نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

سونی: شرایط برای ساخت نسخه‌ جدید پلی‌استیشن ویتا مناسب نیست

ظاهرا، همان‌طور که انتظارش هم می‌رود، سونی قصد ندارد در شرایط فعلی و درحالی‌که تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها بر بازار حکم‌رانی می‌کنند، نسخه‌ جدیدی از پلی‌استیشن ویتا را معرفی و عرضه کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی، در نشست توسعه‌دهندگان در نمایشگاه EGX 2015 عنوان کرد که این کمپانی وضعیت کنونی را برای ساخت کنسول بازی دستی، مناسب ارزیابی نمی‌کند. یوشیدا در پاسخ به پرسشی درباره‌ی برنامه‌های احتمالی سونی برای ساخت نسخه‌ جدید پلی‌استیشن ویتا گفت که گرچه او و گروه‌اش از کار بر روی ساخت و توسعه‌ی ویتا لذت برده‌اند، ولی فراگیر شدن موبایل گیمینگ و بازی کردن بر روی گوشی‌های هوشمند «جوی ناسالم» را برای تولید نسخه بعدی این کنسول دستی به وجود آورده است. وی در پاسخ به پرسش مطرح‌شده گفت:

این پرسش دشواری است. مردم از تلفن‌های همراه بهره می‌برند و بر روی گوشی‌های هوشمند به‌سادگی می‌توان به بازی کردن پرداخت. بسیاری از بازی‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند یا رایگان هستند یا اینکه می‌توان در آغاز راه، آن‌ها را به‌ رایگان بازی کرد.

یوشیدا چنین ادامه داد:

من شخصاً یکی از طرفداران پروپاقرص پلی‌استیشن ویتا هستم. ما بر روی طراحی تمام بخش‌های آن سخت کار کرده‌ایم. بازی‌هایی که دارای رابط لمسی هستند سرگرم‌کننده ظاهر شده‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها طراحی واقعاً خوبی دارند؛ ولی وجود کلیدها و استیک‌ها اوضاع را کاملاً متفاوت می‌کند.

رئیس استودیوهای سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در پایان گفت:

من هم، مانند بسیاری از شما، امیدوارم که فرهنگ پرداختن به بازی‌های [کنسول‌های] قابل حمل ادامه پیدا کند، ولی فعلاً شرایط مناسب این امر نیست؛ چرا که موبایل گیمینگ به‌شدت [بر بازار] تسلط پیدا کرده است.

پلی‌استیشن ویتا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۱ در ژاپن عرضه شد و سپس در فوریه ۲۰۱۲ به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی راه پیدا کرد. این کنسول دستی همچنان فروش خوبی در ژاپن دارد، ولی در دیگر نقاط دنیا وضعیت جالبی را تجربه نمی‌کند. در این میان، هر دو کنسول پلی‌استیشن ویتا و نینتندو 3DS نسبت به کنسول‌های نسل پیشین‌شان، یعنی PSP و DS، فروش کمتری داشته‌اند. منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده