد. هنگامی که از او سوال شد فکر می‌کنید چه زمانی‌ سونی کنسول پلی‌استیشن 5 را عرضه کند یوشیدا در پاسخ گفت:
واقعا این مساله به سازندگان بازی‌ها بستگی دارد. اگر آنها احساس کنند که نیاز به یک ماشین قدرتمندتری دارند و بخواهند ایده‌های جدید خود را پیاده‌سازی کنند و به این نتیجه برسند که با قدرت سخت‌افزار پلی‌استیشن 4  این مهم امکان ندارد، آن‌ زمان عرضه پلی‌استیشن 5 توجیح پیدا می‌کند تا به سازندگان بازی‌ها این فرصت را بدهد که بتوانند دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را آن‌طور که می‌خواهند پیاده سازی کنند. پس باید منتظر بمانیم.
البته ذکر این نکته لازم است که مطمئنا این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد و ما تا عرضه نسل نهم کنسول‌های بازی باید مدت زیادی صبر کنیم. ما باید منتظر بمانیم تا سخت‌افزارهای کنسول‌های نسل هشتمی، قدیمی‌ شوند. یکی‌ دیگر از نکاتی‌ که درباره این بحث قابل توجه است، وجود رایانه‌های شخصی‌ است. در حال حاضر شما می‌توانید با بروزرسانی کردن قطعات رایانه خود به قدرت بسیار زیادی دست پیدا کنید و حتی می‌توانید با استفاده از سخت‌افزارهای بسیار پرقدرت، بازی‌ها را حتی با رزولوشن 4K اجرا کنید و آینده بازی‌های ویدئویی را هم اکنون تجربه کنید. اما این مساله نیازمند این است که مبالغ گزافی برای سخت‌افزارهای قدرتمند پرداخت کنید و خب این مساله در مورد کنسول‌های بازی صدق نمی‌کند زیرا کنسول‌های بازی، با قیمت معقول توانایی اجرای بازی‌های روز دنیا را با گیم‌پلی و گرافیک مناسب برای کاربران دارند. اما باز هم این مساله‌ای‌ است که سازندگان کنسول‌ها باید در ذهن خود داشته باشند و کنسول‌های خود را تا حد امکان طوری طراحی کنند که سخت‌افزارشان دیرتر قدیمی‌ شوند. در حال حاضر کنسول‌ها دارای قدرت بسیار خوبی‌ هستند و می‌توانند حداقل تا ۵ سال آینده طرفداران را راضی‌ نگاه دارند و همانطور که در بالا یوشیدا اشاره کرد، تا زمانی‌ که سازندگان نیاز به قدرت بیشتر را حس نکنند، نسل جدیدی از کنسول‌ها عرضه نخواهد شد. چندی پیش نیز یوشیدا مصاحبه‌ای با وب‌سایت یوروگیمر انجام داده بود که در آن‌ مصاحبه چشم‌انداز سونی برای ۲۰ سال آینده برند پلی‌استیشن را توضیح داده بود. متن کامل این مصاحبه را می‌توانید در زومجی بخوانید. نظر شما درباره آینده کنسول‌های بازی چیست؟ به نظر شما چه زمانی‌ نسل جدیدی از کنسول‌های بازی عرضه خواهند شد؟ منبع:‌ Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده