حتی سونی هم از نمرات نسبتا خوب بازی Until Dawn شگفت زده شد
یوشیدا در مصاحبهای با وبسایت
یوروگیمر
راجع به موفقیت غیر منتظرهی بازی گفت که از نظر او Until Dawn مانند آتش زیر خاکستر بود و کمپانی سونی قطعا طی تعطیلات کریسمس با ایدههای بسیار خلاقانهای به پشتیبانی خود از بازی ادامه خواهد داد. او در ادامه گفت:
من واقعا از اینکه این بازی توانست میان منتقدین موفق ظاهر شود خوشحالم. مردم بارها از من پرسیدند که چرا سونی برای این بازی مانند دیگر انحصاریهایش تبلیغات گسترده نکرد. این مسئله برمیگردد به تصمیمی که دفترهای بازاریابیمان در نقاط مختلف دنیا گرفتند. ما برای کریسمس برنامههای بزرگی تدارک دیده بودیم و قصد داشتیم که از بازیهای بزرگِ third-party مانند و دیگر بازیهای مشابه که با ما قرارداد انحصاری داشتند، پشتیبانی زیادی بکنیم. آنها نیازی ندیدند که زیاد بودجه و وقت صرف بازی Until Dawn از لحاظ بازاریابی کنند. من فکر میکنم که تقریبا همه از نمرات خوب بازی شگفت زده شده بودند. از نظر من چنین چیزی واقعا برای آیندهی سبک درام تعاملی فوق العاده است.
در بازی Until Dawn شما کنترل هشت دوست صمیمی را بر عهده خواهید گرفت که اتفاقات وحشتناکی برایشان میفتد و این به عهدهی شماست تا با تصمیم گیریهای مهم آنها را از خطر مرگ نجات داده و روند کلی داستان را تغییر دهید. ابتدا این بازی قرار بود به طور کلی بر پایهی کنترلر حرکتی پلیاستیشن موو ساخته شده و بر روی کنسول
پلیاستیشن 3
عرضه شود اما سال گذشته تیم سازنده اعلام کرد که آنها قصد دارند تا بازی را دوباره از ابتدا ساخته و آن را برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه کنند. یوشیدا در ادامه افزود:
ما واقعا یکی از طرفداران دو آتشهی این سبک هستیم. این مدل بازیها توانایی این را دارند که با طیف وسیعتری از مخاطبان ارتباط برقرار کنند. شما مجبور نیستید حتما یک بازیکن حرفهای باشید که به سراغش بروید. حتی میتوانید یک گوشه نشسته و بازی کردن دوستتان را ببینید. ما باور داریم که ژانر درام تعاملی میتواند کمک کند تا طیف وسیعتری از بازیکنان جذب کنسولهای خانگی شوند.
هرچند که سونی هنوز آمار دقیقی از میزان فروش بازی در سراسر دنیا منتشر نکرده اما این بازی توانست در اولین هفتهی عرضهی خود رتبهی دوم آمار
را بدست آورد. رضا حاجمحمدی از تیم تحریریه زومجی نیز با
دربارهی آن گفت:
«تا سپیدهدم» در استفاده از مکانیکهای این ژانر خوشفکر و عمیق است. دستاوردی عالی در زمینهی داستانگویی بازیکنمحور محسوب میشود و عنوان ترسناک خوبی است که نباید از دستش دهید. اگر دلتان ترکیب دلنشینی از وحشت، بقا و درام تعاملی با ادویهی تند و تیزِ مرگهای شوکهکننده میخواهد، بدونشک «تا سپیدهدم» تنها و بهترین نمونهی موجود در بازار است.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Videogamer
نظرات